in eerste instantie wou ik Patholoog anatoom worden, dit was echter te hoog gegrepen dus koos ik voor het alternatief om dan de opleiding Analist pathologie te gaan volgen.
ik ben op gesprek geweest op het Radius college van ROC brabant in Breda, waar we niet hele duidelijke uitleg kregen over de opleiding. we hebben gevraagd of de 1e 2 jaar op elke laboratorium school hetzelfde is, en dat inderdaad hetzelfde.
omdat Breda best een eindje weg ligt van ons(zeker een uur met de trein) kozen we om(ook i.v.m. met kosten) de 1e 2 jaar van de lab opleiding op het ROC te vlissingen te volgen.
hier ben ik ook op een info avond geweest, en heb met een man gepraat die zelf eerst ook Patholoog anatoom wou worden.
hij heeft ook in een pathologisch lab een dag meegelopen, maar vertelde mij dat je eigenlijk alleen maar een preperaatje moet maken en kleurstof toevoegen(dus niet onderzoeken) en daarna geef je het terug aan de patholoog en die onderzoekt het.
ik had eigenlijk de indruk gekregen, zoals ik ook op internet las, dat de Analist pathologie het stukje weefsel/cellen onderzocht die de patholoog gaf....
wie doet de opleiding Analist pathologie of wie is er analist patholoog en kan het mij alleen eventjes haarfijn uitleggen?
want als het in feite alleen maar kleurstof toevoegen is.. dan haak ik toch af denk ik, en ga ik de klinische kant op o.i.d..