Vis en hoe te bereiden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Vis en hoe te bereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:45

Tja de goede spelling weet ik even niet maar het klinkt als pange panqua vis, het is een wit visje dat je nu in de aanbieding bij super deboer kan halen.
(om het even nog duidelijker te maken :+ )

Maar nu mijn vraag, hoe bereid je hem, en dan met wat voor kruiden?
Bij de wok doen ze er een soort kruiden sausje/olie op, maar zelf zou ik eigenlijk niet weten wat ik erop moet doen...

Duzzzzzzz, iemand een idee? En o nu ik toch over vis bezig ben :P die zeevruchten die je in de winkel kan halen (verschillende soorten vis bij elkaar) moet je die ook nog bakken?

(thuis werd er niet veel vis gegeten en mijn vriend hoefd het ook niet, maar zelf vind ik het heerlijk, geen idee echter te bereiden :P )

Mochten er trouwens ook andere gerechten zijn met vis die je wil delen, graag :D

Lievemeid

Re: Vis en hoe te bereiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:48

Goh ik zou zeggen in de grillpan bakken...ben zelf helemaal geen keukenprinses (terwijl opa meerdere dure hotels en restaurants heeft gehad). Lijkt mij het meest veilige...

Met de zeevruchten kan ik je niet helpen, sorry

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:50

Het bakken gaat wel lukken, alleen dan de smaak wil er graag kruiden opdoen maar de enige kruiden die ik gebruik zijn kip en vlees kruiden uit een potje :') en dat lijkt me niet zo haha :p

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:58

Vis met verse dille, een pietsie peterselie en als het klaar is wat drupjes vers citroensap doet het altijd goed. Maar als je potjes gewend bent: ik gebruik ook wel de viskruiden van Verstegen uit een potje (of losse zakjes). Gewoon lekker aan twee kanten inpeperen dr mee en een paar minuutjes per kant bakken. Is het trouwens pangasiusfilet???
Die zeevruchtenmix gooi ik altijd door de paella, dan roerbak ik ze dus nog efkes, maar volgens mij kun je ze ook koud eten (kijk maar naar de mosselen en de garnalen, die zijn al gekookt...)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:00

Ja die bedoel ik, zat ong kwa klank in de buurt :P
Goh, nooit gezien dat ze daar ook van die potjes voor hebben.
Bedankt :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:34

Oh ja... en dan nog de tip van mijn oma: bakken in olie kan uiteraard, maar de allerlekkerste vis bak je in (meer dan genoeg) roomboter, want vis moet zwemmen. :D

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:38

IJsbergsla, blikje zalm, beetje slasaus, zout peper en peterselie.

Bladerdeeg met prei, paturain en zalmmoot in de oven.

De pangasius vond ik een beetje smakeloos, hij proefte alleen naar de kruiden (zie Sientje) die erop zaten.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:55

Weet je wat een makkelijk en lekker recept is?

Visjes in een ovenschaal leggen, even wat olie en citroensap evover, beetje draaien zodat het ook aan de onderkant zit. Wat zout en peper erop...

Worteltjes zo uit een pakje in een andere ovenschaal, wat zout en olie erbij...op 225 graden, 30 minuten, de laatste 15/10 minuten de visjes erbij zetten.

Ondertussen tagiatelle koken met een visbouliionblokje.

En dan: muntboter erover!!!!

(zelf makkelijk te maken door een bakje kruidenboter te nemen, daar flink wat verse gesneden munt door en dan weer stijf laten worden)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:02

@ kiekiek, klopt, vandaar ook of er iemand is met een lekkere saua/kruiden :D

Heb helaas geen oven trouwens...... Tenminste, niet eentje waar je fatsoenlijk in kan bakken, wel pizza's en tostis haha :P

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:35

Hele tijd geleden een keer bij een vriendin gaan eten en die maakte mij toch zo blij met haar vis recept dat ik hem ingepikt en verspreidt hebt en maak hem iedere keer als ik makkelijk en lekker wil eten of veel visite heb.

Garnalen, zalm, creme fraise *boursin cuisine als je hem iets kruidiger wilt, vind ik persoonlijk lekkerder* klein potje tomatenpuree en grote schelpenpasta.
Binnen een kwartiertje klaar:
pasta koken.
Garnalen in een klein beetje olie bakken, zalm erbij, creme fraise of boursin erbij, tomatenpuree erbij en als dit allemaal warm is de pasta afgieten en door elkaar mengen.

Ik heb hier echt serieus, ook bij niet visliefhebbers zulke goede beurten mee gemaakt :D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:19

Met viskruiden? Zo maakt pap's de snoekbaars altijd. Overigens bakt hij de paling weer totaaaaaaaaaaaaal anders en dat geldt ook voor de zelfgebakken kibbeling. :j

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 11:54

@Sily: Tomatenpuree.......... meen je dat nou???? Hoe is je vriendin hier dan opgekomen?
Het klinkt nogal erg ranzig in combi met vis haha :o , maar ik zal het van het weekend is proberen, ben nu ook wel nieuwschierig of het te eten is :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:29

Tomatenpuree met witvis is écht heerlijk :D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 15:57

Nou, ik probeer het vant weekend en dan laat ik het wel weten hoe het hier ervaren is haha :P
Ben nu in ieder geval het vertrouwde lekkerbekjes met gebakken aardappels (en tomaten soep voor vriendlief, hej daar hebben we de tomaten haha) aan het maken :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:33

Pangasiusfilet ligt hier standaard in de vriezer, heerlijke vis, makkelijk te bereiden.

Voorbeeldjes: Wok: schep de in stukjes gesneden vis snel om in de wok, voeg er een gesnipperde ui aan toe en naar smaak bijv. stukjes paprika, champignons, etc. Voeg er dan een menseltje aan toe van 1 eetlepel zoete ketjap, 2 eetlepels zoute ketjap, een uitgeperst teentje knoflook, een klein lepeltje sambal, een lepeltje gepureerde gember, een schepje bruine suiker en een scheutje citroensap (dit eerst even goed mengen, dan in de wok erbij). Weer flink omscheppen, evt. nog in stukjes gesneden komkommer laten meewarmen tot die lauwwarm is.

Serveren met rijst.

Porcheren: maak een stevige bouillon mbv 1 of 2 bouillonblokjes, een grof gesnipperde ui, een flinke schep italiaanse keukenkruiden (oid) en een flinke scheut witte wijn.
Laat de (ontdooide) vis hierin 10 minuten rondzwemmen, de bouillon mag tijdens het porcheren net niet koken.
Na 10 minuten de vis uit de bouillon vissen en op een bord leggen. Lekker met bijv. gebakken aardappeltjes en sla.

Of gewoon bakken in de grillpan. Van te voren insmeren met citroensap en wat zout en peper. Dan in de grillpan.
Lekker bij bijv. gekookte aardappels met worteltjes.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 03:12

marcha1987 schreef:
@Sily: Tomatenpuree.......... meen je dat nou???? Hoe is je vriendin hier dan opgekomen?
Het klinkt nogal erg ranzig in combi met vis haha :o , maar ik zal het van het weekend is proberen, ben nu ook wel nieuwschierig of het te eten is :P

Geen idee!!! hoe ze erop gekomen is :D
Maar ben haar eeuwig dankbaar :D
Wel zorgen dat je een klein potje tomatenpuree hebt he, tenzij je gelijk een hele grote bak klaarmaakt *wat ik je aan raadt....en dan mij uit nodigen om het op te eten :P ;) *

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 08:52

Haha, nou ik beging eerst wel met een klein bakje en als het goed bevalt doe ik wel een grote en laat ik het je weten ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:59

Pangasiusfilet kan je het beste simpel houden.
Iets citroensap er op, peper en zout en kort bakken. Niet te heet anders verbrand de buitenkant en is de binnenkant niet gaar.
Niet te lang anders valt de vis uit elkaar.

Zeevruchten lust ik niet dus daar weet ik niets van helaas.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 09:24

Mja die had ik woensdag gehaald maar vielen mij een beetje tegen, heb de garnalen er tussenuit geprikt en daarna de katten er blij gemaakt :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:41

Panga misschien?

In aluminiumfolie in de oven met wat dille erbij, jummie!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:59

Ik bestrooi altijd beide kanten met Verstregen viskruiden. Flinke laag boter in de pan en bakken aan beide kanten. Ik doe er ook nog een in stukjes gesneden tomaatje bij.
Echt heerlijk :9

Bij de C1000 hadden ze deze week zakken van 2 kilo in de reclame, dus ik kan weer even vooruit ;)