Een hele tijd geleden (in februari) heb ik bij Calevo (duitse winkel met paardenspullen) een dekje met bijpassende bandages gehad. in maart had ik nog niks ontvangen, dus maar eens gaan emailen. PAkketje was kwijt, had er al moeten zijn, maar ik had het nog niet gehad. Een onderzoek werd ingesteld, zou 8 weken duren. Ondertussen wilde ik gewoon mijn geld terug, ik had het juist in Duitsland besteld zodat ik het snel had, in de Nederlandse winkels was het product nog niet te koop nl. uit dat onderzoek kwam naar voren, dat het pakket inderdaad kwijt was, en een kleine maand geleden heb ik eindelijk mijn geld terug gehad.
Nu krijg ik vandaag ineens een email waarin staat, dat ze officieel bewijs hebben dat het pakketje bij mij is afgeleverd en dat ik getekend heb! Ik heb dus NOOIT iets ontvangen en al helemaal niks getekend! Wat moet ik nu hiermee doen? ik had in eerste instanties al hun emails bewaard, maar na de laatste mail, waarin stond dat ze inderdaad het pakket kwijt waren, heb ik alles verwijderd, omdat ik dacht dat het nu gewoon goed was.
Bovendien lijkt het me zo tegenstrijdig. Maandenlang hebben ze gemailed dat ze niks terugstorten voordat het officiele onderzoek is afgerond. Ik heb dus al superlang moeten wachten, maar uiteindelijk is alles volgens het boekje gegaan. Bovendien heb ik daarna nog ruim 4 weken moeten wachten voor het geld weer terug op mijn rekening stond.
Hoe kunnen ze van mij eisen dat ik ga betalen? ik heb al een mail gestuurd waarin ik laat weten dat ik eerst dat 'bewijs' wil zien, omdat ik niks getekend ehb en het dus mijn handtekening niet kan zijn!
Wie heeft raad? Het is ook nog eens een duitse winkel, dus de correspondentie loopt niet heel soepel, schoolduits is al een aantal jaar terug en engels is ook niet optimaal
edit: ik heb net een email met attachment teruggekregen, waarin duidelijk wel voor het pakket getekend is, maar duidelijk niet mijn handtekening! Er staat dat het pakket op 52 is afgeleverd, maar ik ehb heir niks gezien. Ik denk dat ze gewoon een verkerd huis hebben gehad, iemand laten tekenene zonder identiteitsbewijs te vragen en gewoon weer verder gegaan zijn. Dat moet tochj niet kunnen?
Laatst bijgewerkt door lonnie op 20-06-09 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Nou, laat ze dan maar aantonen dat jij een ontvangst bewijs hebt getekend. Dat gaat ze niet lukken, als jij daadwerkelijk niets getekend heb.
En bij mij is niet ontvangen=ook niet betalen. En ik denk dat heel veel mensen dit met mij eens zijn.
Netjes en beleefd blijven. Neem de tijd om de mails goed te lezen en te begrijpen en neem ook de tijd om te antwoorden. Houd voet bij stuk. Succes!
Suuzert
Geplaatst: 20-06-09 14:59
Inderdaad even op je strepen staan en schriftelijk bewijs eisen. Als zij kunnen aantonen dat jij pakketje in ontvangst hebt genomen dan hebben ze ook de mogelijkheid om dat te kunnen aantonen. Zo niet, weet je gelijk dat het niet waar is. Niet eerder betalen voordat jij bewijs hebt gezien.
lonnie
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-09 15:00
evehn een edit: zij hebben het bewijs dat iemand voor een pakket heeft getekend, maar het is niet mijn handtekening. Voor hetzelfde geld is de postbode het pakket kwijtgeraakt en heeft hij zelf maar een krabbel gezet
staat ook een edit in de beginpost
Laatst bijgewerkt door lonnie op 20-06-09 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Frances
Geplaatst: 20-06-09 15:00
Dat onderzoek is toch afgesloten en alles is volgens het boekje gegaan? Dus hoezo komen ze daar nu ineens mee? Ik denk dat ze je weinig meer kunnen eisen... Dan zouden ze bij wijze van spreken na een jaar hier nog mee aan kunnen kopen. En ik zou eerst maar eens dat bewijs afwachten, want daar zit ws iets mis dan...
countrygirl
Geplaatst: 20-06-09 15:01
Er zijn website's die hier voor je achteraan gaan. Kost je niets en niet geprobeerd is altijd mis. http://www.belazerdophetnet.nl
Daar zou ik het eens aankaarten.
Hun zullen inderdaad het bewijs moeten overleggen, niet jij!
zoals er nu 2x is geedit: ze hebben dus bewijs! het is alleen niet mijn ahndtekeneing en ik heb ook niks ontvangen. iemand anders heeft dus getekend voor mijn pakketje en dit gehouden ofzo
countrygirl
Geplaatst: 20-06-09 15:16
lonnie schreef:
zoals er nu 2x is geedit: ze hebben dus bewijs! het is alleen niet mijn ahndtekeneing en ik heb ook niks ontvangen. iemand anders heeft dus getekend voor mijn pakketje en dit gehouden ofzo
Niet jouw handtekening. Niet rechtsgeldig.
Frances
Geplaatst: 20-06-09 15:17
Heb je ze al gemaild dat het jou handtekening niet is?
tessyke
niets betalen, het is jou handtekening niet dus kunnen ze je absoluut niets maken
Yessy
Hoe reageren ze op jou bericht dat dit niet jouw handtekening is (en ook niet die van eventuele huisgenoten)?
Apart verhaal.... Dat onderzoek heeft nota bene 8 weken geduurd, je hebt een bevestiging gekregen dat ze het kwijt waren en je geld terug gekregen. En dan komen ze er nu op terug met bewijs? Waarom hebben ze dat niet eerder ingebracht?
dank je wel allemaal. Ze gaan nu onderzoeken hoe het kan dat iemand heeft getekend en ik niks heb. Ik blijf erbij dat ze voor hun geld bij de DHL moeten zijn en niet bij mij. Die postbode heeft gewoon iets verkeerd gedaan en een ander laten tekenen. Ze zeiden dat ze desnoods de politie laten onderzoeken. Moeten ze vooral doen, dan komt de waarheid er misschien uit. Ik ben beneiuwd, ik vind het ook ontzettend vaag, omdat idd het onderzoek, wat nota bene 8 weken duurde, allang is afgerond