Zielig maar waar filmpje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Datmoorpony

Zielig maar waar filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 14:10

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:04

ah gatsie! ik ook |(
ik zal altijd mijn best doen,
om hem het toch naar zijn zin te maken

ik moet wel zeggen dat ik dit een beter filmpje vindt
dan al die natural fimpjes ;(

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:03

Ik erger me er eerlijk gezegd dood aan.
Paarden denken zo niet. Dat doen sentimentele mensen.

En als er dan komt hoe het wel moet, zie ik een muts met een hackemore van god mag weten hoe lang????? Weet je hoe dat inwerkt?

Is volgens mij niet gemaakt door iemand met verstand van paarden. :n
En ik ga temmen, deze heeft er al vaker opgestaan.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:21

Ik vind het ook maar een overdreven filmpje, lang niet alle paarden hebben het goed, en volgens mij kunnen paarden niet eens zo denken. ;)

Vele foto's zijn ook moment opnames. Iedereen valt toch een keer van zijn paard? En ik denk, dat paarden die volgens dat filmpje nooit paard geweest zijn, het ook niet kunnen weten toch?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:25

Ikwashier schreef:
Ik vind het ook maar een overdreven filmpje, lang niet alle paarden hebben het goed, en volgens mij kunnen paarden niet eens zo denken. ;)

Vele foto's zijn ook moment opnames. Iedereen valt toch een keer van zijn paard? En ik denk, dat paarden die volgens dat filmpje nooit paard geweest zijn, het ook niet kunnen weten toch?

Wat niet weet wat niet deert, wat je niet kent kan je niet missen. :Y)

Nee zijn gewoon moment opnames, lieve poown, zielige tekst, verdrietig liedje en voila, jankende penny's.
(No offence voor de dames boven me....)

Anoniem

Re: Zielig maar waar filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:14

Béétje een denk-op-de-penny-manier-filmpje. Djeez.... paard denkt echt niet zo hoor ;) Zijn zich hoogstwaarschijnlijk niet bewust van bestaan, net zoals de meeste dieren :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:24

ik vind het filmpje niet erg imposant
ze laten enkel mensen zien die echt in de sport meedraaien en als tegenovergestelde een meid met een hachmore en veulentjes

nope niet overtuigd

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:05

Pure propaganda noem ik zoiets :) .

Kan evengoed zijn dat ze eerst 1000 foto's hebben moeten zoeken voordat ze er 20 hebben gevonden (en het zou theoretisch net zo goed kunnen dat ze 1000 foto's van de andere kant hebben moeten zoeken alvorens ze slechts 20 foto's van gelukkige bitloze paarden vinden), waarvan sommige ook puur een momentopname zijn. Als ze net een still uit het filmpje knippen waar mijn paard zich verschrikt terwijl ik daarvoor een uur heel fijn heb gereden, dan ziet het er die seconde ook niet fraai uit.
Plak er een leuk zielig muziekje onder, verzin een emotionele tekst en mensen zijn vertrokken. "Ach, wat een mishandeling". Nee, deze tacktiek wordt veel vaker gebruikt om mensen een mening te laten vormen die op niets gebaseerd is, in sommige tijden heeft het zelfs tot verschrikkelijke gevolgen geleid...

Als je echt denkt dat iets niet goed is, zoek dan informatie op, praat met mensen die er iets vanaf weten, voor en tegenstanders, ga in een discussie, zoek zo objectief mogelijke feiten...maar baseer je niet op zo'n filmpje.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:12

Sorry, maar wat een dom filmpje.. :=

Kan een veel heftiger filmpje maken van een gemiddelde melkkoe hier in Nederland. :j En dan laat ik alleen de pure realiteit zien! :j

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:30

Marloez schreef:
Sorry, maar wat een dom filmpje.. :=

Kan een veel heftiger filmpje maken van een gemiddelde melkkoe hier in Nederland. :j En dan laat ik alleen de pure realiteit zien! :j

Dat valt ook wel weer mee... Realiteit van de wakker dier site ofzo? :+

Maar wat een overdreven filmpje, alsof het leven van een paard allen maar afzien is.

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:31

Neem dan een dag uit het leven van de batterijkip.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:10

Ik ben niet overtuigd na het zien van dit filmpje, sorry. We kunnen alles bereiken als team, yeah right. Er zit ook nog wat in dat koppie van dat paard, een character dat meewerkt (of niet) en zich meer of minder makkelijk laat bewerken, en je krijgt ook te maken met de bouw van een paard dat ervoor kan zorgen dat hij sommige dingen gewoon niet zo makkelijk kan vergeleken met een ander paard.

Wij hebben paarden voor ons plezier. En het kost allemaal genoeg geld. Niet ieder paard dat bij ons niet voldoet beland meteen in de salami. Maar als mensen wat selectiever zouden fokken, dan belandden er niet zo veel paarden bij de slacht. En een trekpaardmerrie met veulen die bij de slager staat...tja: vaak worden ze toch voor de slacht gefokt.