Videokaart werkt niet meer met nieuwe Vista

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thokkadisje

Videokaart werkt niet meer met nieuwe Vista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:59

Een poosje geleden weigerde mijn laptop opeens dienst. Bij het aanzetten liet hij het begin scherm zien, en dan ging hij zelf weer uit, en weer aan. Hij kon uren doorgaan hiermee.... Helaas zit mijn handige broertje in Nederland, en dus moest ik zelf een oplossing verzinnen. Een paar Poolse jongens hebben er uiteindelijk nieuwe windows Vista voor mij opgezet... Het zou handiger en sneller zijn, ik had 32 bits windows en heb nu 64 bits windows (of was het andersom.... :o ) anyways.... mijn videokaart weigert nu dienst. Ik kan filmpjes niet normaal bekijken, en bijvoorbeeld sims2 werkt niet meer.

Op mijn laptop staat dit: Graphic:nVIDIA GeForceGO 6100
Dat zou goed moeten zijn, alleen volgens mij werkt dit nu dus opeens niet meer. Ook problemen met directX9.0 oid.

Heeft iemand enig idee hoe dit te reparen is? Ik ben echt een vreselijk computerleek maar ik wil het erg graag weer voor elkaar hebben. (anders ga ik maar even in NL op vakantie hoor, kan mn broertje het maken := )

highwaykind

Re: Videokaart werkt niet meer met nieuwe Vista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:12

DirectX 9.0 opnieuw installeren, en anders (laptop!) Drivers voor NVidia Geforece GO 6100 zoeken ?

(Als je broertje Skype Beta installeert en jij ook, kan hij vanuit Nederland op je scherm komen en je muis besturen - even aangenomen dat de laptop lang genoeg beeld geeft daarvoor..?)