Geen vrienden meer zijn na overlijden paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koss_Binky

Geen vrienden meer zijn na overlijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:37

Ik moet even mijn frustraties en gedachten kwijt, vandaar dit verhaal.

Op 17 mei is mijn paard Koss overleden, die ik al 14 jaar had.

Dit was al een complete ramp, maar om het nog rampzaliger te maken, zijn 2 vriendinnen naar mijn idee doorgedraaid.
De avond voor dat Koss kwam te overlijden zijn we met een groepje gaan stappen, die avond werd ik door de 2 bewuste vriendinnen (M en P) volledig genegeerd, zelfs tot dat op een moment dat P ijsklontjes naar mn hoofd begon te gooien. Ik had het op dat moment dus volledig met hun gehad.
De volgende dag krijg ik een telefoontje dat mijn paard in de sloot ligt en ben er gelijk naar toe gegaan. Na een paar uur met allerlei pijnstilling en medicijnen heeft hij het niet gehaald en is hij overleden.
Die bewuste dag had ik met een ander meisje (G) afgesproken en haar dus op de hoogte gebracht dat ik niet kon komen ivm Koss. Ze vroeg mij haar op de hoogte te houden over hem.
Op het moment dat hij overleden is heb ik haar dus ook gesmst, dat hij overleden en is en zij is meteen naar me toe gekomen. Daarna heb ik nog 2 goede vrienden opgebeld om het te vertellen en daarna ben ik in mijn eigen wereldje van verdriet gezonken.
Diezelfde avond heb ik nog een aantal andere vrienden gesmst dat hij overleden was en met het verzoek of ze me de volgende dag wilde bellen/smsen als ze iets wilde weten, omdat ik het niet aankon om op dat moment het verhaal te vertellen.
De volgende smste M en P hoe het met me ging en of ze langs moesten komen. Omdat ik hier geen behoefte aan had, heb ik dat niet gedaan, nog in mijn achterhoofd wat ze afgelopen weekend met stappen hadden gedaan plus het verdriet van Koss.
Een aantal dagen komen ze erachter dat G bij mij is geweest toen Koss was overleden en ze konden dit absoluut niet hebben. Ik ken G nu ongeveer 2 maanden, M 15 jaar en P 6 jaar. Maar ze konden het niet hebben dat ik iemand die ik zo kort kon, heb laten komen. Ook mogen M en P haar niet, omdat ze zou stoken en jongens af zou pakken. Ik zou G boven hun verkozen hebben en hun hebben laten vallen/ stikken. Tot op het punt dat ze nu geen vrienden meer met me willen zijn.
Ik zelf persoonlijk vind dit nogal een jaloersachtige en trieste reactie. Ten eerste wist G er bij toeval van omdat we die dag hadden afgesproken. Ik bedoel al had ik met iemand anders afgesproken was deze persoon wrs gekomen en ten tweede ik vind het heel erg dat ze hier ruzie over maken, voor mij is het al erg genoeg dat mijn maatje overleden is, maar om dan nog ruzie te maken om wie er wel of niet bij was. Dat kan er bij mij gewoon niet in. En om daarvoor een vriendschap te beeindigen vind ik erg kinderachtig.
In een paar woorden ik snap het gewoon niet.

Wat vinden jullie hier nu van?

eekhoornerik

Re: Geen vrienden meer zijn na overlijden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:43

Ijsklontjes naar je hoofd gooien? Waar was dat in godsnaam goed voor?

Hoe oud zijn jullie? Wat is dit voor een raar gedoe?
Zijn M en P altijd samen op pad? Hang jij er dan bij? Heb je ook individueel contact met M en P?

Ik vind dat jullie maar eens met elkaar moeten gaan praten!
Nodig ze bij je uit, niet tegelijk maar apart van elkaar. En praat!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:43

Heel banketstaaf en kinderachtig van hun.
Heb je ze het al verteld dat je al met G had afgesproken en dat ze daardoor er was? Of zit hun miss iets anders dwars, aangezien ze niet al te vriendelijk bezig waren met stappen?
Miss een optie om een gesprek met ze aan te gaan met zijn drieen.
Hoe dan ook, als jij wel goed met G kan moeten ze dat maar kunnen accepteren ondanks dat zei haar niet mogen. Je hoeft toch ook niet alleen vriendinnen te hebben die goed met elkaar kunnen? Heb ik ook niet, en ik zorg dan wel ervoor dat ik niet met beide tegelijk wat ga doen.
Ik zou zeggen, ga een gesprek aan met zn drieen en kijk hoe dat verloopt en hoe jij je er daarna bij voel.
En heel veel sterkte met het verlies van je paard.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:45

laetitia schreef:
Ijsklontjes naar je hoofd gooien? Waar was dat in godsnaam goed voor?

Hoe oud zijn jullie? Wat is dit voor een raar gedoe?
Zijn M en P altijd samen op pad? Hang jij er dan bij? Heb je ook individueel contact met M en P?

Ik vind dat jullie maar eens met elkaar moeten gaan praten!
Nodig ze bij je uit, niet tegelijk maar apart van elkaar. En praat!

Ik zelf ben 21 en hun zijn 22 en 23 jaar oud.
We gingen af en toe samen op pad, maar ook wel eens individueel. De laatste tijd trekken M en P wel meer samen op. Ik heb al een paar keer geprobeerd met ze te praten de één negeert me volkomen, reageert niet op smsjes, telefoon (neemt niet op), mail beantwoordt ze niet en msn geblokkeerd. De ander smst nog wel, maar dan meer met je hebt ons laten vallen en wil ook niet praten, voor mij houdt het dan eerlijk gezegd ook een beetje op.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:46

Hmm..
Beetje vreemd vind ik het..
Ik snap jou kant zeker, maar ook M & P's kant, waarschijnlijk zijn zij de ijsklontjes en het negeren allang vergeten, ookal is wat hun gedaan hebben natuurlijk erg raar.

Ik snap wel dat M & P die je al zo lang kent het raar vinden dat G die je 2 maanden kent wel mag komen en hun niet..
Andere kant snap ik jou kant ook heel goed nadat wat zij gedaan hebben dat je G laat komen.

Ik zou het je even laten bezinken en daarna vragen of M & P (samen of met zn 2e) bij je langs willen komen om er over te praten..
Ik denk dat als je de situatie helemaal uitlegt, ze het best wel snappen.

Heel veel sterkte en maak je niet te druk om M & P.
Kom op een vriendschap beeindigen omdat je even diep in de put zit en daardoor liever niet hebt dat hun om je heen hangen..
Dan zijn ze je misschien niet eens waard.

Me pb box staat open, sterkte met het verlies van je paard en nog gecondoleerd.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:47

marcha1987 schreef:
Heb je ze het al verteld dat je al met G had afgesproken en dat ze daardoor er was? Of zit hun miss iets anders dwars, aangezien ze niet al te vriendelijk bezig waren met stappen?

Dat ik afgesproken had met G heb ik meerdere malen uitgelegd, maar dat gaat er niet in bij hun. (hoe kan je met zo een iemand afspreken)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:48

Hoe belachelijk, dat je daar je tijd aan verspeelt...
Hoofdstuk afsluiten en verder gaan met die andere vriendin.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:50

Je bent 21, bijna 22 (zie ik in je profiel), ik neem aan de rest ook, en dan wordt er nog gesproken over jongens afpakken := ?en verder kinderachtig gedaan over ijsklontjes? Schop onder de reet denk ik zo..

Je hebt eerst zelf M en P gesmst en als hun dan terug smsen, stuur je niets terug. Dan kan ik van hun kant ergens ook wel begrijpen dat ze op en duur zoiets hebben van :?

Natuurlijk is het niet netjes dat ze je links laten liggen met stappen. Maar goed volgens mij kun jij aardig met G overweg. M en P hebben elkaar en als je dat even netjes uitspreekt moet het goedkomen lijkt mij.

Ben het verder helemaal eens met Laetitia.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:52

Jeete, wat ontzettend rot en kinderachtig gedrag, naar aanleiding van je verhaal had ik ze niet oudergeschat dan een jaar of 15. Ik kan me wel voorstellen dat ze het wat raar vinden, maar zeker geen reden om ruzie over te maken.
Als ik jou was (en je wilt de vriendschap herstellen) zou ik ze nog een keer aparty uitnodigen en er met ze over praten.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:54

Meid, niet teveel over in (proberen) zitten. Het is heel moeilijk, maar vrienden komen en gaan. Ook ik ben al een aantal keren laten staan door 'vrienden'.. tja, baalde er ook van, maar dan leer je ze toch meteen kennen! Dan zijn het dus geen echte vrienden.

Ik weet dat het cliché klinkt, maar zoals het altijd gezegd wordt ; echte vrienden kun je op één hand tellen.

Ook ik heb maar 1 echte beste vriendin, die weet werkelijkwaar álles van mij en ik van haar. Wij staan altijd voor elkaar klaar. En haar zie ik niet iedere dag, en ook al zien we elkaar 2 maanden niet, ik weet dat ik op haar kan rekenen! zoals zij op mij.

De rest zijn wel goede vriendinnen, maar die vertel ik niet alles, en ik weet wat ik er wel en niet aan heb (bijv eentje die geen geheimen kan bewaren, daar kan ik de grootste lol mee hebben, maar ik weet dat ik niet alles aan haar kwijt kan)..

Een tip van mij, moet je miss wel een nuchter persoon voor zijn zoals ik ; Denk altijd het meest aan je eigen, en red altijd je eigen kop, want een ander zal dat niet voor je doen..

Heel veel sterkte met het verlies van je paard!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:00

Coentjuh schreef:
Je hebt eerst zelf M en P gesmst en als hun dan terug smsen, stuur je niets terug. Dan kan ik van hun kant ergens ook wel begrijpen dat ze op en duur zoiets hebben van :?

Ik heb wel gereageerd op hun smsjes en uitgelegd wat er met Koss gebeurd was maar daarbij gezegd dat het niet nodig om langs te komen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:15

Hoe gingen jullie daarvoor dan met elkaar om? Waren jullie echt goede vriendinnen of gewoon omdat jullie niemand anders hadden?

Ik kan mij echt niet voorstellen dat ik en mijn vriendinnen zo met elkaar om gaan...Zeker niet op die leeftijd...

Als ik mijn dagboeken van vroeger lees, toen ik 14, 15,16 was ging het er wel zo aan toe. Maar dat is pubertijd.

Ik snap ook niet dat zij bepalen dat jij niet met G om moet gaan omdat ze slecht zou zijn. Waar bemoeien ze zich dan mee?
Ik vind dit echt te puberachtig voor woorden! Echt waar, dit kwam voor toen ik nog in de brugklas zat maar zeker niet op die leeftijd!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:16

Als ik jou was zou ik ze lekker laten, als je dat vriendinnen noemt! Komop zeg.. waar halen ze het lef vandaan om zich zo tegenover jou te gedragen. Dat had ik iig echt niet gepikt. Sowieso is het behoorlijk triest dat ze ijsklontjes naar je gaan gooien en achteraf nog boos zijn ook omdat jij niet met ze wou afspreken (wat logische is).
Ik zou ze gewoon lekker laten, niet meer smse/bellen/mailen of wat dan ook... laat het maar van hun kant afkomen.
Deze vriendinnen kan je beter kwijt dan rijk zijn lijkt mij. Natuurlijk klinkt dat hartstikke makkelijk zo, en ik snap ook wel dat het dat niet is, maar het gedrag van hun is echt volkomen onterecht en kinderachtig.
Ze tonen geen begrip naar je vanwege je paard, dat is ook al zoiets belachelijks!

Ik zou ze gewoon negeren, laat hun maar contact opnemen met jou. Ik zou niet eens de moeite nemen om een gesprek met ze aan te gaan.

Heel veel sterkte nog met het verlies van je paard, en veel succes met je 'vriendinnen'.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:23

Goh ik had niet verwacht dat je vriendinnen zo oud waren. Vind het namelijk nogal puberaal gedrag, om zo met elkaar om te gaan. Inplaats dat ze begrip hebben en je steunen wegens het verlies van je paard.
Ik zou het gewoon qua vriendschap even lekker op een laag pitje houden. En laat zij maar naar jou toe komen, hopelijk met excuses. Want zo ga je echt niet met elkaar om.
Gelukkig heeft G je wel een beetje opgevangen. En ik zou haar lekker als vriend houden de komende tijd. Ondanks wat M en P er van vinden. Heb namelijk een beetje het idee dat je twee vriendinnen behoorlijk achterbaks zijn.

De keuze is natuurlijk aan jou. Ik zou als ik jou was gewoon op je gevoel afgaan.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:27

Jammer zeg, dat het nu zo loopt!

Sterkte met het verlies van je paard, je vriendinnen horen nu voor je klaar te staan en niet te gaan zitten miepen om zoiets (waar maken ze zich nou eigenlijk druk om??) ik zou er voorlopig even geen energie in steken, hoe moeilijk dat misschien ook is.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:49

laetitia schreef:
Hoe gingen jullie daarvoor dan met elkaar om? Waren jullie echt goede vriendinnen of gewoon omdat jullie niemand anders hadden?

We gingen eigenlijk wel redelijk goed met elkaar om. Laatste tijd wel iets minder, maar niet omdat we niemand anders hadden.

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 12:51

Cyruss_ schreef:
De keuze is natuurlijk aan jou. Ik zou als ik jou was gewoon op je gevoel afgaan.

Mijn gevoel op dit moment zegt: nooit meer contact en nooit meer willen zien. Vindt zelf nl dat ik genoeg toenadering heb gezocht om het op te lossen en ben er wel een beetje klaar mee.

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:55

Echte vriendinnen hoef je geen verantwoording aan af te leggen!
Zo te horen zijn M en P gelegenheidsvriendinnen waar je zeker niet teveel energie in moet steken. Daarnaast hoe meer jij hier energie in gaat steken hoe mooier zij het gaan vinden. Gewoon laten gaan, dan komt er weer ruimte voor betere dingen :).

Succes en sterkte met je verlies.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 13:13

Allereerst veel sterkte met het verlies van je paard.
En wat die 2 meiden betreft: Ik zou het geen vriendinnen noemen. Echte vriendinnen gooien geen ijsklontjes naar je hooft en op momenten dat je het moeilijk hebt zijn ze er voor je, of je ze nou wel of niet wil zien. En gaan op zo'n moment zeker niet moeilijk doen over wie je wel en niet wil zien. Ik zou er niet teveel moeite meer voor doen~!

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:44

Rare actie om jou ineens te gaan negeren en ijsklontjes naar je hoofd te gooien en daarna beledigd te zijn dat G wel mocht langskomen terwijl je daarmee had afgesproken.. Ik snap wel dat hun het niet eerlijk vinden dat hun niet mochten langskomen, en dat ze nou eenmaal zo eigenwijs zijn dat het verhaal van G er niet bij hun in komt.. Maar dat ze ijsklontjes naar je hoofd gaan gooien? Had je al ruzie met ze ofzo? Het klinkt in ieder geval niet als vriendinnen die je zou missen. Ga op je gevoel af!

Sterkte met het verlies van je paard :(:)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:53

Als ik het goed lees dan negeren ze je bij het stappen, gooien lekker een ijsklontje. Dan sterft je paard en heb je nood aan iemand die je op dat moment wél in je buurt kan hebben, in dit geval G. En dan worden deze meiden plots jaloers omdat zij niet bij het 'spectakel' mogen zijn en de lieve vriendinnen uithangen?

Nou, dat versta ik eronder. En voor die laatste avond stappen waren ze nog gewoon vriendelijk?? Of negeerde ze daarvoor al? Want daar ben ik nog niet uit.

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:54

Als je ze nog een laatste kans zou willen geven, zou ik gewoon een lange mail schrijven waarin je het uitlegt waarom G bij je was enz.. En waarom je er geen behoefte aan had dat ze langskwamen. Opzich snap ik het ook wel, waarschijnlijk zijn ze gewoon teleurgesteld dat G wel mocht komen en hun niet. Maar om dan zo raar te gaan doen terwijl jij net je paard bent verloren? Ik denk wel dat hier dingen aan vooraf zijn gegaan misschien waren ze al langer jaloers..?
Ik vind het ook een beetje vreemd dat ze ijsklontjes naar je hoofd gingen gooien.. Of was dit gewoon 'grappig' bedoeld.

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 18:28

sorry Bianc, maar ik wil toch nog een aanvulling doen om mijn positie en die van P wat duidelijker te maken.
ik leerde P kennen en later Bianc (koss_binky) maar toen P over mij begon te roddelen heb ik ervoor gekozen het contact te verbreken. zo vertelde ze iedereen dat ik met 10 verschillende gaste naar bed zou zijn geweest, blablabla.....Bianc en ik konden het goed vinden, en toen bleek dat er dus wel mensen van mijn iq in dit dorp wonen (woon sinds feb. hier;) )
P is erg jaloers en dat ik het begin geweest. nu probeert ze Bianc te kwetsen enzo.... ken je die mensen, andere naar benede halen om jezelf beter te voelen.... dan ben ik de jongste (19) , maar wie gedraagt zich t jongst...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 20:44

Hoi,

ik vind het eerlijk gezegd een rare situatie. Buiten heel het feit dat je paard is overleden en wat er daarna gebeurt is: waarom negeerden ze je????? Hadden jullie net ruzie gehad??? Sorry, maar als ze de ene keer aardig doen en de volgende keer je compleet negeren zijn het toch al geen vriendinnen!!!!

Als mijn vriendinnen me ineens negeren, zou ik gelijk gaan vragen wat er was! Als ik zonder aanleiding ijsklontjes naar me toe gegooit zou krijgen .... noem ik ze geen vriendinnen.

Stel dat bovenstaande niet gebeurt zou zijn, dan nog vind ik de reactie van die twee nog niet normaal. Het is toch normaal dat je meerdere vriendinnen hebt. Beetje kinderachtige reactie!

Wat ik al eerder hoorde: aan echte vriendinnen hoef je geen verklaring af te leggen met zoiets. Ze horen er gewoon voor je te zijn, of dat nu is door langs te komen of gewoon een luisterend oor te bieden als jij daar behoefte aan hebt.

Het lijkt me duidelijk dat dit gewoon geen vriendinnen zijn. Ik zou er persoonlijk geen energie meer in steken! Pfff boos zijn omdat je even alleen wilde zijn en er een andere vriendin langs is geweeest. Ik snap al helemaal niet dat ze dit zelf niet in zien nadat ze je zo genegeerd hebben en ijsklontjes naar je gegooit hebben.

Hebben ze voor dat laatste trouwens nog enige ''verklaring' gegeven en sorry gezegd???? Zo nee, dan weet je toch wel genoeg!

Koss_Binky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:38

Mallodie schreef:
En voor die laatste avond stappen waren ze nog gewoon vriendelijk?? Of negeerde ze daarvoor al? Want daar ben ik nog niet uit.

Die avond was het niet zeker of ik wel ging stappen uiteindelijk besloten toch te gaan en hun opgezocht met een andere vriendin, zodra we aankwamen zeiden we hoi, er werd wel hoi terug gezegd, vervolgens werden de ruggen naar ons toegekeerd en is daarna bijna geen woord meer gesproken tegen ons. Later op de avond zat ik met die vriendin aan de bar en plots gooit P een ijsklontje tegen mn hoofd aan. Ze kijkt me aan en draait zich om. De weken daarvoor deden ze nog normaal tegen me. M is zelfs 2 wkn later nog mee geweest met stappen en deed toen weer normaal tegen me.