Vervangende opdracht Engels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Vervangende opdracht Engels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:54

Helaas lig ik al een paar dagen ziek thuis, net op de dagen dat er bij ons in de klas een engels debat gevoerd ging worden. Dit houdt in dat je 4 tegen 4 20 minuten een debat gaat voeren over een zelfbedachte stelling. Dit alles telt 2x mee voor je rapport.

Gister was de eerste groep. Dat was gelukkig niet mijn groepje. Vandaag was de 2e groep, en jawel hoor, dat was mijn groep. Ik was er dus niet, terwijl de 3e groep (die nog niet gedebateerd heeft) wel helemaal compleet was. Toch koos de docent ervoor om mijn groep vandaag te laten doen.

Ik heb dus enorm veel 'geleerd' en voorbereid voor dit debat, omdat ik erg veel moeite heb met engels. Nu heb ik net via klasgenoten te horen gekregen dat ik nu dit debat alleen moet gaan doen tegen de docent. Dit is voor mij echt veel en veel moeilijker dan in een groep en ik moet nogmaals een stelling (die zij waarschijnlijk bedenkt, dus extra moeilijk en veel oninteressanter) gaan voorbereiden.

Is dit normaal dat ik dit als vervangende opdracht krijg? Ze weet dat ik het heel moeilijk heb met engels dus ik vind het een beetje vervelend. Daarnaast nog een probleem, ik heb over 1,5 week proefwerkweek waar ik natuurlijk goed voor wil voorbereiden. Ik heb deze week al heel veel achterstand opgelopen met het schoolwerk en wil dit graag inhalen. Tijd om dat nieuwe debat te gaan voorbereiden zie ik dan ook als nog meer extra tijd en moeite, die ik eigenlijk gewoon niet heb.

Graag jullie meningen :)

Pikeur

Re: Vervangende opdracht Engels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:57

Ik vind het wel netjes dat ze niet de 3e groep heeft laten debatteren, deze was dan misschien wel compleet maar het lijkt me erg vervelend als groep zijnde als je ineens een dag eerder moet.

Eigenlijk vind ik de regeling van je docente nog niet zo slecht eerlijk gezegd.. :o Wat moest ze anders doen..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:58

Pikeur schreef:
Ik vind het wel netjes dat ze niet de 3e groep heeft laten debatteren, deze was dan misschien wel compleet maar het lijkt me erg vervelend als groep zijnde als je ineens een dag eerder moet.

Eigenlijk vind ik de regeling van je docente nog niet zo slecht eerlijk gezegd.. :o Wat moest ze anders doen..

Er was geen datum afgesproken voor iedere groep, want gister moest iedereen al volledig voorbereid zijn op het debat... ;)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:00

Ah oke dat veranderd het :)*
Dan vind ik inderdaad dat ze net zo goed de 3e groep vandaag had kunnen doen.

Maargoed (even van de andere kant bekeken hoor ;) niet dat ik het er mee eens ben) misschien dacht ze dat je er morgen weer niet zou zijn en dus gewoon groep 2 vandaag heeft gedaan.

Ik ken de verhoudingen tussen jou en je lerares natuurlijk niet, maar ik geloof niet dat ze dit ook daadwerkelijk heeft gedaan om jou te pesten
Blijheids tip vind ik overigens erg goed :j
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 19-06-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:01

Ik zou aan je docente vragen of je het debat met haar mag doen over de stelling die je al had voorbereid. Als je uitlegt dat je al erg achterloopt en dit juist zo goed had voorbereid dan is daar vast een mouw aan te passen :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:02

Pikeur schreef:
Ah oke dat veranderd het :)*
Dan vind ik inderdaad dat ze net zo goed de 3e groep vandaag had kunnen doen.

Maargoed (even van de andere kant bekeken hoor ;) niet dat ik het er mee eens ben) misschien dacht ze dat je er morgen weer niet zou zijn en dus gewoon groep 2 vandaag heeft gedaan.

Ik ken de verhoudingen tussen jou en je lerares natuurlijk niet, maar ik geloof niet dat ze dit ook daadwerkelijk heeft gedaan om jou te pesten

Mijn eerst volgende les is aanstaande donderdag weer en dat is meteen de op een na laatste les van dit jaar... Ik heb alleen maar Engelse les op donderdag en vrijdag en ik ben dus een beetje bang dat ik vrijdag moet gaan inhalen. Dat betekent dat ik maar één dag heb om voor te bereiden en dat is voor mij echt heel erg weinig!

Ondanks dat ik er ontiegelijk tegenop kijk, wil ik dit debat toch graag inhalen, maar niet met de docent... Ze is nogal van het type 'ik laat je lekker even een tandje hoger voelen'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:05

Heb je geen emailadres van je docente?
Dan kan je haar even een mailtje sturen om te vragen wanneer je het debat moet inhalen, en welke stelling je dan moet voorbereiden, met de vraag erbij of je (om eerder genoemde reden) de stelling mag doen die je al voorbereid had.
Anders probeer je haar maandag al even aan te spreken, dan heb je in elk geval wat meer tijd om het voor te bereiden. Of gooi een briefje in haar postvakje oid.

Dan toon je in elk geval initiatief, dat vinden docenten altijd fijn in zulke situaties ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:07

Dat is dus het probleem, maandag ben ik ook weer niet op school vanwege een maatschappelijke stage. Wordt het dus alsnog dinsdag. Maar ik kan in ieder geval dan vragen wat ik moet doen ter vervanging... En gelijk even vragen hoelang het moet. Ik zie het niet zitten om veel langer dan de rest (in verhouding dan :) ) te praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:08

Nouja, als je het dinsdag weet dan heb je wel wat meer tijd in elk geval :)
En gewoon vragen of je de stelling die je had voorbereid nog mag doen. Je hebt tenslotte de anderen niet zien debatteren, dus je hebt geen er geen voordeel bij om die stelling alsnog te doen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:32

Blijheid schreef:
Heb je geen emailadres van je docente?
Dan kan je haar even een mailtje sturen om te vragen wanneer je het debat moet inhalen, en welke stelling je dan moet voorbereiden, met de vraag erbij of je (om eerder genoemde reden) de stelling mag doen die je al voorbereid had.
Anders probeer je haar maandag al even aan te spreken, dan heb je in elk geval wat meer tijd om het voor te bereiden. Of gooi een briefje in haar postvakje oid.

Dan toon je in elk geval initiatief, dat vinden docenten altijd fijn in zulke situaties ;)

:j

Je hebt van horen zeggen (niet uit de mond van de docent) dat je het debat met haar moet doen, je weet het dus nog niet zeker :). *niet rot bedoeld, maar ik weet uit ervaring hoe makkelijk een uitspraak van een docent een heel eigen leven gaat leiden en heel anders wordt geinterpreteerd*

Mail dr gewoon even, vraag wat je vervangende opdracht is en of je eventueel je eigen voorbereidde stelling mag verdedigen. Nu maak je misschien iets groter dan dat het daadwerkelijk is.

Ik vind het geen verkeerde vervangende opdracht, doel van de les is debatteren dus dat zal je ook in moeten halen.

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:33

Ik ben het met Marieke eens, neem initiatief! Doe zelf een aannemelijk voorstel, laat zien wat je aan materiaal erover hebt enz.. Dan toon je je goede wil. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat een leerling "ziek"is op een cruciaal moment? Die indruk moet je weg zien te nemen.