Ik heb me voor jaren terug een kleine metaaldetector gekocht, heel goedkoop,en dat ding is veel gebruikt toen,heb veel oude munten gevonden ,maar nu wil ik me een 'echte' aanschaffen; eentje die diep in de grond zoekt, want dat doet deze die ik nu heb niet.
Mijn ouders wonen op een boerderij en die is dik over de 110 jaar oud,mijn opa is er geboren , en zijn ouders hebben de boerderij gekocht.We hebben al behoorlijk wat dingetjes gevonden,oude munten, een stenen poppetje zonder armen en benen, en nog wat sieraden zelfs, wie weet wat er nog meer onder de grond zit
Dus nu is mijn vraag; wat voor 1 heb jij, waar heb je hem weg, en wat heb je ermee gevonden?
Ben benieuwd

). Heb er voornamelijk muntjes en afval mee gevonden. Vind het nu erg jammer dat ik hem niet meer heb, was toch altijd leuk zoeken met dat ding.
)

Mijn opa heeft een keer 2 dezelfde stenen gevonden, die blijkbaar uit de rozenoorlog stammen. Witte stenen met een uitgehakte roos erin. Daar heeft hij 2 hangers van laten maken, 1 voor mijn oma en 1 voor mijn moeder.