goedkoop naar het buitenland bellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

goedkoop naar het buitenland bellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 10:38

Ik had ooit eens gehoord dat er een manier was om goedkoop naar het buitenland te bellen, en dan bedoel ik neit Skype, maar dat het via via via andere landen ging en dan was het redelijk goedkoop.

wie kan mij daar meer over vertellen?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:26

Hallo,

Als je op google goedkoop naar buitenland bellen opzoekt krijg je al heel wat informatie. Ik gebruik zelf vaak http://www.goedkoopbellen.nl . Je belt dan eerst naar een 0900 nummer, je krijgt dan een computer aan de lijn die zegt wat het je per minuut gaat kosten en toets daarna het nummer in wat je wilt bellen. Op de site zie je welk 0900 nummer bij het land hoort dat jij wilt bellen. Ik gebruik dit nummer echter wel alleen op mijn vaste lijn, was met mijn mobiel nog duur uit. Succes ermee.

Nathalie

Re: goedkoop naar het buitenland bellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:18

Zo'n speciaal nummer is als het goed is ook te vinden voor je mobiel, maar ik kan hem niet vinden. :+

Je hebt ook speciale simkaarten te koop. Deze is nog goedkoper dan bovenstaand nummer.
Je hebt nl vaak dat je bijv voor 10 euro beltegoed koopt, maar voor 20-25 euro krijgt. En de kosten per minuut zijn al laag.
Volgens mij heet de ene Libera, en er is er nog 1 die nog goedkoper is,maar kom even niet op de naam.
Libera verkopen ze overal, zelfs bij de Albert Heijn aan de counter. De andere, weet ik iig dat ze hem bij van die buitenlandse bel-huisjes verkopen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:24

Ik bel met een Lebara kaart, het klopt inderdaad wat Nathalie zegt,waardeer je op voor 10 euro,krijg je er 20,waardeer je met 20 op,krijg je er 40!
Je kan er heel lang mee bellen.
Ik heb daarom altijd 2 telefoons bij!

Edit :

kijk anders even op : www.lebara-mobile.nl
Daar kun je zien wat het kost om te bellen naar alle landen.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:42

Haha en ook ik heb altijd twee telefoons bij :+ alleen voor mij is bellen via lebara duurder dan dat
ik via goedkoopbellen bel. Via Lebara betaal ik naar mobiel 14 cent per minuut en via goedkoopbellen van mijn vaste
lijn naar zijn mobiel 6 cent per minuut. Je kunt ook bellen via het computerprogramma Poivy, moet alleen nog uitzoeken hoe
dat werkt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:07

Die bedoelde ik idd, Lebara. :+
Maar er schijnt er nog 1 te zijn, die goedkoper is als Lebara. Maar ik heb geen idee hoe die heet...
Mijn zus vertelde het laatst, daarmee schijn je voor 9 cent per minuut te bellen.
Via de vaste telefoon is idd vaak goedkoper, maar wij hebben bijvoorbeeld geen vaste lijn, en nu belt mijn vriend zijn familie en vrienden gewoon normaal via zijn mobiel.. Kaching. Dus ik moet binnenkort ook echt eens zon kaart halen. :o (ja zeg ik al weken..haha)

Enne, met Lebara betaal je misschien 14 cent per minuut, maar als je er rekening mee houd dat je 10 euro betaald voor 20 euro, betaal je natuurlijk nog maar 7 cent per minuut. ;)

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:32

Nathalie schreef:
Enne, met Lebara betaal je misschien 14 cent per minuut, maar als je er rekening mee houd dat je 10 euro betaald voor 20 euro, betaal je natuurlijk nog maar 7 cent per minuut. ;)

Daar heb je dan ook weer gelijk in! Heb jij nog een tip om vanuit Turkije goedkoop naar Nederland te kunnen bellen?

Nathalie

Re: goedkoop naar het buitenland bellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:55

Hmm nee eigenlijk niet. Ik heb nooit op een speciale manier gebelt. Mijn ouders hebben een mobiel van het werk, en die liet ik altijd één keer overgaan zodat zij mij terugbelden. :o Dus heb me er nooit in verdiept!
Maar volgens mij heb je daar niet echt speciale dingen.. Toen vriendlief nog in TR woonde en ik hier, belde hij altijd gewoon met zijn normale simkaart..

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:32

Waarom belt ie dan niet gewoon via internet?
Wij hebben gewoon een internet telefoon speciaal voor bellen via internet, die sluit je aan op je computer en dan gewoon via skype of Internetcalls.
Wij hebben ook geen vaste lijn namelijk en met mobiel naar griekenland is een beetje duur ;)

Nathalie schreef:
Die bedoelde ik idd, Lebara. :+
Maar er schijnt er nog 1 te zijn, die goedkoper is als Lebara. Maar ik heb geen idee hoe die heet...
Mijn zus vertelde het laatst, daarmee schijn je voor 9 cent per minuut te bellen.
Via de vaste telefoon is idd vaak goedkoper, maar wij hebben bijvoorbeeld geen vaste lijn, en nu belt mijn vriend zijn familie en vrienden gewoon normaal via zijn mobiel.. Kaching. Dus ik moet binnenkort ook echt eens zon kaart halen. :o (ja zeg ik al weken..haha)