Tikkend geluid op zolder... brrrr!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Tikkend geluid op zolder... brrrr!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 08:34

Na een tijdje rust is het weer teruggekomen, vannacht werd ik wéér wakker door dat tikgeluid. Mijn kamer staat vlak naast de wasmachine/droger en IETS tikt tegen die wasmachine aan... maar de vraag is: WAT? (Het is niet de waterleiding/verwarming want alles staat op 0 (nul)) Het is alleen maar tik....... tik....... tik........ tik........ zo gaat dat een kwartier of wat door maar dan stopt het weer!

(En nee, ik ben niet gek/getikt aan het worden!) Overal al gekeken waar dat getik vandaan kan komen, maar niets kunnen vinden. Dan tóch een poltergeist in huis?

Viora

Re: Tikkend geluid op zolder... brrrr!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:36

Hmm wat eng..Misschien toch even door iemand goed naar laten kijken?

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:38

Wij hebben ook wel eens dat gewoon de waterleiding hier rare geluiden maakt, maakt niet uit of de verwarming aan/uit staat, het is hier echt de waterleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:39

Regelmatig? Als het onregelmatig is dan is het misschien een muis of zo?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 08:45

Het is regelmatig zo, echt de waterleiding gechecked: het is het echt niet. (ben ik even blij dat ik straks weg kan uit dit spookhuis! :()
's-Avonds laat durf ik ook niet naar het kleinste kamertje, heb dan steeds het gevoel dat iemand/iets mij achtervolgt!
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 18-06-09 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:46

oei bah. Ik ben nogal bijgelovig, niks voor mij :o

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:47

Zit er een waterstop op de water aansluiting van de wasmachine? Die wil ook nog wel eens gaan tikken.
Een waterstop is zo'n zilverkleurige bol op de waterkraan v.d. wasmachine.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 08:50

Nee, nog nooit gezien en ik gebruik de wasmachine toch dagelijks! :D (of ik heb ogen in m'n zak natuurlijk!)

Zoiets?

Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:53

Stond de wasmachine niet aan? Als er een jeans in zit kan die wel eens met de knoop tegen 't glaasje van de deur aan slaan... dat tikt ook zo lekker.

Zo heb ik een keer bij familie opgepast. Bleef slapen... ik ga op bed en het enige wat ik hoor is heel zachtjes *klopklopklop*... aan één stuk door. :=

Kon er niet van slapen, móest weten wat het was... dus ik op onderzoek uit... blijkt dat op de ouderlijke slaapkamer een ventilator aanstond die niet heel goed meer tegen 't plafond zat. :+
Was trouwens wel blij dat dat 't was... maar 't zet je toch aan 't denken. :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:56

Wij hoorden ook wat tikken en heen en weer lopen. Niet altijd en was maar eventjes. Maar hier zitten dus boom marters of hoe ze die noemen. de zolder is niet een gebruikszolder, maar we hebben er wc blokjes op gegooid en horen al weken niks meer. Wij hebben ze ook hangen in de motroblokken van de auto's, omdat mijn viend in een garage werkt en regelmatig kapotte auto's binnen krijgt door die diertjes.
Wc blokjes helpen goed tegen die dieren naar het schijnt, dus kan je eens proberen en kost weinig.
Als het kleine muisjes zijn, kan het even duren dat je er eentje ziet, want ze zijn snel, maar ze zitten er misschien wel..............Kan je evt een lokdoosje voor neerzetten, dan weet je het........

Maar de leidingen kunnen het ook goed zijn hoor, je kan er ook naar laten kijken.........

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:56

Hier tikt ook van alles.. gewoon de waterleidingen :P het water wat daar in blijft staan. ;)
En bij ons maakt dat af en toe een héél raar kabaal.. niet alleen getik

Ik werd vroeger wakker van m'n goudvis op m'n kamer, ben heel hard naar beneden heen gerend.. mam! ik hoor de hele tijd "blub blub blub".. :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:57

gebeurd het geluid nadat de wasmachine/droger aan geweest is?
kan zijn dat door de warmte er materiaal uitzet.
als dat afkoelt hoor je vaak een tikkend geluid

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:00

Ik denk dat ellepel gelijk heeft.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:06

In ons vorige huis hoorden wij ook af en toe 's avonds als wij op bed lagen: tik...tik...tik.... even stil ...tik...tik...tik.... Soms ook een hele periode niet en dan weer een tijd wel. We hebben ons suf gepiekerd wat dat nou kon zijn. Pas jaren later kwamen we er achter dat onze buurman een dartbord tegen de muur had hangen op zijn slaapkamer, en die was precies naast die van ons... ;) Gelukkig wonen we nu in een vrijstaand huis... :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:09

Nee op je foto is niet de waterstop die ik bedoel.
Hij is helemaal rond [bolvorm] en van metaal.
Als die erop zit kan je hem niet missen.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:11

Ik denk dat ellepel gelijk heeft!
's winters hebbenwij er ook duidelijk meer last van, als de radiatoren 's nachts uitgaan. Dan koelt alles af en gaat het allemaal tikken. Daarnaast is ons huis scheef en stamt uit 1800, dus als er een auto voorbijrijd, en de auto is al weg, dan hoor je alsnog allemaal geluiden.
Toen ik wat jonger was, en te veel Stephen King las (doe ik nog steeds, maar ga er tegenwoordig toch wat minder spoken van zien) en geestenfilms keek, was ik er ook van overtuigd dat er iemand meekeek over mn schouder, durfde ik niet de schuur in 's avonds, ook niet naar zolder en had ik het gevoel dat er hier iemand in huis was, 's avonds op mn bed zat enz.. .... En dat kwam mede omdat ons huis rare geluiden maakt.
Inderdaad dat tikken (wat trouwens ook door de verwarmingen kan komen. Bij ons gaan 's avonds de radiatoren uit, en dan koelt alles af en gaat het tikken)
Daarnasat is er een ruimte tussen het plafond en de vloer erboven, en daar lopen soms muizen. Dat hoor je echt heel erg, en dan lijkt het alsof er iemand op zolder is.
En zo heb ik nog veel meer vreemde, maar uiteindelijk verklaarbare dingen die je best wel eens als een geest kan beschouwen als je maar genoeg in geesten geloofd ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:14

Gitta1977 schreef:
In ons vorige huis hoorden wij ook af en toe 's avonds als wij op bed lagen: tik...tik...tik.... even stil ...tik...tik...tik.... Soms ook een hele periode niet en dan weer een tijd wel. We hebben ons suf gepiekerd wat dat nou kon zijn. Pas jaren later kwamen we er achter dat onze buurman een dartbord tegen de muur had hangen op zijn slaapkamer, en die was precies naast die van ons... ;) Gelukkig wonen we nu in een vrijstaand huis... :D

:')

180 !!!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:17

ellepel schreef:
gebeurd het geluid nadat de wasmachine/droger aan geweest is?
kan zijn dat door de warmte er materiaal uitzet.
als dat afkoelt hoor je vaak een tikkend geluid

Ja inderdaad, wij hebben dat ook. Of mischien door wind dat het een beetje iets er tegenaan tikt, bij ons tikt ook altijd alles door de wind en door de wasmachine!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:23

Wij hebben dat ook wel. zijn bij ons vogels.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:24

Kijk ook je filter eens na, dat kan ook nog wel eens een tikkend geluid veroorzaken.

Doet ie het ook als het apparaat volledig is uitgeschakeld?

In de buurt van zulke apparaten zou ik niet meteen denken aan een entiteit.
Maar eerder aan een defect, temperatuurwisselingen of waterleidingen.

Entiteiten spelen doorgaans niet met wasmachines, eerder met tv of video ;)

Dus maak je niet druk.
Laat anders iemand even goed kijken in die ruimte, en luisteren als het geluid er weer is./

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:28

crossmonster schreef:
Entiteiten spelen doorgaans niet met wasmachines, eerder met tv of video ;)
Ieh, zoiets wil ik dan weer niet weten... heb een tv en dvdspeler vlak naast m'n bed. :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:41

Bij ons staat de wasmachine nooit 's-nachts aan, ik slaap op zolder en nu zat ik heel even aan vogels te denken die op het platte dak lopen... maar 's-nachts vogels? die slapen dan toch? Of ze moeten slaapvliegen ipv slaapwandelen :D

Nee, we hebben geen waterstop... (heb 'm nooit gezien op de wasmachine iig)

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:44

Het is vast zoals hiervoor al eerder is gezegd. Iets dat uitzet door het afkoeling. Dat kan echt van alles zijn. Ik zou me er niet zo druk om maken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:46

Ohh vogels op het dak, dat kan betekenen nestjes onder de dakpannen, jazeker dat die tikken snachts!

Hoor je ook gekwetter?

Puera, wees niet bang, entiteiten die met de elektriciteit spelen zijn vaak erg goedaardig hoor :D

Je hoeft er zeker niet bang voor te zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:47

Woon ook in een oud huis, lopen ook muizen tussen plafond en vloer.
En ook hoorde ik getik, woonden hier net, ik man wakker maken, want ik hoorde IETS... Leidingen, die uiteenzetten en krimpen. :')