Zucht..mijn moeder..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Zucht..mijn moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 15:17

Even klagen hoor!

Ik heb gescheiden ouders en ma komt nog regelmatig langs in het huis van pa, en ik woon hier. Vind ik niet erg..het punt is alleen dat mijn vader het liever niet heeft. Hij is in het weekend niet thuis en is dan bij zijn vriendin, en zo komt mijn moeder dan nog wel eens een bakkie doen hier. Ik laat haar niet buiten staan heb ik tegen pa gezegt..en hij deed er verder niet moeilijk over.

Maar nu is het hier nog wel eens een zooitje. Ik woon met twee mannen in een huis, doe het huishouden maar logisch dat alles de dag erna weer rond slingert. Wc poets ik ook regelmatig, maar aan de badkamer kom ik niet zo gauw. Wasmanden worden niet gebruikt dus handdoeken liggen vaak nat in de badkamer tot de was gedaan wordt. Vind ik niet zo'n punt, kom er om te douchen en mijn tanden te poetsen en doe liever wat extra aan de huiskamer.

Goed, ma is er dus en die gaat de badkamer poetsen. Wij zitten hier beneden, beetje aan het laptoppen. Ik had al plannen vandaag en ze had niet gezegt dat ze langs zou komen. Lag vanochtend nog met mijn vriend in bed toen ze ineens riep dat ik beneden moest komen omdat ze er was. Daar erger ik me een beetje aan. Maar goed, komt ze beneden staat ze bij de keuken en dan vraagt ze van wie krijg ik een bakkie koffie. Da's prima, wil ik best voor je doen.. maar niet op die toon. Goed.. wij reageren, krijg ik naar mn kop dat we een stelletje lamtakken zijn.

Ik vind het lief dat ze hier komt poetsen maar soms wordt ik een beetje gek. Ik krijg hierdoor mot met mijn vader. En daarbij is het zaterdag en had ik plannen..

Stelt eigenlijk niet zoveel voor.. ik erger me op het moment gewoon even. Af en toe heeft ze van die leuke woorden omdat ze zelf best gemakkelijk vloekt e.d. Als ik en mijn vriend geen zin hebben om mee te gaan met haar en haar scharrel, uit naar de stad ofzo..dan ben ik een saai wijf.. En ik moet eens niet zo zeiken en gewoon meegaan. Dan denk ik..zucht...laat me met rust ik heb geen zin.

BLEGHHH ik ga zo maar aan de chocola :z

zonnebloem18

Re: Zucht..mijn moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:25

Maar begrijp ik het nou goed dat ze zelf een sleutel heeft want dan zou ik in elk geval eerst beginnen met het afnemen van de sleutel.

Het is haar huis niet meer en wat nou als ze zomaar binnen wandelt als je vader er is.
Als ze lang wil komen zal ze dan eerst even moeten bellen en dan kan je nog altijd zeggen dat je dan geen tijd hebt bijv.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:27

Ik vind je reactie tegenover je moeder nogal overdreven als ik eerlijk ben. Ik vind het namelijk kei lief van je moeder dat ze in het huis komt poetsen waar jij en je vader wonen. Drie man wonen er in het huis, maar alsnog komt je moeder daar vrijwillig poetsen. Waarschijnlijk heeft ze het niet eens in de gaten gehad dat jij der niet zo'n zin inhad, en ik snap ook wel van je moeder dat ze af en toe langskomt en leuke dingen met je wilt doen... je woont tenslotte niet bij der dus misschien mist ze je soms gewoon om zich heen? Wat vrij logische is...

Snap dat je nu geirriteerd bent maar bekijk het vanuit haar kant?
Spreek anders vortaan af dat ze van tevoren even belt als ze langskomt om te vragen of het uitkomt...

En als je je er zo aan irriteert zoals je zegt, waarom zeg je het dan niet eens een keer tegen je moeder? Misschien heeft ze het niet eens de gaten...
Maargoed, ik vind het sowieso een beetje vreemd dat zij daar komt poetsen terwijl er 3 man wonen :?
Daar zou ik als ik jou was al zeer tevreden mee zijn, en dan mag je wel wat voor der terugdoen, of niet dan? ;)
En als je hierdoor mot krijgt met je vader, omdat zij zomaar langskomt.. dan zou ik het er toch even overhebben met der.
Laatst bijgewerkt door Moelie op 20-06-09 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:28

Toch maar eens duidelijk maken dat het haar huis niet is, lief dat ze eens schoonmaakt maar misschien kunnen jullie duidelijke afspraken maken. Dat ze bijvoorbeeld 1 keer in de week een ochtend of een middag komt schoonmaken en verder niet. Je vader loopt bij haar toch ook niet zomaar naar binnen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:29

Als mijn moeder zo tegen me zou praten zou ik er ook niet blij van worden. Het is aardig dat ze komt poetsen maar als ze zo tegen me praat zou ik liever gewoon zelf poetsen...

Alja

Re: Zucht..mijn moeder..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:30

zou idd eens beginnen met de sleutel terug te vragen als je geen zin hebt in onbewenst bezoek :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 15:30

Ze komt hier poetsen omdat ze naar dik vijf jaar nog steeds mijn vader terug wilt. Daarbij, inderdaad heel lief dat ze alsnog voor ons wilt zorgen dat heb ik ook in mijn begin post gezegt. Maar daarbij is mijn moeder nogal grof gebekt en kan ik daar nog steeds moeilijk aan wennen. Mijn ergenis is nu ook alweer gezakt..moest het even kwijt.

Daarbij kan ik haar wel duidelijk maken dat dit haar huis niet is. Maar ik ben haar dochter, het is niet mijn taak om mijn moeder uit huis te verbannen. Mijn vader doet het ook niet, en ik laat haar dus gewoon binnen. Ze heeft geen sleutel, meestal doet mijn broertje open en ik geef hem ook geen ongelijk hoor. Maar soms.. vind ik dat het tijd wordt dat ze verder gaat met haar leven.