goede keuze voor een naaimachine

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

goede keuze voor een naaimachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 13:35

*als dit niet goed staat verplaats het dan aub, ik wist gewoon niet waar ik dit moest neerzetten*

even een kleine intro :Y) : omdat ik zelf heel erg van gothic, larp, fantasy en midieval hou ga ik regelmatig naar fairs e.d. maar altijd wordt ik geconfronteerd met de torenhoge prijzen en achterlijke kosten die er verbonden zitten aan jurken, mantels en korsetten.
dus, doe het zelver die ik ben, had ik het plan opgevat om dan alles maar zelf te gaan maken.

inmiddels is er trouwens al een patroon besteld. het is een lotr achtige jurk met wijde mouwenen een mooi lijfje, waarvan ik de rok aan de voorkant open ga knippen en er en wijde petivoat achtige rok onder ga doen, zodat ik er ook mee te paard kan. :D

nou heb ik de expertise van mijn moeder als stok achter de deur, en natuurlijk mag ik haar naaimachine gebruiken, maar omdat ik dan telkens naar het volgende dorp moet fietsen met creatie achterop is dat toch niet heel praktisch.
dus een eigen naaimachine is nodig.
even een beetje rondgegeken wat er zoal te rkijgen is, me doodgeschrokken van de prijzen, en uiteindelijk een heel leuk machientje gevonden op wehkamp

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... ao=2&N=186

even verder gezocht op internet en het krijgt goede reviews als gemakkelijk te gebruiken naaimachine voor beginners en gevorderden. perfect!

maar omdat ik niet op mn achterhoofd gevallen ben, ga ik niet meteen op het eerste de beste af, dus aan jullie de vraag bokkers, zou ik hiermee een goede koop doen?
of weten jullie een betere. houd even in je achterhoofd dat ik geen geldboom in mn (niet bestaande :o ) achtertuin heb staan dus meer dan €100,- ga ik er echt niet aan uitgeven

brand los!

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 13:37

het is trouwens dit patroon.

http://shop.naaipatronen.nl/productlist ... bmit22.y=9

ik ga het jurkje maken dat rechts in beeld is, met het lijfje. je kan zien dat er nog twee anderen mogelijke jurkjes in het patroon zitten dus wie weet, maak ik er nog wel meer :Y) als ik echt enthousiast wordt

zonnebloem18

Re: goede keuze voor een naaimachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:40

Als je niet te veel geld uit wil/kan geven kan je beter kiezen voor een tweedehandsje.
Husqvarna en Toyota zijn beide erg goede merken, veel beter als alles wat tegenwoordig gemaakt wordt.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 13:46

De vraag is hoeveel meer ga je naaien? :) Voor lichte stoffen is deze denk ik wel goed te gebruiken, maar wat als je zwaarder werk (spijkerstof?) er op wilt gaan naaien? Overlocksteken kunnen maken vind ik zelf wel handig als je veel moet zomen.. dat kan deze niet..

Zou eerder voor een tweedehands Husqvarna gaan, dat zijn echte fijne machines die ook vrij makkelijk te (laten) repareren zijn en jaren mee gaan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:10

Ik zou ook voor een tweedehands "echte" machine gaan.

Ik heb een Lewenstein, nog van m'n oma geweest. Denk dat 'ie wel 25 jaar oud is. Waanzinnig sterke machine! Zo maken ze ze niet meer.

"lichtgewicht" is trouwens helemaal niet fijn, zo'n machine moet stevig staan om prettig mee te kunnen werken, zeker met grote stukken stof.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 22:45

ik ga voornamelijk meer van dat soort jurken naaien, en misschien wat verstel werk. dus vooral satijn, katoen en stretchstoffen.
ik weet niet wat overlock is :P
ik zoek een goede machien voor begiiners, waar ik iets in kan groeien. er zullen geen enorme eisen aan worden gesteld, maar misschien neem ik een keer een iets zwaardere stof mee, wol of zo. maar dat zal maar zelden zijn, het wordt meer jurken, tunieken en rokken

naar deze heb ik ook nog even gekeken
http://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkA ... mer=761663

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 00:40

die goedkopere naaimachines zullen het ook sneller begeven, waardoor je dus weer reparatiekosten moet betalen.
Ik zou ook voor een tweedehands goede gaan, die gaan vaak nog jaren mee en zijn echt goed... De merken zijn al genoemd... Heb zelf ook een Lewenstein :D