Studeren en werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

willeke_x

Studeren en werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 07:24

In september wil ik graag een studie beginnen voor een A1 diploma. Momenteel werk ik als directie-secretaresse. Heb een héél erg boeiende, leuke en uitdagende job, maar ik zou toch graag een diploma willen waardoor ik nog meer uitdaging kan vinden. Daarom heb ik besloten om vanaf september de opleiding rechtspraktijk aan te vatten op avondschool. Ik zal 2 avonden in de week naar Geel moeten om les te volgen en 1 zaterdag. Dat maakt dus dat het 2 jaar lang echt héél erg druk zal worden. Komt daar nog bij dat ik graag sport dus ook minstens 2 keer per week wil blijven fitnessen en mijn paard niet wil verwaarlozen.

Denk wel dat het me zal lukken om dat allemaal geklaard te krijgen. Waarschijnlijk zal mijn huishouden er wel zwaar onder leiden, maar ik woon alleen dus heeft niemand er last van :)

Zijn er nog mensen die full-time werken, een huishouden runnen, eventueel paard of kinderen te onderhouden hebben en daarbij nog eens studeren?
Lukt het jullie om gemotiveerd te blijven?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:27

Hier meldt iemand zich :)

Ik werk 32 uur per week, ga 2 avonden in de week naar school (deeltijd master sociologie), woon samen en heb een paard.

Hoe blijf ik gemotiveerd? Ik vind het gewoon ontzettend leuk om te doen en dat helpt enorm. In het begin was het even wennen om een draai te vinden en alles te combineren, maar als dat eenmaal gelukt is gaat het vanzelf. Tentamenweken zijn even doortrekken, ik moet dan echt even een paar avonden (en weekenden) flink aan de bak maar als die voorbij zijn is het ook weer een weekend niksen en genieten van het niksen :)

Enige nadeel is dat ik eigenlijk geen sociaal leven meer heb :o Ik werk, rijd paard en ga naar de uni.. Dat is het.. Als ik eenmaal op de bank kan zitten, dan kom ik er ook niet meer van af..

Romyv

Re: Studeren en werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:14

Ik werk ongeveer 30 uur per week, doe een voltijd HBO opleiding en heb 4 paarden.. Ik woon samen met mn pap dus delen de huishoudelijk taken!!! MAar we hebben een iets te groot huis voor 2 man, dus daar zijn we toch wel allebij een uur per dag aan kwitj..

Ik moet zeggen dat het heeeel zwaar is!! Ook omdat ik natuurlijk een voltijd opleiding doe! Ik zal niemand aanraden om het op deze manier te doen, omdat ik wel heel veel werkdruk kan hebben maar het echt soms even niet trek! Daarbij kan ik me niet vooor de volle 100% inzetten voor mn opleiding waardoori k waarschijnlijk wel enige studievertraging zal oplopen (vind k neit erg, dan gaat de druk teminste een beetje van de ketel!)

Wat ik je zou aanraden is om goed in kaart te brengen hoeveel uur je nu per week/dag besteed aan sporten, hobby's, paarden, reizen, werk, huishouden ed. en zoek dan uit hoeveel uur je per week extra tijd nodig zal hebben als je die opleiding gaat doen.. Wellicht wilt je baas een beetje water bij de wijn doen door je een middag vrij te geven in de week of kan je bv een uurtje eerder beginnen iedere dag zodat je vrijdag middag eerder weg kan?

willeke_x

Re: Studeren en werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:46

héhé ik vrees dat als ik dat ga beginnen uittellen dat ik uren tekort ga komen... Dus ga sowieso prioriteiten moeten stellen... Ik zal zowieso minder afwas hebben, vermits ik na m'n werk direct door ga naar de les waardoor ik m'n boterhammekes zal moeten opeten in de auto :)
En verder hoop ik nog 2 keer per week te kunnen gaan fitnessen. Rijden daar kom ik door de week nu al niet meer aan toe en vaak in het weekend ook niet. Meestal wordt quality time met paard gespendeerd in de vorm van grondwerk of undemanding time. Maarja ik heb geen paard om te rijden, heb een paard als gezelschap :)