Weinig/geen zelfdiscipline

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Weinig/geen zelfdiscipline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 11:55

Gisteravond ging ik oppassen. Dat gaat over het algemeen altijd samen met chips eten/cola drinken. Je kent het wel. Nu probeer ik de laatste tijd juist die chips en cola te laten staan. Op m'n kamer in Utrecht gaat dit wel makkelijk. Daar haal ik 't gewoon niet in huis :P Bij m'n ouders hebben we dat soort dingen ook niet dus kan ik 't ook niet eten. Alleen bij dat oppassen dus...
Ik had me voorgenomen om helemaal geen chips/iets anders te eten. Gewoon een glas water als ik dorst had. Maar dan ben je daar, oppaskindjes nemen chips en dan neem ik ook maar 1 chipje. Dat ene chipje werden er al snel 2 en toen zat ik met een bakje chips...
Nu weet ik wel dat het gewoon een kwestie is van doen. Maar ik vroeg me toch af of er bokkers zijn die hier trucjes voor hebben of andere tips.
Vanavond ga ik trouwens weer oppassen en ik denk dat ik dan sowieso maar een appel meeneem voor het geval dat.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:56

Lees even mee, ik heb precies hetzelfde probleem!

TE5

Re: Weinig/geen zelfdiscipline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:58

Dat eerste chipsje (wat een woord) niet nemen :)
Die is makkelijker te weerstaan dan de tweede en al helemaal makkelijker dan de derde ;)

En misschien je oppaskindjes vertellen dat je heel stout bent als jij er ook een neemt? :+
Klinkt raar, maar daar zullen ze je zeker aan herinneren :Y)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:59

Neem wat anders mee, japanse mix, zoute stokjes etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 12:04

Iets anders meenemen zat ik ook al aan te denken. Maar dan echt gewoon een appel/banaan.

Het aan m'n oppaskindjes vertellen is ook wel een goed plan trouwns :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:04

[MW] > [LZP]

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:11

Ook ik had hetzelfde probleem, mar sinds 2 weken gaat het bij mij nu perfect!
Ik snoep niks meer, en mag maar 1 glas lomonade per dag! De rest alleen thee en water!
Het is best lastig, maar je kan er beter helemaal mee stoppen dan minderen! Want als je eenmaal begonnen bent, dan stop je niet meer met snoepen totdat je vol zit!
Als ik nu honger heb neem ik iets lekkers met weinig kcal! Dus een rijstewafel, fruit, Een cup a soup (Eiegn merk :+) of een babyliga! Hier zit allemaal haast niks in, maar is wel lekker!