Internetbelagers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Internetbelagers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 15:05

Ik keek net naar oprah, het ging over kinderen die een profiel hadden op myspace en dat soort site's. Oudere mannen zochten contact met ze en lokte de kinderen en maakte een afspraak voor een ontmoeting. De kinderen werden verkracht, gebruikt als seksslaaf, ontvoert en vermoord.

Zelf zou ik nooit zo'n profiel aanmaken, maar ik zit wel op bokt. Op mijn profiel is ook vrijveel over mij te zien. Ik zit ook op hyves.

Internetbelagers zouden hier ook op bokt kunnen komen lijkt mij, ik profielen van de jongeren hier rondsnuffelen (zoals ik, 15 jaar oud) en contact zoeken via de PB.

Ook heb je HK topics waar vrij veel besproken wordt, ik ga nu naar me paard in Amsterdam. Of, ik ga even naar de kapper ''noemt naam en plaatsnaam''. Ik vind het een raar idee dat iedereen zo kan meelezen in onze HK topics. En dat zulke mensen ook weten waar je bent.

Wat vinden jullie hier nou van?

Vjestagirl

Re: Internetbelagers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:10

Het is simpel, zet nooit op internet wat je ook niet op de voorpagina van de krant zou willen zien...

Ik denk dat je zelf verstandig moet zijn, als je jong bent moeten je ouders er ook op letten wat jij doet.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:10

Je weet nu eenmaal dat fora openbaar zijn. Je moet dus altijd rekening houden met wat je zegt.
Op Hyves kun je je profiel afschermen voor mensen die je niet kent. Feit is gewoon dat veel jongeren zomaar iedereen die zij een keer in hun leven hebben gezien toevoegen als 'vriend'.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:12

o wat een eng idee. Ik zat laatst wel te denken, sommige mensen zetten echt hun wel en wee op internet , je kan zo achter huis leeftijd werk etc komen. Zelf let ik altijd wel een beetje op. Ik heb wel laatst een advertentie voor stalling gebruikt waar dus wel mijn woonplaats in staat maar ja niet veel meer eigenlijk. Maar in sommige profielen staan zelfs foto's van huizen etc...

We zouden gewoon eens een steekproef moeten doen onder bokkers en kijken hoeveel we te weten komen...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 15:14

Mijn hyves profiel is alleen zichtbaar voor vrienden, ik acsepteer nooit mensen op msn die ik niet ken.

Maar dit lijkt me niet alleen voor kinderen, er zijn veel mensen die spygisch niet helemaal in orde zijn. Mischien meld zo'n iemand zich hier aan en raakt helemaal geobsedeerd door iemand (wat net zo goed een volwassene zou kunnen zijn) en dan ziet die persoon dus o, nu gaat ze naar de kappsalon daar en daar, daar ga ik ook heen.

Eigenlijk vind ik dat er teveel informatie over mij zichtbaar is op bokt, woonplaats, leeftijd hobby's.. Mischien ga ik dat veranderen. Maar over dingen die je bespreekt in HK topics... je wil graag gezellig met elkaar kletsen over vanalles en nog wat maar ik vind het een naar idee dat een rare man of vrouw dat ook kan lezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:16

Internet is veel gevaarlijker dan je denkt.
Er werd vanochtend op de radio gewaarschuwd om geen vakantieplannen te bespreken op internet, met name hyves en twitter. Er wordt vaak gezegd van: Oh wat leuk, wij gaan van ...... tot ... op vakantie naar Griekenland. Dat betekend dus dat ze je huis leeg kunnen halen als je weg bent.

Ik zie nu ook pas het gevaar in van G-mail. Je kan elk willekeurig account aanmaken en het IP wordt niet meegezonden. Je kan dus zo misbruik maken van iemands naam (of een compleet fake-account) en stalk/laster berichten gaan sturen. Politie kan pas wat doen als er hele serieuze bedreigingen instaan etc... tot die tijd kan je vrij je gang gaan, geen IP achterhalen mogelijk.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:24

http://www.nu.nl/algemeen/2026343/inbre ... sites.html

Zet niets op internet wat je ook niet voor iedereen zichtbaar in de krant zou willen zien. ;)

Lastiger wordt het idd als anderen dingen over jou op internet zetten en daarmee inbreuk maken op jouw privacy. Als ik dingen over mezelf kwijt wil, dan deel ik die graag zelf met de wereld, dat hoeft een ander niet voor mij te doen. ;)

Maar veel dingen heb je idd zelf in de hand.