Probleem met baas en vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n198716

Probleem met baas en vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:30

Zaterdagavond zit ik gezellig met mn vriend op de bank, krijg ik een smsje van mn baas waar in staat; ik vind je leuk.
Hij heeft al eerder dingen gezegt en daar heeft hij toen zijn excuses voor aangeboden, ik heb mn vriend dat weleens verteld en die vond het dus zo en zo al niks dat ik daar werk, hij is ook erg jaloers en heeft een probleem met zichzelf en dan doet dit onze relatie helemaal geen goed. Soms blijft hij me lastig vallen op mn werk en als ik moet overwerken staat hij me op te wachten want hij word helemaal gek.
Nou zaterdag dus dat smsje, hij over zn toeren ik over mn toeren. Ik heb de vorige keer gezegt als hij nog 1x iets zegt dan ga ik daar weg. Toen zijn we er dus samen uitgekomen dat ik de ziektewet in zou gaan. En dat vond ik erg, echt heel erg want het is een super baan, heb het zo naar mn zin zoiets vind ik nooit meer (kantoorbaan, ik ben daar viavia binnengekomen heb verder geen diploma's). En normaal heb ik verder geen last van mn baas echt niet, alleen als hij dronken is dan heeft hij dus weleens zulke dingen gezegt.
Gister heb ik dus thuis gezeten, mn vriend had mn telefoons meegenomen en me ziek gemeld op mn werk.

Vandaag wou ik even langs mn ex-schoonmoeder, dat is ook een probleem in onze relatie hij wil niet dat ik daar kom, maar ik was over mn toeren over alles en wou daar met haar over praten ze is net als een moeder voor me en dat weet hij ook maar toch houd hij me weg bij haar. Over de telefoon hebben we ruzie gehad en op een gegeven moment heb ik hem weggedrukt en tel uitgezet, ben over mn toeren naar mn exschoonmoeder gegaan en zijn we een rondje gaan rijden omdat ik bang was dat hij langs zou komen.
Daar nog gepraat, zij kent mn baas goed en hij belde haar en zei dat hij er spijt van heeft van dat smsje en dat het niet meer gebeurt en dat ze willen dat ik terug kom op kantoor. Ik ben toen goed gaan nadenken en ik wil deze baan niet kwijt dus wil daar wel weer gaan werken (hebben hem wel verteld nog 1x zoiets en ik neem op staande voet ontslag).

Maar nu dus mn vriend, die trekt het niet als ik daar ga werken, hij heeft een probleem met zichzelf hij is ziekelijk jaloers en daar lijd ik ook heel erg onder. Ik kom nergens meer, iedereen zegt dat ze me zo niet meer kennen ze vragen zich af waar de oude 'mij' is gebleven. Hij heeft er hulp voor gezocht dus ik heb gezegt dat als het zo moet dat ik dat voor hem over heb. Ik ben echt gek op hem en hou van hem, maar door alle ruzies (die ik hier niet allemaal ga vertellen) heeft hij wel een soort 'haat' bij me gecreeert, hij maakt me geestelijk zo kapot dan dat ik het allemaal niet meer trek, maar als het dan even goed gaat besef ik weer hoe gek ik op hem ben, hoe gelukkig ik met hem ben want hij is verder super lief, kan met hem lachen.. verder lijkt het wel of we voor elkaar gemaakt zijn en ik wil hem dus ook eigenlijk niet kwijt.

Ik heb hem dus verteld dat ik wil blijven werken, en hij trekt dat niet..
Volgens hem vind ik mn werk dus belangrijker dan hem, dat is niet zo want hij is heel belangrijk voor me maar ik kan wel snappen dat het zo bij hem over komt en ik kan ook snappen dat hij het niet leuk vind dat ik bij een baas die op me 'geilt' (zoals hij het zegt) werk. Maar hij moet mijn keuze toch kunnen accepteren? Maar dat gaat niet hoe graag hij het ook zou willen.
Zijn probleem is verder dat hij niemand anders dan mij heeft, ik ben alles voor hem en zonder mij heeft hij geen leven, altijd als we ruzie hebben zegt hij dat hij zijn eigen kapot rijdt, pas als ik over mn toeren raak en ga zitten janken wordt hij rustig omdat hij dan pas inziet dat hij me pijn doet ofzo en dat wil hij niet. En ik geloof best dat hij het doet, zn eigen kapot rijden, hij heeft al een paar keer zn auto kapot gereden tijdens een ruzie. Hij had vandaag mijn auto mee en ik die van hem, hij heeft net gebeld en afscheid genomen en dat ik zijn auto maar moest houden, ik zei nee en toen zei hij dat ik dan helemaal geen auto heb want die van mij is al kapot :roll:
Ik heb hem nog gesmst dat ik van hem hou en dat ik gelukkig met hem wil worden maar dat dat niet kan als hij mij niet mn eigen beslissingen wil laten nemen.
Ik heb nu niks meer gehoord en durf hem niet te bellen.

Ik heb er ook met mn moeder over gepraat en die zegt dat dit niet kan, dat ik zo geen leven meer heb, en als ik zeg dat als ik het uit wil maken hij zich eigen kapot rijdt dat hij dat lekker zelf moet weten want ik moet van zijn probleem niet mijn probleem maken, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan..

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt..

Liezel1

Re: Probleem met baas en vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:36

Ik denk dat jouw vriend hulp moet gaan zoeken.
Zijn gedrag vind ik ronduit gevaarlijk.
Dit is gewoon emotionele chantage!

Hij brengt jou in een situatie waarin je het niet lang uithoudt....
En sorry, maar de ziektewet in gaan omdat je baas je leuk vind? Dat kan er bij mij niet, en daar is die zogenaamde ziektewet ook zeker niet voor bedoeld!
Je moet hier gewoon een normaal gesprek over aangaan met je baas. Jullie zijn allemaal volwassen mensen, gedraag je daar ook naar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:36

Pff wat een verhaal! Ergens kan ik je vriend wel begrijpen. Mijn vriend zou het ook niets vinden als mij baas mij zulke smsjes zou sturen! Maar dat kapot rijden en jouw auto slopen dat kan echt niet! Sorry maar als iemand met zulke slappe onzin bij mij aan zou komen zou ik die echt de deur uitwijzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:37

Probeer nou je verhaal eens vanaf een buitenstaander te lezen... :(:)

Je vriend doet aan enorme emotionele chantage... Dat hij jaloers is, is zijn probleem. Hij heeft niet het recht je te verbieden te gaan werken, een vriend(in) op te zoeken, als jij dat wilt. Je kunt zijn gevoelens respecteren en erin meegaan tot op een bepaalde hoogte, maar hij mag zeker niet alles bepalen.

Jij bent niet verantwoordelijk voor je vriends geluk of ongeluk. Je kunt er aan meehelpen, maar hij moet het toch zelf voor elkaar zien te krijgen in het leven en relaties en alles :) Je kunt hem niet redden of verbeteren, dat is boven de macht van jou, ongeacht wie of wat jij bent. Daar heeft hij professionele hulp en steun bij nodig :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:39

Brrr meid zou toch wat aan doen, de manipulaties worden klaarblijkelijk erger als ik je verhaal hoor. Ik ben bang voor wat volgt

Gsm meenemen, verbieden mensen te zien

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:40

Ik vind ook dat je vriend wel erg ver gaat. Beetje jaloers oké, dat ie het niet leuk vind dat je baas jou leuk vind oké, maar je dwingen te stoppen met werken vind ik wel erg ver gaan. Verder ook die emotionele chantage vind ik not done.
Vraag jezelf eens af of je je eigen echt gelukkig oud ziet worden met hem?
En ik snap wel dat het zielig voor hem is als hij verder niemand anders heeft, maar dat is niet jouw probleem, eventjes hard gezegd. Je kan niet bij iemand blijven uit medelijden.

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:41

Bedankt voor jullie reacties, hij heeft ook professionele hulp maar dat is pas sinds vorige week..
Ik weet dat het fout is, dat dit echt niet kan maar hij word helemaal gek als hij boos is (hij zal me nooit met 1 vinger aanraken hoor! dat niet) en dan gaat hij inderdaad chanteren en dan ga ik weer toegeven, in het begin kon ik nog wel een beetje voor mezelf opkomen maar op een gegeven moment trek je dat allemaal niet meer ofzo. Maar ik wil hem ook niet kwijt maar dit kan ook niet meer %)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:42

Ik ga volledig met je moeder mee; kies voor je eigen geluk, laat hem voor zichzelf zorgen, hulp zoeken.. Als hij echt van je houdt zou ie willen dat jij gelukkig bent eventueel zonder hem :(:).

Dat van je baas vind ik eerlijk gezegd ook niet helemaal normaal hoor! Hoe oud is je baas, hoe oud is je baas en wat voor werk doe je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:43

Lichamelijke mishandeling hoeft ook niet te gebeuren, goed kans dat dat niet gebeurt. Maar hij is nou wel al bezig met geestelijke mishandeling als ik het zo lees / begrijp...

Gewoon doorgaan met contact houden met mensen die er voor jou toe doen, zoals je ex-schoonmoeder :j :) Zelf moet je je ei ook kwijt.

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:44

Marilla schreef:
Vraag jezelf eens af of je je eigen echt gelukkig oud ziet worden met hem?
En ik snap wel dat het zielig voor hem is als hij verder niemand anders heeft, maar dat is niet jouw probleem, eventjes hard gezegd. Je kan niet bij iemand blijven uit medelijden.

Als het goed gaat zie ik ons echt oud worden :j we kunnen het zo leuk hebben. Maar als ik dan aan de dingen eromheen denk.. Ik wil ook nog mn eigen ding kunnen doen, hij heeft gezegt dat het met die hulp echt wel beter zal gaan en dat hij wel gaat veranderen en dan denk ik bij mn eigen ja daar wil ik hem echt wel de tijd voor geven, maar óf het beter wordt..?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:45

Ach meis, wat een verhaal.
Jij bent eigenlijk lekker je eigen ikkie en iedereen om je heen moet maar zo moeilijk doen.
Ik ben het met Liezel eens, ik denk dat jouw vriend hulp nodig heeft, hij zit niet goed in zijn vel en de dingen die hij zegt, dat kan hij eigenlijk niet maken.
Dat je baas een beetje verliefd op je is, tja, dat kan gebeuren maar dat is niet jouw schuld. Jouw vriend weet het zo te draaien dat jouw baas zijn probleem jouw probleem aan het worden is. Je reactie op je werk is goed geweest, jouw baas moet het snappen dat je al een vriend hebt.
Jij moet ook nog een keer goed met je vriend gaan praten en uitleggen dat je heel erg veel van hem houd, maar als hij dit soort dingen gaat doen, hij jou alleen maar verder van hem af drijft. En je moet hem ook duidelijk maken dat jouw baas een probleem heeft, en niet jullie. Misschien kan je hem een brief schrijven als je het moeilijk vind.
Je schrijft meerdere keren dat je bang bent... in een relatie mag je nooit bang zijn, alleen maar om hem te verliezen maar niet om andere redenen.

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:49

Maya schreef:
Gewoon doorgaan met contact houden met mensen die er voor jou toe doen, zoals je ex-schoonmoeder :j :) Zelf moet je je ei ook kwijt.

ja daarom ben ik vandaag ook gegaan, maar normaal ga ik niet om ruzies te vermijden (ben 1x wel langs een vriendin geweest en dat heb ik geweten ook), maar dat ben ik zat maar zover heeft hij me al en dan als we het erover hebben zegt hij dat het niet voor altijd is maar dat ik nu rekening met hem moet houden

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:49

jeetje zeg.. wat een verhaal..
misschien is het een idee om als laatste redmiddel samen naar een psych te gaan, dat je daar je hele verhaal doet en hoe je je voelt, zodat hij dat kan aanhoren met een onbevooroordeeld persoon (psych) erbij
als het dan nog niet tot hem door dringt, dan is het beter om lekker voor jezelf te kiezen

want als je zo verder gaat als nu, komt het niet goed en gaat het van kwaad tot erger

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:51

Ik ben niet echt bang voor hem, niet voor mezelf ofzo omdat ik weet dat hij me nooit zal aanraken, maar ik ben wel bang dat we ruzie krijgen omdat hij zichzelf en misschien anderen !! iets aandoet..

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:53

LimaMambo schreef:
jeetje zeg.. wat een verhaal..
misschien is het een idee om als laatste redmiddel samen naar een psych te gaan, dat je daar je hele verhaal doet en hoe je je voelt, zodat hij dat kan aanhoren met een onbevooroordeeld persoon (psych) erbij
als het dan nog niet tot hem door dringt, dan is het beter om lekker voor jezelf te kiezen

want als je zo verder gaat als nu, komt het niet goed en gaat het van kwaad tot erger

hij praat nu in zn eentje met een psych en in de toekomst is het wel de bedoeling dat ik een keer meega omdat het natuurlijk over 'onze' relatie gaat. hij heeft vandaag met mn exschoonmoeder gepraat en die heeft verteld hoe ik me voel en hoe ik eraan toe ben, hoe de mensen over me praten (dat ik er niet uitzie dat ik niet de oude ik ben enzo) en dat het niet langer kan zo, en dan lijkt hij het idd beter te begrijpen dan dat hij het van mij hoort..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:56

Veranderen...nee neem van mij aan dat is misschien heel even maar het komt altijd weer naar boven.

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 16:57

Kristie schreef:
Ik ga volledig met je moeder mee; kies voor je eigen geluk, laat hem voor zichzelf zorgen, hulp zoeken.. Als hij echt van je houdt zou ie willen dat jij gelukkig bent eventueel zonder hem :(:).

Dat van je baas vind ik eerlijk gezegd ook niet helemaal normaal hoor! Hoe oud is je baas, hoe oud is je baas en wat voor werk doe je?

Dat zei hij net ook aan de tel dat hij wil dat ik gelukkig word dat ik geen schuldgevoelens moet hebben als hij zn eigen kapot rijdt.
en mn baas is tegen de 50, ik ben 22, ik doe administratie. ik vind het ook niet normaal maar omdat ik er verder tijdens werk geen last van heb wil ik daar wel blijven werken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:01

Jeetje meid, wat een drama!
ik snap heel goed dat je nu helemaal van slag bent, heb je inmiddels al iets van je vriend gehoord?
Je vriend komt behoorlijk labiel over, alsof hij echt elk moment zelfmoord kan plegen. die therapie die ie sinds vorige week heeft helpt dus op dit moment nog niet genoeg.
Ik zou als ik jou was ook misschien contact op nemen met zn psychiater of van wie ie sinds vorige week hulp krijgt.

Je zit echt in een hele nare situatie en verder heb ik helaas ook niet meer advies dan wat de bokkers boven me al zeggen, dit is voor jou (maar ook voor hem) geen leven!

ikheb ooit zelf eens in de situatie gezeten dat iemand dreigde zelfmoord te plegen bij elke boe of bah die ik zei/deed wat hem niet aan stond of bij alles wat hem in t algemeen niet aanstond. Nu was dit een stuk minder heftig dan jouw verhaal maar ik was het op een gegeven moment zo zat (ik weet het moment nog goed) dat we tijdens scheikunde (Was nog op de middelbare school) weer 'ruzie' kregen over dat zelfmoord gebeuren en dat ik zo boos en geirriteerd was en het zo zat was dat ik zei: spring maar lekker, ga je gang, mij maakt t niet meer uit. Ik had namelijk sterk t vermoeden dat ie t toch niet zou doen en alleen aandacht aan t vragen was. Jongen was vervolgens zo enorm geschokt dat ie me sindsdien met rust gelaten heeft en inderdaad niet voor die trein is gesprongen. (wel nog tig keer in een gesloten inrichting opgenomen maar goed).
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 23-06-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:02

emotionele chantage is de ergste vorm van chantage die er is..........

Ik heb wel eens tegen iemand gezegd die dreigde met voor de trein te springen, dat ik hem dan wel naar het spoor zou brengen...........

is die nou helemaal besodemietert!!!!

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:05

KiWiKo schreef:
emotionele chantage is de ergste vorm van chantage die er is..........

Ik heb wel eens tegen iemand gezegd die dreigde met voor de trein te springen, dat ik hem dan wel naar het spoor zou brengen...........

is die nou helemaal besodemietert!!!!

Dat heb ik ook een keer gezegd, ik werd heel raar aangekeken :+

n198716

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 17:05

Hij idd heel labiel

wat zouden jullie doen, voor je vriend kiezen of voor je baan? (en dan heb je een goeie baan en een vriend waar je veel van houd en die je niet kwijt wil)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:06

ik zou niet voor je vriend of voor je baan kiezen, maar voor jezelf!
Het is niet : of de baan , of je vriend..
Je moet beide los bekijken:
wil je nog met je vriend verder.. ja/nee
wil je nog verder met deze baan: ja/nee
en wat heb JIJ nodig om gelukkig te zijn.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:07

Je moet niet hoeven kiezen.
Het kan beide. Als er een keuze gemaakt moet worden, dan mag je vriend die maken, en dat zal altijd in zijn eigen nadeel zijn.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:09

lieve ts..

Het lijkt wel of ik een verhaal over mezelf lees van een jaar of 8 terug.. Ik heb ook een relatie gehad met iemand met een psychische stoornis (want dat is ziekelijke jaloesie)
Ik ken je gevoel van helemaal kapot te zijn, emotioneel niks meer te geven.. maar je houdt toch van hem..

Ik heb toen ontdekt dat liefde en houden van alleen niet voldoende is om een relatie op gang te houden.. er moet meer in zitten.

Ik weet dat dit erg moeilijk is, maar je moet jezelf beschermen voor hem, je gaat hier aan onderdoor.
En geloof me, het is zwaar, moeilijk en klote,
maar na regen komt zonneschijn, en er zullen echt betere tijden voor je aanbreken.

Gelukkig kun je rekenen op de steun van je moeder, dat helpt heel erg.

Het is een moeilijke keuze, maar er zijn momenten in je leven waarbij je voor jezelf moet kiezen.

heel veel sterkte

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:14

Meisje toch waarom heb je jezelf zo aan de kant gezet voor deze jongen.
Als zelfs vrienden je niet eens meer kennen dan zegt dat toch genoeg over een relatie.
n198716 schreef:
Maya schreef:

ja daarom ben ik vandaag ook gegaan, maar normaal ga ik niet om ruzies te vermijden (ben 1x wel langs een vriendin geweest en dat heb ik geweten ook), maar dat ben ik zat maar zover heeft hij me al en dan als we het erover hebben zegt hij dat het niet voor altijd is maar dat ik nu rekening met hem moet houden

Lees dit bovenstaande stukje van jezelf eens goed je gaat dus niet naar vrienden om lekker even te kunnen praten om een ruzie te vermijden dat is echt niet normaal.
Het is echt niet normaal dat je vriend boos wordt omdat je even wat kwijt wilt tegen een vriend.

Ik zou zeggen stoppen met de relatie, je put jezelf helemaal uit en je kan niet eens jezelf zijn.