Haken om wat op te hangen, in groningen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Haken om wat op te hangen, in groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:32

Hoi,
Ik woon nu nog samen met m'n vriend op een flat.
Wij hebben een balkon, en die wil ik nu een beetje op gaan fleuren met wat leuke dingen voor aan de wand e.d.
Alleen, dat word een beetje moeilijk,de wand bestaat uit een gladde muur, soort van hout/kunststof, wat ertegenaan is gemaakt, en we willen er geen gaten in gaan boren,want we weten niet hoelang we hier nog wonen,en geen zin hebben om dat weer dicht te gaan maken,en ik denk ook niet dat er in te boren valt.
Nu zoek ik iets van een soort haakjes , misschien iets met zuignappen ofzo, die je zo tegen de muur aan kan gaan plakken.
Ik bedoel dan niet van die dingen om handdoekken aan te hangen,maar iets waar je wat meer gewicht aan kan gaan hangen.
Ik had al gekeken bij de Gamma, en onderdelenhuis in groningen,maar daar hadden ze dus niks....
Misschien hebben jullie nog tips?
En wel in de stad groningen graag :D

Anoniem

Re: Haken om wat op te hangen, in groningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:54

Ik vrees dat zoiets niet bestaat. Je of die Tesa powerstrips, maar die kunnen ook niet zoveel gewicht hebben...

Maar waarom niet boren? Ik zou het gewoon doen hoor.
Normaal gesproken kan dat gewoon, ik heb het ook gedaan en de bewoner voor mij had ook allerlei haakjes opgehangen.
Of de woningbouw bij jullie moet wel heel erg streng zijn, maar eigenlijk maken ze er nooit wat van hoor.
Bij mij in het trappenhuis heeft iedereen wel het e.e.a. aan zijn balkon hangen, zou toch te gek wezen als dat niet mocht.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:00

Mocht het echt niet lukken dan zou je ook altijd kunnen kijken of je wel gaten in het plafond kunt maken om zo via een ophangsysteem wat 'aan' je muur muur te hangen :)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:05

Kan je niet wat bloembakken aan het balkonhek hangen?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:12

ik zou ook voor zo'n plafond ophang systeen gaan ziet er echt hartstikke netje uit

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:14

ik denk niet dat je zuignappen kan vinden die zo sterk zijn... Je zou idd wel een ophangsysteem aan het plafon kunnen maken..?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:17

MLoeser schreef:
ik denk niet dat je zuignappen kan vinden die zo sterk zijn... Je zou idd wel een ophangsysteem aan het plafon kunnen maken..?

Aan het plafon zitten dezelfde platen als aan de wand :+
Anders was dat wel een idee ja...

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:18

tanya89 schreef:
Kan je niet wat bloembakken aan het balkonhek hangen?

Heb ik al :D

Ik heb nog zo'n klein houten kastje wat erg leuk staat aan de muur,maarja..
Ik kijk nog even rustig rond of er nog iets is, en anders toch maar een gaatje boren dan.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:19

maar ik mag toch aannem dat onder die platen een normaal plafond onder zit? kun je toch wel in schroeven. En je heb van die strips die je haast niet ziet

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:19

Durante schreef:
MLoeser schreef:

Aan het plafon zitten dezelfde platen als aan de wand :+
Anders was dat wel een idee ja...

Hmmm, dat is wel lastig ja. Ik denk dat als je echt zwaardere dingen wilt ophangen toch gaten zou moeten boren...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:21

Ik denk dat je trespa beplating bedoeld... Hierachter zit meteen doek gespannen waardoor je een 'waterdicht' huis hebt. Deze manier van construeren is best fragiel en er kunnen snel lekkages ontstaan. Kan je niet een houten balk aan het plafond (onderkant balkon bovenburen) ophangen en hier hangmandjes aan bevestigen? Het je een regenpijp? Daar zijn ook speciale ophangmandjes voor! Of een ompottafel / oude commode waar je plantjes op zet?!

Boren in Trespa zou ik niet doen, het is al fragiel genoeg (ik heb een nieuwbouw-appartement en heb 8maanden met een lekkage gezeten door niet goed bevestigde platen, waardoor bij elke regenbui mijn stucwerk nat was!!)