en dan ben je plots verliefd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jappielover

en dan ben je plots verliefd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:19

Hey

normaal gezien zet ik niet veel op het forum, maar nu moet het toch wel van men hart. Een paar maanden geleden ben ik een vriend terug tegengekomen die ik vorig jaar had leren kennen. Toen waren we gewoon vrienden en was er niets speciaal. Ik zag hem niet vaak en eigenlijk was ik hem al lang vergeten. Tot ik hem enkele maanden geleden terug tegenkwam. Ik vond dat hij zo veranderd was en bij mij sloeg de vonk over. Hij stuurde me later ook een sms dat ik er goed uitzag enz. Even later sprak ik met wat vrienden af en hij was er ook. De spanning tussen ons was te snijden en we kuste elkaar. Een week later ging ik film zien met hem en alles was zo perfect. Maar hij wilde geen relatie omdat hij van het leven wil genieten en net een relatie van 3jaar achter de rug heeft. Ik probeerde hem dus te vergeten, maar het lukte me niet. Ik word niet snel verliefd, maar ik voel me zo goed bij deze jongen. Plots hoor ik niet veel meer van hem, maar als ik hem tegenkom vraagt hij wel of ik nog eens langskom...
Ik vraag me gewoon af? Kan een jongen zo kussen als hij helemaal niets voelt? en hij zegt me dat ik perfect ben, maar waarom dan niet perfect voor een relatie met hem?
Ik weet dat ik hem beter uit men hoofd zet, maar het lukt me niet. Ik wil graag met hem praten over onze situatie, maar ik weet niet goed hoe ik dat moet aanpakken, ik wil hem echt niet verliezen!
Ik heb al vaak in deze situatie gezeten en telkens loopt het fout af, daarom dat ik maar eens hier advies vraag

Duhelo

Re: en dan ben je plots verliefd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:22

troost je, ik heb ook altijd hetzelfde voor :D

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:22

Om je vragen te beantwoorden: ja, iemand kan zo met je zoenen zonder daar ook maar iets bij te voelen :) Iemand kan zelfs met een ander het bed delen zonder dat daar (behalve lust) echte gevoelens bij komen kijken. En dat je perfect bent, maar niet voor een relatie met hem, is eigenlijk vrij makkelijk uit te leggen: 'He's just not that into you...'

Klinkt heel hard en zo bedoel ik het niet, maar liefde is een kwestie waar je helaas weinig in te zeggen hebt. Je kunt er alleen voor kiezen om al dan niet er wat mee te doen. Ik denk dat het niet onverstandig is om jullie situatie te bespreken, ik ben nl. niet het type om te zoenen met vrienden 'gewoon voor de leuk' en zou dus wel weten hoe het nu zit tussen ons. Je kunt het gewoon met een geintje bespreekbaar maken, zo van 'Joh, hoe zit het nou tussen ons?' Jij verdient het nl. ook om duidelijkheid te krijgen over wat hij nou wil :)

Sterkte :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:33

Heb zowat hetzelfde idee als Tamara.. vooral omdat ik mezelf wel in hem zou kunnen herkennen. Kom zelf ook uit een relatie van drie jaar. Als er op deze moment een knappe vent voor mijn neus zou staan, die volledig geinteresseerd is in mij, dan zou het voor mij ook niet moeilijk zijn om hem te kussen. Ik heb drie jaar lang elke dag affectie gehad, en ja, ik mis dat wel. Ik mis een vent die mij affectie geeft, ik mis een knuffel, ik mis dat kussen en ik zou er gretig gebruik van maken als ze mij zouden aangeboden worden :+ . Maar een relatie?? Brr, vanaf de moment dat ik iemand zie afkomen met gevoelens naar mij toe, dan knap ik af. Ik heb absoluut geen zin in een relatie, geen zin of geen nood. En dan wordt ik ook niet verliefd...

Ik herken dit wel in jou 'vlam'...

jappielover

Re: en dan ben je plots verliefd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 12:15

bedankt iedereen voor de reacties! Ik begrijp hem heel goed dat hij geen relatie wil, maar dan zijn we elkaar helaas op het verkeerde moment weer tegengekomen, want ik heb net nood aan iets serieus! ik hoop gewoon dat we de vriendschap kunnen behouden!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:11

Aaah, zelfde probleem hier..

:(:) voor jou

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:39

Ik zou het niet opgeven als ik jou was! Als jij deze jongen echt zo leukvind, ga er dan voor!
Als jullie echt voor elkaar bestemd zouden zijn komt het een keer wel goed, dat hoeft niet perse binnenkort al te zijn maar wie weet over een tijdje als hij even rust wilt.

Hoe je het moet aanpakken om dit ter sprake te brengen? Nou, als ik jou was zou ik 'm een smsje sturen of bellen, en zeggen dat je hem graag ergens over wilt spreken, en als die dan vraagt waarover gewoon eerlijk zeggen dat het over jullie gaat.
Dan weet hij van tevoren al waar het overgaat en dan zal de spanning ook wat minder zijn.
Vertel hem gewoon eerlijk wat je van hem vind, en wat je voor hem voelt... Er is geen betere manier om hem dit duidelijk te maken.
Het komt voor hem misschien ook wel goed over als je het hem persoonlijk vertelt, dan snapt die waarschijnlijk wel dat je het echt meent.

Succes ermee! ;)

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 16:25

Ik moet hem idd gewoon vertellen wat ik voel! dit is meestal iets wat ik niet doe, maar mannen zien de hints vaak niet het hen vertellen is beter! bedankt voor de tips