Sinds Januari woon ik bij mijn vriend, in dec kreeg die de sleutel van zijn huis. Toen hadden we dus nog maar 3 maanden met elkaar.
Toen hij was ingetrokken in zijn huis trok ik er eigenlijk ook meteen in, sindsdien ben ik er altijd dus woon ik hier ook zo goed als.
Dat vind hij allemaal leuk, hij vind het hartstikke gezellig en wil ook niet dat ik doordeweeks thuisslaap zoals ik wel eens heb voorgesteld.
Maar, nu komt het; Ik ben nog maar 20 jaar en heb niet echt een vaste baan, hij is 26 en heeft een vaste baan.
Het is trouwens een koophuis.. Ik werk momenteel in de thuiszorg totdat ik in September weer naar school ga. Maar aangezien ik niet veel uren heb in een week komen er ook geen bakken met geld binnen. In Januari heb ik ook 2 maanden zonder werk gezeten, toen heb ik nogal wat geld geleent van mijn moeder. Die vind dit niet zo erg maar natuurlijk liever niet dan wel.
Daardoor heb ik nogal een schuld opgebouwd die ik nog steeds niet helemaal heb terugbetaald. Daarbij betaald mijn vriend altijd de boodschappen en ook welles de sigaretten. Als ik zelf geld heb probeer ik zoveel mogelijk aan 'm terug te geven, maar aangezien mijn loon vaak niet veel is is het vaak meteen alweer op, omdat ik mijn moeder dan 50 geef, en me vriend.
Maar dat teruggeven kan ook niet altijd, aangezien ik ook een telefoon abbonement heb die welles betaald moet worden.
Ik weet niet of mijn verhaal nog goed te volgen is?
Het is dus zo dat ik nogal een schuld heb en mijn vriend nogal veel voor me betaald. Hij zegt hier geen problemen mee te hebben maar ik wil het natuurlijk liever zelf allemaal betalen! Wel doe ik hier natuurlijk alle dingen in huis zodat ik iig iets terug doe.
Ook betaald mijn moeder mijn ziekteverzekering voor de helft, en de andere helft moet ik eigenlijk zelf betalen. Ik poets elke week bij mijn ouders thuis vandaar dat zij de helft voor mij betaald.
Maar het is er ook al even niet van gekomen om haar die 50 euro terug te geven omdat ik dan weer andere dingen moet betalen.
Mijn moeder zelf zegt dat ze het niet zo heel erg vind mij geld te lenen, zolang ik maar gewoon blijf werken en mijn best doe.
Nu is het dus zo dat ik in September weer ga studeren. Dan krijg ik als uitwonende studiefinanciering en ik ga er maar even vanuit dat dat ongeveer €250 euro per maand is. Dat is dus niet zoveel en dan zou ik daar alles van moeten betalen.
Kort gezegt, dan kom ik voorlopig alsnog niet uit mijn schulden.
Nou zullen er wel vele denken; waarom zoek je dan geen baan waarbij je meer uren hebt? Dat heb ik geprobeerd maar er is echt bijna niks op het moment, of het word vakkenvullen in een supermarkt waar ik ook niet meer ga verdienen dan nu, aangezien ik nu wel aardig wat verdien.
En aangezien het nog maar voor eventjes is omdat ik in Augustus vakantie heb.
Soms krijgen mijn vriend en ik er gewoon een meningsverschil over.. wat vrij logische is want met een meningsverschil komt dit redelijk vaak naar voren. Gelukkig hebben we bijna nooit ruzie o.i.d. maar toch voel ik me ontzettend schuldig.
Ik wil ze zoooo graag terugbetalen maar ik kom er gewoon echt niet uit!
Sorry voor mijn nogal onduidelijk verhaal misschien maar het lucht iig wel even op!

Bedankt voor het lezen, groetjes Milou

Hoezo kom ik over als een vrij makkelijkere persoon? Denk je dat ik er geen moeite voor doe om meer te kunnen werken bij de thuiszorg? Als je goed leest zie je dat ik dat zowat elke week vraag. Ook sta ik bij alle uitzendbureau's ingeschreven en bel ik die wekelijks op ofdat ze al wat hebben.