Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:29

Hi,

Nou, het is weer zo ver hoor.. ik ben in een week weer twee keer errug jong geschat. Ik ga niet eens meer in de verdediging..maar een 'grmbl-gevoel' krijg ik er nog wel van.

Ik ben bijna 19 en wordt soms nog wel eens 14/15/16 geschat, héél vervelend |o Door mijn lengte en prostuur zie ik er nogal jong uit en ik hou ervan om -voor mij- hippe kleding te dragen. Dat houd in... Leuke jeans met shirtjes en niet bekakte streepjes blousjes etc...... -O- Door mijn lange haar zie ik er ook jonger uit...

Opzich vind het ik het erg om er jonger uittezien, maar het gaat mij vooral om het feit dat ik met minder respect wordt behandeld omdat ik écht nog als meisje (puber) wordt gezien, en ik heb soms ook het gevoel dat men denkt dat je minder capabel bent als je er jong uit ziet. Alsof je je dan extra moet bewijzen. Ik heb ook het gevoel of je daardoor minder snel hogerop kan komen.
Heb het altijd heel vervelend gevonden om jonger geschat te worden. Toch het idee dat je minder serieus wordt genomen en niet voor 'vol' wordt aangezien.

En eerlijk gezegd heb ik echt een hekel aan de opmerking 'wacht maar tot je ouder bent, dan ben je er blij mee jonger geschat te worden' . Bewijst voor mij nogmaals dat je niet serieus genomen wordt en er niet naar de redenen van het 'probleem' geluisterd wordt. }:0 }:0

Hebben sommige hier ook last van???

Hebben jullie tips?? -O-

Liselot

Re: Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:31

jep, ook last van... over een maandje word ik 24 en word nog steeds 18 geschat :(

misschien kan je eens denken aan een ander kapsel of iets volwassener kleding?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:33

Straks wordt je 30 en dan wens je terug naar de tijd dat ze je aanzagen voor een 18 jarige...
Geloof me ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ik ben 27 en word rond de 22 geschat. Ben er juist wel blij mee. :D

Caira

Joh ik ben 25 en moest laatst mijn rijbewijs laten zien toen ik sjek voor mijn vriend ging halen! 8-)

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:34

ook ik heb er last van ik ben 24 en wordt nog welles aangezien voor iemand van 16 of 17 moest me zelfs een tijdje terug legitimeren voor een cola in een poolcafe

R0oszs

ja ben 16 maar de meeste denken dat ik 12 ben
ik lach er nu meestal om als mensen vragen hoe oud ik ben en zeg ik 16, zeggen ze echt waar??
ja echt waar ja ;) haha

ja idd mee eens met liSSy
ander kapsel of iets volwassener kleding

Thats_Me

Niets van aantrekken. Gewoon lachen met een opmerking dat je hoopt als je 80 bent ze je nog steeds x jaar jonger schatten.

Ik ben nu net 24 maar wordt nog geregeld jonger dan 18 geschat. Snap er helemaal niets van want zo jong zie ik er niet uit. Maar volgens al die mensen aan de kassa ben ik toch écht te jong om loten, drank etc. te halen.

Haal dan ook altijd met een big smile m'n rijbewijs te voorschijn :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:35

Ik ben nu 27 en helaas ik word regelmatig zelfs nog 17 geschat |(
Moet mij ook altijd legitimeren als ik drank ofzo wil kopen...

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:35

Er werd mij laatst gevraagt in de stad of ze me wat mochten vragen voor een enquette, ja prima toch. Ze moest wel eerst voor de zekerheid even vragen of ik misschien ouder was als 18?
Word volgende maand 27 hihihi

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:36

Hier nog een.

Ik ben 15 na de zomervakantie 16 ( ben geslaagd gisteren voor mijn examen ) en word vaak uitgemaakt voor 12-13 jarige.
Door mijn lengte denk ik. Ik zie er echt niet jong uit. Draag altijd make-up, draag gewoon kleding die veel mensen dragen, dus ik zie het probleem niet?

Goldie

Ik ben 21 en word ook nog wel eens 16 geschat. Maar sinds ik mijn haar anders heb scheelt het al een stuk :P

raket

Ik ben 31 en pas werd er aangebeld en vroeg de verkoper of mijn moeder thuis was. :+ :+
Patienten proberen soms subtiel te achterhalen of ik nog op school zit of al een diploma heb. Of ze zeggen hardop dat ik wel heel erg jong ben en vast geen ervaring heb, soms vinden ze me erg slim voor mijn leeftijd. :+ :+ :+ :+

Als ik serieuze gesprekken voer word ik wel op de juiste leeftijd geschat, helaas ben ik niet zo serieus van aard. :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:37

Op mijn 26e moest ik dat idd ook nog wel eens, mezelf legitimeren voor toegang of alcohol ofzo. Inmiddels ben ik dat stadium voorbij :D en ik weiger ook om mijn haar of kleding 'aan te passen'. Ik draag wat ik leuk vind en dat ik daarmee nog steeds gemiddeld acht jaar jonger word geschat... (laatst nog 23, ik ben ruim 34). Och, na je 30e is dat helemaal niet meer zo erg. ;)

Meestal word ik 28 geschat en dat vind ik heel prima. Volwassen genoeg zeg maar. ;)

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat het vervelend is als je 19 bent, in principe volwassen maar toch aangezien worden voor een jong schoolmeisje.
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-06-09 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:38

Miranda06 schreef:
ook ik heb er last van ik ben 24 en wordt nog welles aangezien voor iemand van 16 of 17 moest me zelfs een tijdje terug legitimeren voor een cola in een poolcafe

Legitimeren voor een cóla? :=

TS: Vaak helpt het al om je kapsel te veranderen. Laagjes erin bijvoorbeeld, zodat het allemaal wat meer volume krijgt. :j

KarinvdM

Re: Altijd jonger geschat dan dat ik ben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:39

Ja, ik word ook altijd jonger geschat en geloof me, het wordt steeds leuker! :j

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:39

ik heb dat ook... ben 23 mensen denken vaak 18-20 kan er niet mee zitten... over jaren wil je juist weer jonger geschat worden toch? beter zo dan op mn 12e al 30 lijken haha

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:40

KarinvdM schreef:
Ja, ik word ook altijd jonger geschat en geloof me, het wordt steeds leuker! :j

Helemaal mee eens. :D

Overigens wordt mijn moeder dit jaar 62 en zij wordt nog regelmatig 45 geschat. Het schijnt in de familie te zitten én ik lijk op mijn moeder. :P

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:40

Ylana schreef:
Straks wordt je 30 en dan wens je terug naar de tijd dat ze je aanzagen voor een 18 jarige...
Geloof me ;)

Nou, hoop toch dat ze dan geen 15 meer schatten...

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:41

Het gaat me er niet om dat ik er jonger uitzie, maar dat ze me daardoor anders behandelen ^)

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:42

Haha! als je straks ouder bent, ben je er blij om!

Ik wordt nou altijd veel ouder geschat, maar dan ook echt veel ouder.. nu nog niet zo een punt, maar straks, haha..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:43

Hee,

jep begrijp je wel! Ook ik heb/had dat. Het wordt steeds minder. Ik ben 25 en trotse mama van een 1 jarig dochtertje! Tegenwoordig ben je dan vrij jong mama, maar het is een bewuste (heerlijke ;) ) keuze.

Ik heb een vriendin met exact hetzelfde. Laatst waren we een dagje met met een busreis (heen en terug). Op de terugweg zat er iemand een eind achter ons met een baby die erg moest huilen. Wij hebben bewust de kindjes thuis gelaten om zo een dagje voor ons zelf te hebben én omdat we het niets vonden voor de kids. Dus toen we eens keken van: ''ohh zonde het kindje'' zei de vrouw naast ons: ''hahaha daar komen jullie LATER ook nog wel achter. We hebben toen eens gelachen en een beetje sarcastisch op ons horloge gekeken (was 21:00) en gezegd: ''nou die van ons liggen thuis al heerlijk in hun bedje''. Toen was ze gelijk stil ;)

Het wordt nu minder, maar ik heb er een hekel aan om reacties te krijgen als: ''jeej, dan ben je wel jong moeder geworden''. Of erger: ''is het een foutje?''.

Maar ik denk wel dat als we 40 zijn, we er wel héél blij mee zijn ;)

Dusse ik snap je wel hoor!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:43

Bij mij is het net zo, en ik weet hoe vervelend het is! Heb het altijd al gehad. Op m'n 16e schatten mensen me ongeveer 12 :+... En nu ben ik 20 en wordt ik aangezien voor 16/17...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:44

Ik kan niet ontkennen dat ik er soms ook erg hard om moet lachen, maar als ik de serieuzer zaken des levens wil bespreken met patienten en of hun familie zorg ik er toch altijd wel voor dat ze weten dat ik geen 18 meer ben, anders krijg je toch vreemde situaties hoor.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:44

arian_wolf schreef:
Het gaat me er niet om dat ik er jonger uitzie, maar dat ze me daardoor anders behandelen ^)

Maar zou je je er prettiger bij voelen als je je 'ouder' zou kleden en je kapsel je 'ouder' zou maken? Ben je dan jezelf nog?

Je moet voor jezelf uitmaken waar je je prettiger bij voelt. Misschien is dat een kwestie van proberen.