Alleen weg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Alleen weg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:02

Soms wil ik er best even tussenuit zijn. En dan even tot rust komen, alleen of met een vriendin.
Dan wil ik eens een weekje of een paar daagjes uitwaaien, binnen of buitenland.

Mijn relatie is niet een van de gemakkelijkste (meer wil ik niet zeggen ;) ) en soms heb ik behoefte aan rust om het nog allemaal aan te kunnen :) Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel gelukkig in mijn relatie, we hebben geen problemen.

Wat vinden jullie hiervan? Vind je dat kunnen om zonder je partner weg te gaan?
Zoja, hebben jullie dat al gedaan? En waarheen? Alleen of met anderen?

Anoniem

Re: Alleen weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:04

Een weekendje weg met je vriendin/paard is toch prima? waarom zou dat niet kunnen. Denk dat het alleen maar goed is :) Hoeft ook helemaal niet ver te zijn.. In eigen land kan je ook genoeg vinden

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:05

Het maakt niet uit hoe je relatie is, maar een paar dagen alleen op pad zou toch gewoon moeten kunnen?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:06

Ik zou het niet doen, maar dat komt omdat ik kinderen heb. Als ik geen kinderen had gehad zou ik het wel doen als ik er behoefte aan zou hebben. Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen eigenlijk.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:06

O dat zou ik zelf ook graag willen eigenlijk.
Gewoon ff lekker zelf weg zijn waar ik me goed voel, geen gezeur of zorgen......
Ik zou graag alleen naar de camping willen en lekker in het bos rondstruinen, het liefst met paard dan :P
Als ik wil is het zo geregeld, maar dan krijg ik het gevoel van egoisme... wat niet zo is en had ik nooit, maja. Ben een beetje erg ingedamt :S

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:07

Zoiets :j Mijn ouders zijn van het principe dat je nooit zonder je partner weggaat, waar dan ook. En ik heb het een beetje overgenomen denk ik :=

Voor mij hoeft dat niets speciaals te zijn, denk eraan om iets met paarden te doen. Eventuele een stage om mijn ruiterbewijs te halen. Dan ben ik een weekje weg.

Maarja, die principes he :P

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:08

Ja dat is dus ook mijn idee/gevoel erbij

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:09

Ik ben vorig jaar zonder mijn vriendje 1.5 week naar mijn oma in Portugal gegaan, hij kon geen vrij van zn werk en ik moest even bijtanken na drukke werk en afstudeerperiode (+ stress van huis kopen erbij)... Heerlijk! Dit jaar waarschijnlijk weer een weekje.
Daarnaast ga ik ook nog met mijn tante mee op vakantie..

Hier dus helemaal geen probleem, heerlijk juist en tuurlijk mis je je partner maar het is ook gewoon even lekker om ertussen uit te zijn en dat hoeft niet per se met mijn partner...

Gewoon doen dus!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:09

marcha1987 schreef:
Ja dat is dus ook mijn idee/gevoel erbij

En dat houd met tegen, ben ik ouderwets? Misschien wel :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:10

Tsja, je komt nu op een leeftijd dat je je eigen normen/waarden/principes tegen gaat komen en dat je ook dus nu begint te herkennen wat je van huis uit hebt meegekregen.

Stel nu dat jij een hobby hebt die hem niet zo interesseert of andersom en die toch vraagt dat je af en toe een weekendje weg bent? Dat zou dan toch moeten kunnen? (of ga jij blij mee naar viswedstrijden door het hele land terwijl je zelf niets met vissen hebt?)

Of hoe zou je dat gaan doen als je ooit eens voor je werk een paar dagen/nachten weg zou moeten?

Een weekendje ruiterbewijs halen lijkt me prima om alleen te doen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:11

Wat ik misschien erbij moet zeggen:
Mijn vriend wou graag een maand weg, nou een week of twee,prima maar een maand? Bovendien was het een cruise.
Nu weten jullie onze achtergrond niet, maar ik kan garanderen dat het vragen is om problemen met hem.

Maar dan zou ik nu opeens weg willen,ok het is veel minder lang maar toch

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:11

mijn moeder heeft het laatst gedaan, naar kasteel slangenburg, (vraag me niet waar), heeft ze erg fijn gevonden voor een keertje,!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:13

Dan lijkt het me belangrijk dat je gewoon met je vriend even overlegt over wat dan wel een leuke vakantie voor jullie tweeen is. Een maand een cruise zie jij niet zitten, wat dan wel om samen te doen? Een week Italie? Noem maar op.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:14

Ha, wederom bekent. Ik zou het niet leuk vinden als hij een weekend zo ergens zou zitten, nu weet ik wel dat hij niks meer zou doen maar toch (zo'n heel erg probleem zat/zit er niet maar voor mij probleem genoeg). En dat is voor mij ook wel een rede dat ik niet ff een weekend naar huis ga of naar de camping.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:15

Ik zie nu bv een aantrekkelijk aanbod staan:
Ruiterbewijs B halen(heb A) voor eind augustus begin september.
Zou het zooo graag doen, vriendlief vind het goed
Maar ik twijfel, kan ik het maken?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:16

Kan alleen maar zeggen, helemaal mee eens!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:17

Apple schreef:
Dan lijkt het me belangrijk dat je gewoon met je vriend even overlegt over wat dan wel een leuke vakantie voor jullie tweeen is. Een maand een cruise zie jij niet zitten, wat dan wel om samen te doen? Een week Italie? Noem maar op.

Het gaat om alleen te gaan. Hij wou dus een maand alleen weg op cruise.
Ik ga over enkele jaren op stage voor enkele maanden.

Dus dan moet hij me ook vrijheid geven. En ik verbood hem niet te gaan, maar vond het wat te vroeg.
Zeker omdat we nog niet zolang onze ritme en stabiele relatie terug gevonden hebben

Moeilijk :o

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:17

Samy schreef:

Op wie heb je het? :o

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 21:18

marcha1987 schreef:
Ha, wederom bekent. Ik zou het niet leuk vinden als hij een weekend zo ergens zou zitten, nu weet ik wel dat hij niks meer zou doen maar toch (zo'n heel erg probleem zat/zit er niet maar voor mij probleem genoeg). En dat is voor mij ook wel een rede dat ik niet ff een weekend naar huis ga of naar de camping.

Een weekend ok, een week ok, maar een maand? Zo kort na onze relatieproblemen?
Had er wat moeite mee

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:19

Ik ben nu 20 jaar samen met mijn man.
Hij heeft echt een hekel aan vakantie maar gunt mij wel het plezier.
Ga met vrienden en/of vriendinnen en sinds de kleine er is ook samen met mijn moeder.
Afgelopen winter zijn we nog met een stel vriendinnen en de paarden een weekend naar zee geweest.
Kleine is samen met papa thuis gebleven.
Ik zie het probleem niet.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:19

Armaris schreef:
Samy schreef:

Op wie heb je het? :o

Jou ;) Heb de berichten niet gelezen...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:20

ik vind dat het zeker moet kunnen, weg zonder je partner. Ik ben dit weekend met collega's en zonder vriend naar de ardennen geweest. Wij zien elkaar alleen in het weekend, dus als 1 van ons een weekend weg is zien we elkaar gelijk 2 weken niet.
Ik zou echt gaan steigeren als hij dat niet goed zou vinden, je moet binnen een relatie wel ruimte houden voor je eigen dingen.
Hij gaat ook wel eens zonder mij op vakantie maar dan maar 2 weken. Dat je vriend een maand weg wil zonder jou vind ik vrij lang. Ik zou gewoon met je vriend overleggen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:21

Euhm, als je relatieproblemen zijn opgelost dan is er toch geen probleem meer?

Ik begrijp dus dat hij niet van jou alleen op pad mag en jij dus wel alleen op pad wilt :))

Als je elkaar niet vertrouwd dan is er iets anders aan de hand en dan moet je het daar over hebben, dat staat los van de vraag over 'alleen op pad gaan of niet'. Als je hem niet vertrouwd dan maakt het niet uit of hij 1 week weg is of dat hij 1 maand of jaar weg is.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:22

Natuurlijk moet het kunnen aleen op pad.

Ik vind zelf de zin " en soms heb ik behoefte aan rust om het nog allemaal aan te kunnen" een beetje verontrustent.
Ook al schrijf je dat het goed gaat.
Je relatie moet toch ook een rustpunt zijn?
Daar waar je bij kunt laden.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 21:26

Armaris schreef:
Ik zie nu bv een aantrekkelijk aanbod staan:
Ruiterbewijs B halen(heb A) voor eind augustus begin september.
Zou het zooo graag doen, vriendlief vind het goed
Maar ik twijfel, kan ik het maken?

gewoon doen, zeker als hij er geen problemen mee heeft. Waarom zou je het niet kunnen maken? Je bent nog jong, je moet je nog niet helemaal vast pinnen aan een jongen (hoor mij nou, ben zelf ook maar 23). Dat je dat van die cruise niet leuk vind, kan ik goed begrijpen. Maar probeer met hem te overleggen dat hij bv 2 weken zonder jou en met vrienden ergens naar toe gaat. Zeker als je nog jong bent moet dat naar mijn idee makkelijk kunnen. Ik heb nu 5 jaar met mijn vriend en hij gaat elk jaar 2 weken wet zijn vrienden en zonder mij weg. Natuurlijk mis ik hem, maar ik gun hem zijn vrijheid. En het geeft mij ook gelijk de vrijheid om hem een paar weekende zonder hem te smeren.