Grrrrr buurtbewoners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Grrrrr buurtbewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 22:31

Oke, er is een parkeerprobleem in de buurt. En dat is nu even flink verergerd doordat de halve buurt het nodig vind hun sleurhut (die per stuk al goed is voor minstens 1.5 parkeerplek en er staan er nu 5 in een straat met 10 parkeerplekken) voor de deur neer te pleuren en er een week laten staan. Oke, dat kreng moet ook schoongemaakt worden en aangezien de meeste sleurhutbezitters hier in de buurt de 70 royaal gepasseerd zijn kan ik me nog wel voorstellen dat ze dat ding thuis willen schoonmaken. Maar het is knap lastig, want het parkeerprobleem wordt er niet minder om. Integendeel.

Maargoed. Kom aangereden, is een plekje voor ongeveer 1,5 auto. Fileparkeren. Dus ik ga netjes klaar staan om mijn auto achteruit dat plekkie in te zetten, komt er een of andere roeptoeterende doos aangereden met haar koekblik, dat terwijl ik netjes richting aangaf en al aan het indraaien was, haar deukenbakkie even snel daar parkeerde (bleek laatste plekje in de wijde omgeving te zijn, als ze het handig had gedaan met plek voor beide maarja, moet natuurlijk in het midden want anders rij je zo lastig weg, vriendlief vermoord me als ie ontdekt dat ie morgen eerst een halve kilometer moet lopen naar de auto). En dan zegt die trol ook nog van "stomme trut, ik woon hier!!!" (geblondeerde Ma Flodder). Dus ik: "Ik ook, en toevallig langer dan jij". Toen was ik natuurlijk een h**r, een k****rwijf en wat ze allemaal nog meer aan fraais kon bedenken.

En dan te bedenken dat ik mijn auto altijd zo parkeer dat er van 1.5 plekje voor een klein wagentje nog 2 plekken gemaakt worden, als ze even had gewacht had ze er zo achter gekund. Maarja, doos parkeert natuurlijk in het midden want je zal toch eens een plekje moeten delen!

Zo, moest het even kwijt.

Liezel1

Re: Grrrrr buurtbewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:34

Mogen die sleurhutten daar wel staan?
In onze APV is geregeld dat ze maar 3 dagen in de woonwijk mogen blijven staan, geloof ik.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:35

de tr*t ! :D helpt t?! :+

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:36

Caravans mogen inderdaad niet lang in een woonwijk staan! Ik zou hier heel snel de wijkagent/politie over bellen want hier doen ze weldegelijk iets mee!!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:36

jup klopt!! ff politie/gemeente bellen (evt. anoniem) dan worden de mensen er op aangesproken! Succes!!

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:41

Doet me denken aan die reclame op tv...

''Zonder dat we het weten worden we steeds asociaaler''
Met die vent die in de winkel aan het afrekenen is en ondertussen staat te bellen en uitbeeld dat hij een tas wil hebben HAHA

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 22:59

Dat die sleurhutten er een paar dagen staan boeit me niet zoveel, het is irritant vooral omdat die krengen ook elk jaar groter lijken te worden, en het er ook elk jaar meer worden. Dat alle senioren blijkbaar gelijktijdig op vakantie gaan is even een weekje op de tandjes bijten, ga daar niet de buurtagent voor inschakelen. Die sleurhutten zijn stuk voor stuk van senioren, die zijn niet zo snel meer. Bovendien gaan ze stuk voor stuk langdurig weg, dus gedurende zeker 6 weken is er parkeerplek genoeg. (sleurhut weg plus auto weg)

Dat was trouwens ook alleen een illustratie om aan te geven dat het parkeerprobleem hier best vervelend is. Maar die troela die dan gewoon, terwijl jij al aan het indraaien bent, haar botsautootje er even in gooit, dat vind ik gewoon asociaal, en daar erger ik me pas echt aan! (oke, ik erger me ook best aan die sleurhutten maar die ergernis is gewoon niet groot genoeg om er wat tegen te doen). Dat doe je toch gewoon niet? Een plek inpikken terwijl iemand anders daar al bezig is met inparkeren, met de richtingaanwijzers aan en al indraaiend?

Wat heb je toch een ongelooflijke asocialen rondlopen/ rijden!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 01:23

Hm...ik moest hier even vreselijk om lachen.....heel stom....gewoon denkend dat de senioren het hele jaar vrij zijn, en dan wel met zijn allen tegelijk op vakantie gaan, beetje hetzelfde als de hele dag thuis zitten maar dan wel in de supermarkt voorpiepen omdat ze haast hebben.

Maar ok, aan mijn slappe lach heb je niks.

Dus ehm....ik doe mee met degeen die het boven mij ook deed:

DE TR*T!!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:08

Ik had alsnog mijn auto erin gedraaid.
Of samen op de plek of niet.

Wel heel vervelend voor jou zulke buurtbewoners.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:10

OOOO ik herken dit precies! Wij wonen dicht bij het station en daar staan ook altijd van die langparkeerders waardoor ik mijn auto nergens kwijt kan!!

Of van die mensen die een oprit hebben, maar dan alsnog de auto op de parkeerplaats ervoor willen zetten zodat de oprit netjes vrij is of daar de caravan op kan.

Of dat er van de oprit een tuin gemaakt wordt, het aantal parkeerplaatsen in de straat is hier helemaal niet op berekend.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 07:28

Lekker buurtje dan waar je woont en dan heb ik het niet over die mensen met caravan maar het is best asociaal om gauw een auto ergens neer te prakken terwijl er al ingeparkeerd wordt. Dit vind ik dus geen verhaal, mijn vader had enkele jaren ook zoiets in het centrum van Amsterdam toen hij aan het inparkeren was kwam er zo'n overjarige hippie aan met een minicooper en parkeerde hem er snel in en hij zei lachend dat het wel handig was om een klein autootje te hebben. Deze meneer had alleen geen rekening met het karakter van m'n vader gehouden. Hij ging gewoon door met inparkeren en schoof het kleine autootje de gracht in en zei toen tegen de man dat het wel handig was om veel geld te hebben. Het had m'n vader wel wat geld gekost maar hij had het er voor over :o

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:04

Tja, ik ben te netjes om dan een grote bek te geven (beter gezegd: niet adrem genoeg om meteen iets adequaats eruit te gooien dat geen ordinair gescheld is), maar vond het wel het toppunt van onbeschoftheid.

Vriend zei daarna, toen hij thuis kwam (is zijn auto) dat ik ook gewoon door had moeten zetten, dan maar een deukje erbij. We hebben een hele oude auto, dat scheelt. Maarja, het is niet mijn eigen auto dus dat doe je dan ook niet zo snel, al weet ik zeker dat hij ook gewoon doorgezet had. Maargoed, hij heeft ook het postuur ervoor, wordt regelmatig voor Hells Angel aangezien en ik niet bepaald.

Verder is het hier over het algemeen een vrij net buurtje, alleen het parkeerprobleem is serieus. De bewoners zijn over het algemeen ouderen (zie de hoeveelheid sleurhutten), en een paar jonge gezinnetjes/ stellen zoals wij. En een paar asocialen, maar volgens mij is geen enkele buurt helemaal aso-vrij. Het is een overwegend blanke buurt met een aantal goed geintegreerde Turkse en Marokkaanse gezinnetjes en deze Ma Flodder is gewoon precies wat de naam zegt, een heuse Ma Flodder.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:01

Schelden heeft vaakt ook geen zin het is vaak de kunst om het netjes te houden en je wilt je ook niet verlagen tot hun niveau

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:14

Pf, ik snap je frustratie, zulke mensen spoel je het liefste door het afvoerputje. Maar denk maar zo, het is hun gebrek, niet het jouwe. :)
Ik vind het ook altijd leuk om dan beschaafd te blijven maar ze wel zo terecht te wijzen dat ze met hun mond vol tanden staan, maar dat slag mensen verlaagt zich meestal dan al snel tot ordinair uitschelden. :evaw:

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:49

Wat moet ik mij voorstellen bij een sleurhut :o? ?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:59

Suzzy_3 schreef:
Wat moet ik mij voorstellen bij een sleurhut :o? ?

Caravan.... :+

Bij ons in de straat hebben een aantal mensen een parkeerplaats van de voortuin gemaakt. Niet mooi, maarja wel handig!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:03

Aha, ok. Nog nooit gehoord.
Maar als we in de vakantieperiodes zo kijken op de autosnelweg zijn het altijd nederlanders die met een caravanrijden, daarmee waarschijnlijk dat wij daar niet zo een rare woorden voor hebben :D.
Is dat een normaal woord, of een beetje euhm, uitlacherig woord.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:05

Gekscherend woord. Netjes gezegd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:11

mick, lastig, lastig. Onze buurt is gelukkig geheel caravan-vrij, maar dat komt misschien ook omdat het parkeren hier 4 euro per uur kost en dan moet je onderhand wel een bladgouden sleurhut hebben, wil je dat ervoor over hebben.

Bij mij op de gracht staan ook regelmatig mensen onhandig geparkeerd omdat ze denken dat ze wat breder en groter zijn dan werkelijk. Een juffie met een saab had echt moeite met uitmeten en gebruikte meestal 2 parkeerplekken, maar gelukkig is dat probleem nu vanzelf opgelost :D. Meestal krijg ik mijn lieftallige autootje nog wel overal tussen, helaas is er dan soms geen ruimte meer aan de rechterkant, helaas helaas :). Tipje voor dat soort gevallen: even je wielen uitdraaien, dat scheelt je een hoop pitten in je rechterdeur. Maar ik ben de frustratie wel voorbij en maak me er niet meer zo druk over. Soms krijg ik een enquete in de bus over het parkeerbeleid en dan geef ik mijn feedback op het beleid, dat helpt misschien een ietsiepietsie beetje :).

Joplin, wees er maar trots op, dat is pas echt asociaal en regelrecht vandalisme. Het geeft wel een goed beeld van je vader en jou :).

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 23:42

Ik woon nou eenmaal in een dorpje, wel heerlijk rustig, singeltje aan de zijkant, over het algemeen rustige en oudere bewoners, geen overlast (buurjongen van 21 klust graag, maar houdt het netjes wat tijden betreft en ander joch van een jaar of 16 hoor je af en toe ruzie maken met z'n ouders, niet noemenswaardig). Maar dorpjes hebben hier in elk geval gratis parkeren, en veel mensen hebben meerdere auto's terwijl de wijk daar niet op ingericht is. Het is niet toegestaan te parkeren in de voortuin vanwege het straatbeeld.

Nou vind ik meestal wel een plekkie, maar grofweg tussen 20.00u en 22.00u (tijd dat de meeste visite weg gaat blijkbaar) is er echt geen plekkie te vinden in de redelijk wijde omgeving, behalve in het gras of op de stoep. En zo ben ik gewoon niet, ik zet hem heel soms voor de deur op de stoep, maar dat is alleen als ik zeker weet dat de wagen met mij en/ of vriendlief er binnen 10 minuten weer weg is. En ik kwam dus net tussen die tijd thuis, wat me niet vaak overkomt. En dan zie je dus dingen die je normaal gesproken ontgaan (hoewel ik best merk dat er soms recht voor ons tuinhek geparkeerd wordt, op de stoep zodat wij het huis niet in of uit kunnen en dat soort dingetjes) zoals het gebrek aan parkeerplaats en die enkele asociale bewoner, en nu de sleurhutten. (en ja, dat is inderdaad een oneerbiedig woord voor caravan). Ach, het sleurhuttenprobleem is over een paar dagen opgelost en ik zorg voortaan niet tussen 20.00u en 22.00u thuis te komen.

Maar het is razend frustrerend als zo'n troela haar karretje op jouw beoogde plek parkeert op zo'n manier dat je er niet eens meer bij kan en dan nog een grote bek geeft ook terwijl zij er pas net een maand of 2 woont, en ik 3 jaar. En ik kan me best voorstellen dat als je op een plek woont waar dat schering en inslag is je eens je geduld verliest. Dat deed ik ook, maar achteraf en val jullie er maar mee lastig.

En 4 Euro per uur? Zit je in de Amsterdamse binnenstad of zo? Kan me geen andere plek bedenken die zo duur is! Hier in het centrum van de dichtstbijzijnde stad was ik vanmiddag voor een volle middag 2 Euro kwijt!

Een kleine auto heeft z'n voordelen! Hadden wij ook altijd, alleen nu hebben we door omstandigheden een maatje groter en het bevalt me niets. Kan nog steeds de lengte niet goed inschatten en het is meer dan geluk dat ik nog nooit per ongeluk tegen een boom of andere auto heb gezeten. De onze heeft ook een heel irritante kont die je in de spiegels niet goed ziet, niet fijn!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:09

mick75 schreef:
En 4 Euro per uur? Zit je in de Amsterdamse binnenstad of zo? Kan me geen andere plek bedenken die zo duur is!

Utrecht centrum is iig zo duur. Amsterdam weet ik niet maar zou zomaar nog duurder kunnen zijn. :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:11

Voor de grap even opgezocht, parkeren in centrum a'dam is tegenwoordig 5 euro per uur. :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:42

Tjah het is wat, je bent niet zo goed met je buren begrijp ik :D
't Is hier enigzins hetzelfde, ik woon aan een woonerfje waar half zoveel plaatsen zijn als er huizen zijn maar elk huis heeft zijn eigen carport dus zou geen probleem moeten zijn.
Maar wat is het geval; sommigen gebruiken hun carport als kinderspeelplaats of als dump en zetten dus de auto op de parkeerplekken. En een aantal mensen hebben ook nog eens twee auto's en om de een of andere vage reden willen ze ze geen van beide onder de carport....
En nu heeft de buurman ook nog de sleurhut gehaald dus zijn er helemaal geen plekken over.
Door omstandigheden hebben wij de carport nu ook even in gebruik als dump en we kunnen dus geregeld geen plek krijgen, beetje banketstaaf voor je eigen huis.

Maar eigelijk valt dat nog mee, waar ik me wel onwijs aan erger is dat wanneer we een verjaardag hebben de auto's van visite niet op de plekken kunnen want die zijn vol, dus ze parkeren hier en daar zodat zo min mogelijk mensen er last van hebben. Bijvoorbeeld eind van de rij huizen, half op de stoep.
Nu is de man die op het eind van de rij woont een ongelofelijke zeikerd dus als daar een auto staat komt ie bij ons aan de deur met zijn sjago rotkop; 'zet die auto aan de kant of ik sleep hem weg!' Grrrrr, vind dat zo aso, ten eerste kan hij er 9 v/d 10 keer gewoon langs en ten tweede kan hij het ook gewoon netjes vragen, dan is het geen probleem.
Maar goed, van die man krijg ik meestal scheldneigingen terwijl ik heel erg netjes opgevoed ben :+ (maar komt niet alleen door de auto's, hij heeft ook een k*thond :P)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:43

Wah wat een verhaal, 't zit me wel dwars geloof ik :=

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 01:23

Oeh ik snap de frustraties!! Ik woon midden in het centrum. En blijkbaar is een parkeerplek te ver lopen voor veel mensen. Ze worden gewoon half op de stoep geparkeerd! En als er 1 zo gaat parkeren, volgen er al snel meer! Er kan geen brandweerwagen doorheen mocht dit nodig zijn!
Ik woon hier al 3.5 jaar en heb nog maar 1 x politiecontrole gezien die bekeuringen uitschreef!
We hebben al een paar keer geklaagd en elke keer zegt de politie dat ze hier op gaan letten, maar er word gewoon niks aan gedaan! En het politiebureau zit ook in het centrum, dus ze rijden er de hele dag langs. Door de winkelstraten zie je ook agenten met hun fietsen lopen, die hebben we ook al een keer aangesproken, maar dan krijg je het antwoord dat hun daar niet bevoegd voor zijn of zo, blijkbaar mogen die alleen met een fiets in de hand lopen....
En dan vraag je of ze dan collega's kunnen oproepen/waarschuwen, maar nee, dat moeten wij zelf melden....
Hoe krom is dit?