Boxspring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boxspring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:05

Al enige tijd wil ik een nieuw bed/matras.
Mijn lattenbodems zijn oud,mijn matrassen zijn oud,en mijn bed kraakt :D
Momenteel heb ik een ombouw van 180x200,dus 2 losse bodems en 2 losse matrassen.
Heb regelmatig(chronisch)last van onderrug en nekklachten.
Dus wat steun is prettig,mijn huidige matras is te slap.

Nu zat ik op de Ikea site naar wat boxsprings te kijken,vind ik mooi,het kraakt niet( :D )en zit er stevig uit.
Alleen snap ik het niet compleet.
Welke onderdelen koop je nou los dan?
ik voel me erg :o? nu.

en tips?welke is prettig??

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:11

Onze boxspring bestaat uit 3 delen. De poten met een soort lattenbodem, al ziet het er al uit als een matras. Dan het matras en daarboven op vaak nog zo'n dekje, zo'n dun matrasje. Denk dat alle boxsprings uit die onderdelen bestaan ;)

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:12

Anoniem schreef:
het kraakt niet( :D )

Haha ik heb ook een boxspring.. maar op een gegeven moment begon hij ook met kraken :')

Anoniem

Re: Boxspring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:17

hihih ja Frouk,zo begrijp ik het weer beter ja..
maar,dat dekje,is dat zeg maar echt nodig?ligt dat prettiger?
en het "matras met pootjes",wat is daar dan belangrijk aan,want die hebben ze echt in verschillende prijsklasses.
het matras dat dan komt,kies je echt persoonlijk neem ik aan(stevig,zachter,dikker,dunner...)
toch?

Niien,het kraakt vast niet zo erg als mijn bed...dat is echt te erg..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:53

Hoi Suzanne!

Wij hebben ons bed bij beter bed gekocht, daar twijfelden we tussen een boxpring, en een 'gewoon' bed. Uiteindelijk zijn we voor het laatste gegaan omdat dit net iets voordeliger was, en deze matrassen beter waren voor onze ruggen. Wij hebben allebei een eigen matras, met ik geloof 7 comfortpunten (of hoe noem je die?). We hebben het bed nog geen jaar. Als je wilt mag je altijd even komen testen hoor, hihi :)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:25

hihihihihihih ik kom wel een nachtje proefslapen siets.

(na een bakje thee?)

maar eh,ja ik vind dan zelf een boxspring eigenlijk wel mooier,maar wil het bed wel eens zien.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:49

http://94.100.115.206/514550001-5146000 ... _j6nG.jpeg

Dit is een foto van het bed, maar je ziet hem niet echt goed. Ik zelf vind hem geweldig. Hij is van notenhout, en er zitten led-lampjes in verwerkt. Geen gedoe meer met lampen op je nachtkastje, die je er vanaf gooit in je slaap :D.

Een kopje thee moeten we snel weer doen!! (Heb nu heeele lekkere choco-thee :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:26

ik wil toch wel echt een boxspring(dr is niks mis met jullie bed trouwens hoor,hahaah).

voor thee afspraak doen we even hyves/pb want dit gaat te ver oftopic he :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:09

Anoniem schreef:
hihih ja Frouk,zo begrijp ik het weer beter ja..
maar,dat dekje,is dat zeg maar echt nodig?ligt dat prettiger?
en het "matras met pootjes",wat is daar dan belangrijk aan,want die hebben ze echt in verschillende prijsklasses.
het matras dat dan komt,kies je echt persoonlijk neem ik aan(stevig,zachter,dikker,dunner...)
toch?

Niien,het kraakt vast niet zo erg als mijn bed...dat is echt te erg..

Zo'n dekje ligt echt wel heel erg lekker :) Volgens mij hoort dat ook standaard bij een boxspring :)
En dat matras met pootjes merk je wel ook al ligt er een matras overheen. Net als met gewone lattenbodems, daarin merk je ook verschil. Je moet gewoon zelf gaan proberen wat je fijn vind liggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:10

ja je hebt gelijk ja,lattenbodems zit ook een verschil in.
zal eens een kijkje nemen bij ikea binnenkort..zit vrij veel prijsverschil in,was benieuwd of duur ook perse beter is in dit geval.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:12

Ik denk dat je wel prijs/kwaliteit verschillen tegen zult komen. Wij hebben zelf een eastborn. Kost wat maar heb je ook wat. Hoe Ikea ligt weet ik niet. Gewoon verschillende bedden gaan proberen en kopen wat je het fijnst vind. Je moet er iig niet op gaan beknibbelen, want je doet er uiteindelijk jaren mee en het gaat toch ook om je rug etc :)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:15

Zo'n dekje hoort volgens mij alleen bij scandinavische boxsprings. Wij hebben ook een boxspring en ons is destijds verteld dat je met een goede boxspring (dus het onderstel) en een goede matras helemaal niet zo'n dekje nodig hebt. Zo'n dekje geeft namelijk éxtra comfort en als je matras al comfortabel is, heb je dat dus niet nodig. ;) Bovendien maakt zo'n dekje je bed zachter, terwijl het voor je rug vaak iets lekkerder is om iets steviger te liggen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:18

MootjeH schreef:
Zo'n dekje hoort volgens mij alleen bij scandinavische boxsprings. Wij hebben ook een boxspring en ons is destijds verteld dat je met een goede boxspring (dus het onderstel) en een goede matras helemaal niet zo'n dekje nodig hebt. Zo'n dekje geeft namelijk éxtra comfort en als je matras al comfortabel is, heb je dat dus niet nodig. ;) Bovendien maakt zo'n dekje je bed zachter, terwijl het voor je rug vaak iets lekkerder is om iets steviger te liggen.

Ja ik ken dan ook alleen maar scandinavische boxsprings haha omdat we zelf ook een eastborn hebben. Maar je kunt tegenwoordig die dekjes overal krijgen :) Ons dekje is wel heel stevig, dus heb niet het gevoel dat ik er in wegzak ofzo. Die dekjes zijn wel fijn voor zweten etc. Ze zijn heel luchtig en zweet wordt direct opgenomen (paardenhaar)

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:20

Als je last hebt van rug- en nekklachten is het misschien een idee om op een waterbed over te gaan. Ik heb er ook 1 en zou niet meer anders willen.

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:32

Ik heb ook een boxspring en ik vind het heerlijk!!!

Die van mij is zonder dat extra matrasje, maar die mis ik niet het matras is dik zat
Hoop ooit nog eens een Hästens bed te hebben :Z

*typfout* :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:38

Die van ons komt van de wehkamp geloof ik. We hadden 2 losse delen waar t matras op komt, was wel 1 matras. En 1 deel als hoofdkant en 2 als voetstuk zeg maar.

Afbeelding

Dit is het bed wat ik heb. Hier kun je een beetje zien hoe het werkt. Zijn voor zover ik weet gewoon standaard pakketten waar alles bij zit wat er bij hoort.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:41

Die boxsprings van de Ikea zijn echt chill! Ik heb er ook een, 140x200, en een matras erop. Wel op hoge poten, lekker makkelijk stofzuigen eronder! *D
Heb geen idee wat het verschil is tussen bepaalde onderstellen eigenlijk, de ene is volgens mij minder hoog dan de ander en er is er ook een die heeft lades.
Wat is ook een keer wil doen is er andere stof op bekleden, lijkt me wel tof!

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 02:23

Ik had ook veel last van mijn rug maar sinds ik mijn waterbed heb is dit toch wel veel minder.
Ik vind het heerlijk en wil nooit meer anders (en volgens mij zijn waterbedden tegenwoordig niet zo heel prijzig meer)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 05:54

Fijn dat de bedden van IKEA jullie wel bevallen!
Ons bed is echt vreselijk, zodra mijn vriend zich omdraait klettert de bodem van het bed los dus wij zitten regelmatig om half 3 's nachts in de slaapkamer een bedbodem terug te monteren :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:14

heb je het dan om een boxspring of een gewoon bed Urielle?
Ik heb n een gewoon bed van Ikea en die is prut..

nu weer wakker met rugpijn overigens...rotbed.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:24

Ga gewoon naar een beddenzaak, en ga bedden uitproberen. Momenteel met die crisis willen ze maar wat graag bedden verkopen dus aan de prijs is ook genoeg te doen ;) Pin je iig niet vast op een boxspring, miss kom je een ander gewoon bed tegen of indd een waterbed, wat voor jou veel lekkerder ligt :) Geef gewoon aan wat je eisen zijn en zij helpen je wel verder :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:54

Wij hebben bij een uitverkoop onze boxspring gekocht. Was een geanuleerde order oid.
Hebben twee losse boxen, met daarop twee matrassen en een dekmatras zodat er geen randje meer tussen de matrassen zit.

Vind het echt heeeerlijk liggen! Slaap fantastisch en ik als rugpatient heb geen last meer van mijn rug :)

Wij konden voor de boxen alleen kiezen uit 7 verschillende kleuren. Maar de matrassen die erop liggen hadden we veel keuze. Wij zijn uiteindelijk voor pocketvering matrassen gegaan :D
Ons dekmatras bestaat uit nasa traagschuim :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:55

Evelli schreef:
Wij hebben bij een uitverkoop onze boxspring gekocht. Was een geanuleerde order oid.
Hebben twee losse boxen, met daarop twee matrassen en een dekmatras zodat er geen randje meer tussen de matrassen zit.

Vind het echt heeeerlijk liggen! Slaap fantastisch en ik als rugpatient heb geen last meer van mijn rug :)

Wij konden voor de boxen alleen kiezen uit 7 verschillende kleuren. Maar de matrassen die erop liggen hadden we veel keuze. Wij zijn uiteindelijk voor pocketvering matrassen gegaan :D
Ons dekmatras bestaat uit nasa traagschuim :D

Dat is inderdaad een andervoordeel, als je elk voor een eigen matras kiest is zo'n dekmatras een fijne overbrugging voor dat gat tussen de matrassen :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:56

Wij hebben idd allebei een eigen matras gezien de toekomst en het verschil in gewicht tussen mij en mijn :+:
Maar goed, hadden eerst twee eenpersoons bedden tegen elkaar geschoven dus een ijzeren rand van 5 cm ertussen :+ alles is al een verbetering

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:38

Anoniem schreef:
heb je het dan om een boxspring of een gewoon bed Urielle?
Ik heb n een gewoon bed van Ikea en die is prut..

nu weer wakker met rugpijn overigens...rotbed.

Een gewone. Ik klikte dit aan omdat ik van het kreng afwil. Maar ik weet zeker dat ik een nieuwe (boxspring of niet) niet van de Ikea haal :P