moeder wil een kind terwijl de andere 2 in pleeggezin zitten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

moeder wil een kind terwijl de andere 2 in pleeggezin zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:30

Ik heb een vriendin die 2 kinderen heeft , Maar beide zitten in pleegzorg want een paar jaar geleden ging het niet goed met haar. De kinderen wonen dus niet bij haar in huis maar komen wellis bij haar langs. De kinderen zijn 9 en 3 jaar. Als de kinderen er zijn dan merk ik dat ze zich veel aan ze stoort en ze afsnauwt en er een beetje ruzie en discussies tussen hun komt.. Ze kan de situatie dan voor het mooie even niet aan... En is dan ook best blij dat ze einde vd dag weer vertrekken.

Maar nu komt het ze wil weer zwanger worden en een kind krijgen.
zelf heb ik tegen haar gezegt dat ik dat niet echt begrijp want met de andere 2 klikt het ook niet zo goed. En zou het ook een soort van oneerlijk tegenover die andere kinderen vinden dat dit nieuwe kind dan wel bij haar woont en door haar word opgevoed terwijl de anderen een paar jaar geleden weg moesten. Ik weet gewoon dat haar zoontje van 9 dit nog steeds er pijn doet ,want hij brengt het wellis ter spraken in de ruzies...

Wat vinden jullie hiervan? Het ik ongelijk met mijn mening hierover?

Yessy

Re: moeder wil een kind terwijl de andere 2 in pleeggezin zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:33

Wij (mijn ouders) hebben zelf pleegkinderen gehad, en als ouders het dusdanig verprutst hebben dat 2 kinderen definitief uit huis worden geplaatst, vind ik dat het afgeraden of zelfs verboden moet worden dat deze mensen ooit nog kinderen krijgen. Je kinderen worden in Nederland namelijk niet zomaar definitief uit huis verplaatst, daarvoor is 1x niet goed voor een kind zorgen niet voldoende.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:36

Ik snap inderdaad ook niet dat als er al twee kinderen uit huis geplaatst zijn er nog perse een derde kindje moet komen.
Zoals hierboven is geschreven word een kind niet zomaar uit huis geplaatst en moet je het wel erg dramatisch verpest hebben.
Eigenlijk zou er een wet moeten zijn die het verbied om dan nog kinderen te nemen,het spijt me zeer.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:39

Nee meid je hebt geen ongelijk maar het probleem is dat wij er niet over beslissen maar zijzelf. Ik heb zelf ook zo'n vriendin. En ik vind het hartbrekend om te zien wat er met die kinderen gebeurt maar ik kan er weinig aan doen. Beste is om duidelijk aan te geven wat je vind, zet ze toch door dan neem je afstand. Veel anders kun je niet sterkte ermee

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:42

Maar even een andere vraag zowel aan de ts als aan chocobroodje.
Hoe kun je in hemelsnaam bevriend zijn met iemand die zo met der kinderen omgaat?
Is geen aanval maar een interesse vraag.
Ik zou namelijk nooit met zo'n persoon bevriend kunnen/willen zijn.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:44

ik zou het eigenlijk niet doen want je kan je ook afvragen waarom de andere 2 al weg zijn en waarom ze het niet echt leuk vinden

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:44

steriliseren die handel....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:46

suuzepuus schreef:

daar moet ze het dan wel mee eens zijn want ze wil zelf een kind ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:47

Waarom wilt ze een 3e kind? Waarom is de grote vraag??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:49

DaanxBien schreef:
Ik heb een vriendin die 2 kinderen heeft , Maar beide zitten in pleegzorg want een paar jaar geleden ging het niet goed met haar.

Wanneer het nu wel goed met haar gaat en ze heeft een lieve vriend/man, dan zie ik het probleem niet zo?
Je schrijft zelf dat de problemen van jaren geleden zijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:51

die kleine is 3. ik vind dat geen jaren geleden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:52

1 jaar
2 jaren
3 jaren.

Vind ik wel, maar meningen verschillen blijkbaar :)

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:54

Cayenne schreef:
DaanxBien schreef:
Ik heb een vriendin die 2 kinderen heeft , Maar beide zitten in pleegzorg want een paar jaar geleden ging het niet goed met haar.

Wanneer het nu wel goed met haar gaat en ze heeft een lieve vriend/man, dan zie ik het probleem niet zo?
Je schrijft zelf dat de problemen van jaren geleden zijn.

Citaat:
Als de kinderen er zijn dan merk ik dat ze zich veel aan ze stoort en ze afsnauwt en er een beetje ruzie en discussies tussen hun komt.. Ze kan de situatie dan voor het mooie even niet aan... En is dan ook best blij dat ze einde vd dag weer vertrekken.

Zie hier het antwoord ;)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:55

Als de vriendin haar zaakjes en leven op orde zijn, ze bewezen heeft dit vol te houden, dan wordt er door pleegzorg/kinderbescherming toch gewerkt aan terugkeer in het gezin? Want hun insteek is toch dat kinderen terug bij hun ouders komen wonen, indien mogelijk... (ik wil daarmee niet zeggen dat ik het daarmee eens ben, ik vind nog steeds dat er veel te veel rekening gehouden wordt met wat de ouders willen, en niet naar wat het beste is voor het kind, en wat de pleegouders opgebouwd hebben...)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:56

Als moeder zou je alles in het werk moeten stellen de twee uit huis geplaatste kinderen terug te krijgen, vóórdat je nummer 3 de wereld in smijt.

Maar ken zo'n gezin waar nummer 9 een paar weken geleden geboren is. Verwacht dat nummer 9 met een maand of 3 uit huis vertrekt......

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:58

Nou je leert de mensen kennen voordat ze kinderen hebben dan is er nog niet zo gek veel aan de hand. Dan komt er 1 kindje waar je toch van gaat houden en niet zomaar weg wilt gaan want wie weet wat er dan gebeurt. Er is bij haar 2x kinderbescherming ingeschakeld en ze is hard opweg naar nummer 3. Nadat ze opnieuw zwanger was en onder toezicht stond ben ik het gaan loslaten. Ze heeft nu 3 kinderen 1van 9 en een tweeling en echt het gaat nog precies hetzelfde als voor de toezicht. Maar ik kan daar niet meer mee bezig zijn ze vreet al je energie en meer. Heel erg voor de kinderen maar ik kan het niet meer, ik verwacht en hoop persoonlijk dat ze binnekort definitief uit huis geplaatst worden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:58

slimmerik schreef:
Als moeder zou je alles in het werk moeten stellen de twee uit huis geplaatste kinderen terug te krijgen, vóórdat je nummer 3 de wereld in smijt.

Maar ken zo'n gezin waar nummer 9 een paar weken geleden geboren is. Verwacht dat nummer 9 met een maand of 3 uit huis vertrekt......

:( dat vind ik echt niet kunnen. die zou verplicht gesteriliseerd moeten worden. belachelijk

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:00

Tja, Cayenne, als je de rest van de beginpost leest wordt het misschien wel wat duidelijker. Ze vindt haar EIGEN kinderen blijkbaar een last als ze op bezoek komen..
Wat zou ze dan vinden van een baby die snachts weent, of die regelmatig verschoond moet worden?
Ik zou het je vriendin afraden en bureau Jeugdzorg of een andere instantie (anoniem) melden dat ze weer kinderwensen heeft. Dan kunnen ze misschien haar eigen 2 kinderen terug bij haar in huis plaatsen, zien of ze dan nog zoveel zin heeft in een baby

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:03

xXxdesiixXx schreef:
suuzepuus schreef:

daar moet ze het dan wel mee eens zijn want ze wil zelf een kind ;)
Dan maar even janken hoor.

Voor de kinderen is het veel erger :(

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:04

slimmerik schreef:

Als ze definitief uit huis zijn geplaatst kan je doen wat je wilt, dan krijg je ze echt nooit meer terug (en terecht want dan heb je echt iets heel erg fout gedaan, en meer dan eens).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:04

suuzepuus schreef:
die kleine is 3. ik vind dat geen jaren geleden!

De oudste was al een paar jaar weg toen kreeg ze der dochtertje .
Even voor de duidelijkheid, Het pleeggezin waar ze zitten zijn haar ouders maar die worden wel ondersteind door pleegzorg en ontvangen ook de bijstand voor de kinderen.

En op de vraag als ze een lieve vriend heeft waarom?

De jongen die bij haar langs komt heeft meerdere liefjes , hij is ook de vader van haar jongste
maar een echt goede vader is het ookal niet te noemen want hij draagt niet erg bij aan bv kleding van het dochtertje..

Haar excuus om nog een kind te nemen is dat ze bij de andere de baby en de opgroeiende jaren niet echt mee heb kunnen maken. Maar ik heb haar gewoon gezegt dat ik het niet een strak plan vind omdat dit kind kwa gedrag niet veel anders zal zijn dan haar andere kinderen en ik weet dat dit kind meschien na een paar jaar ook bij haar ouders zal belanden, of een ander pleeggezin want ik kan me voorstellen dat die ouders geen trek hebben in een 3e kind erbij in heus die mensen worden ook een dagje ouder en met 3 jonge kinderen zou dat een hele belasting worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:08

Ik vind het klinken als een heel egoïstische vrouw. Ze wil nog een kind (terwijl de andere 2 met heel goede redenen uit huis geplaatst zijn) omdat ZIJ het opgroeen niet mee heeft kunnen maken......

Of het kind erbij gebaat is om dan en daar op de wereld gezet te worden, interesseert geloof ik niemand. En als de belangen van het kindje nu al niet tellen, voorspelt dat voor de toekomst weinig goeds.......

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:08

Tja..dit "soort" mensen fokt maar raak en alle ellende wat die kinderen moeten meemaken interessert ze helemaal niets! Niet te geloven dat dit nog kan in Nederland!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:09

reininglover schreef:
Tja, Cayenne, als je de rest van de beginpost leest wordt het misschien wel wat duidelijker. Ze vindt haar EIGEN kinderen blijkbaar een last als ze op bezoek komen..
Wat zou ze dan vinden van een baby die snachts weent, of die regelmatig verschoond moet worden?
Ik zou het je vriendin afraden en bureau Jeugdzorg of een andere instantie (anoniem) melden dat ze weer kinderwensen heeft. Dan kunnen ze misschien haar eigen 2 kinderen terug bij haar in huis plaatsen, zien of ze dan nog zoveel zin heeft in een baby

Als de kinderen braaf spelen en niet teveel aan moeders hoofd komen zeuren dan vind ze het best
maar het zijn nu eenmaal 2 kinderen van 3 en 9 die nog wellis wat menings verschil hebben dan kan je moeilijk verwachten dat het continu koek en ei is en er rust is in huis.

Mijn grote onbegrip is gewoon dat denk dat haar oudste heel verdrietig zou worden als hij ziet dat het 3e kind wel bij mama mag blijven en hij niet. Tenminste zo zou ik het wel voelen als mijn moeder er nog een zou nemen terwijl ik erges anders zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:12

tessacheyenne schreef:
Tja..dit "soort" mensen fokt maar raak en alle ellende wat die kinderen moeten meemaken interessert ze helemaal niets! Niet te geloven dat dit nog kan in Nederland!!!

Het lijkt er soms op dat ouders alle rechten van de wereld hebben, récht op kinderen, récht op dit, en op dat.....

De rechten van het kindje interesseren niemand, het kindje kan niemand aanklagen, kan niet voor zichzelf opkomen, kan niet zeggen dat deze situatie niet goed is, en hem beschadigt en pijn doet ;(

En deze kinderen betalen de rekening van moeders' egoïsme.
Idd niet te geloven dat het nog kan. :(