Auto waarschijnlijk total loss, hoe nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Auto waarschijnlijk total loss, hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:38

Mijn vriend heeft maandagavond na zijn werk een ree voor de auto gehad. Zijn voorkant zat behoorlijk in elkaar, maar de auto reed nog wel, voornamelijk blikschade dus..

Nou heeft ie vandaag het garagebedrijf gesproken en schade €4000... Das dus meer dan de dagwaarde waarschijnlijk en dus zal de verzekering hem total loss verklaren.. Er komt nog een verzekeringsmannetje bij kijken..

Maar hoe werkt het dan verder? Kan je de auto ook terugkopen oid van de verzekering? Omdat de auto nog wel rijdt en mijn vriend best handig is zou die dan eventueel zelf willen proberen hem wat te fixen.. Maar kan dit?
Hij is all-risk verzekerd.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:43

hmmm,
ik heb een hele oude golf waar vorige jaar een deuk in is gereden door iemand anders, schade was 1100 euro dat was de auto niet meer waard, kon het wel laten repareren als ik dat wilde maar dat hoefde voor mij niet zo, auto is toen economisch total loss verklaard, dat betekend volgens mij dat je de dagwaarde van de auto krijgt maar er wel gewoon in kan blijven rijden, omdat ie dus geen motorische schade heeft.
ik heb toen ehm 400 terug gekregen van de verzekering en rij dus gewoon nig in mijn autootje met deuk :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:54

Als een auto totall loss verklaard wordt is het nog steeds je eigendom hoor :j Dus kan jij dr mee doen wat je wilt. Je kan hem dus verkopen als donor auto (Doen wij ook veel) of hem door een handige harrie op laten knappen, stop je al de helft of meer in je zak, dan ineens in de auto niet meer loss :P

Anoniem

Re: Auto waarschijnlijk total loss, hoe nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:57

En wat krijg je dan van de verzekering Chiqa? Dagwaarde?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:01

mazzel dat je allrisk verzekerd bent anders kreeg je er niets voor

heb zelf ook een schade bakkie
je krijgt de dagwaarde van de verzekering en gewoon overleggen met de garage houder dat je de auto wilt houden

vergeet niet dat je bij een eventuwele volgende schade niets meer vergoed krijgt

verder kun je het beste je verzekerings mannetje bellen gezien die ook alles weet van jou polis en die alles beter kan uitleggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:05

Jaa het verzekeringsmannetje komt maandag kijken en dan weet ie meer, maar we waren nu even nieuwsgierig hoe het zat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:06

De expert bepaald de dagwaarde nav biedingen op je wrak en natuurlijk de dagwaarde. Dit wordt dan uitgekeerd. Kost je wel een bult noclaim en tevens de expertise natuurlijk.
Als je dagwaarde erg laag is zou ik ik als ik jou was niet blind voor die paar eurootjes dagwaarde gaan omdat je het immers dubel en dwars weer terug betaald aan de verzekering.

Als ik een wrak heb en de dagwaarde is om te huilen, gaat ie naar de sloop, is hij nog interessant zoek ik een mannetje die hem op wil knappen, dit gaat buiten de verzekering om.
Houden we ons geld in ons zakken en krijgen we ook wat leusk toe.
Maar kan me voorstellen als je niet van die handige mensen om je heen hen dit geen optie meer is.
Wat voor auto is het?

mss is deze link interessant voor je :)

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:10

Wij kregen toen na mijn ongeluk de dagwaarde terug :( . De auto was wel echt totall loss

Het was allemaal heel snel gegaan. Ik ben samen met mijn zoon met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan.

De tegenpartij heeft de papieren ingevuld (in mijn geval de gemeente Den Helder, aanvaarding met een vuilniswagen)

Drie dagen later was de auto al weg naar de sloop, we hebben niet eens de tijd gehad om alle spullen eruit te halen. Gelukkig waren ze bij de garage zo vriendelijk om dit te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:13

Chiqa, mijn vriend en zijn kameraden zijn allemaal erg handig, dus zelf kunnen ze m waarschijnlijk prima maken.. :j Zal je link ff bekijken ;)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:15

Smartie2004 schreef:
Wij kregen toen na mijn ongeluk de dagwaarde terug :( . De auto was wel echt totall loss

Het was allemaal heel snel gegaan. Ik ben samen met mijn zoon met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan.

De tegenpartij heeft de papieren ingevuld (in mijn geval de gemeente Den Helder, aanvaarding met een vuilniswagen)

Drie dagen later was de auto al weg naar de sloop, we hebben niet eens de tijd gehad om alle spullen eruit te halen. Gelukkig waren ze bij de garage zo vriendelijk om dit te doen.

tjong das ook wat, lijkt me niet helemaal de normaalste zaak zo snel, maar goed dat de garage zo vriendelijk was...
hoe was het met jullie btw

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:17

Is het met de sloopregeling niet interessanter om de auto te laten uitkeren? En het wrak te verkopen/inruilen of geldt de regeling niet voor schadeauto's, of is zijn auto te jong voor deze regeling?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:20

verek als die jongens zich vervelen heb ik ook nog wel een schade bakkie staan :P ;)

tinus om gebruik te maken van die regeling moet je wel wat te besteden hebben
de nieuwe auto moet jonger zijn dan 2001 geloof ik
ik heb er ook aan zitten denken maar het word me te duur

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:21

saskiaojan schreef:
Smartie2004 schreef:

tjong das ook wat, lijkt me niet helemaal de normaalste zaak zo snel, maar goed dat de garage zo vriendelijk was...
hoe was het met jullie btw

Goed, nog wel lang last gehad van mijn nek maar de tegenpartij heeft de fysio betaald dus dat scheelde weer.
Politie had nog gezegt dat het verstandig was om nog een keer naar de auto toe te gaan maar dat is dus niet gelukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:23

tienus63 schreef:
Is het met de sloopregeling niet interessanter om de auto te laten uitkeren? En het wrak te verkopen/inruilen of geldt de regeling niet voor schadeauto's, of is zijn auto te jong voor deze regeling?

Ze zijn wel goed maar niet gek gelukkig, nee auto's die een WOK hebben worden uiteraard afgewezen (Wachten op keuring ivm met ernstige schade) is wel een van de uitsluitsels anders zou het potje snel leeg zijn :P

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:24

@relaxed, tip: aanrijdingen met een ree valt 9 van de 10 keer onder de beperkte casco dekking en kost je dus GEEN no claim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:29

Amondi, hoe bedoel je? Moet je dat zelf aangeven bij de verzekeraar ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:30

STaat in je polisvoorwaardes Relaxed, klopt idd wat Amondi zegt alleen niet alle verzekeraars bieden hiervoor een dekking of een bescherming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:31

O dan moeten we die dit weekend maar ff opzoeken..

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:50

Mijn auto is vorig jaar totall loss verklaard door de verzekering na een aanrijding. Ik heb toen 1500 euro gekregen en hem voor 600 eurie bij een ander garage zag ie er weer als nieuw uit.
Ik weet niet precies hoe het zit met schade door wild. Ik heb ooit een boom op mijn auto gekregen door een harde storm. Ik had toen ook flinke schade aan mijn auto en hoefde daarvoor geen extra kosten te betalen. Auto was al die tijd all risk verzekerd.