Vrienden van mij gaan 3 jaar naar Aruba. Nu willen we (de rest van de vriendengroep) een grappig stuk over hun schrijven en dat gieten in een soort van krantenartikel. Hoe doe je dit? Bestaat daar een speciaal programma voor?
Many
Geplaatst: 17-06-09 13:34
In Word kun je dat al heel gemakkelijk doen door de tekst uit te lijnen en in kolommen te verdelen. Uitlijnen doe je door de tekst te selecteren en op dit knopje te klikken. De kolommen kun je maken door Opmaak -> Kolommen -> selecteren hoeveel kolommen je wilt -> OK. Mooie titel erboven, evt. plaatsnaam? en bijvoorbeeld schuingedrukt tussen de titel en de tekst van onze speciale verslaggever of iets dergelijks. Zo ziet het er heel echt uit.
Inderdaad! Ik zou zeggen: pak eens de online site van een aantal kranten en kijk hoe zij het gedaan hebben. Leuke kop, lead vaak beginnen met plaatsnaam en dikgedrukt. De rest van het artikel netjes in alinea's, wissel af met quotes, dat leest leuk! Succes!
ZzzeiN
Geplaatst: 17-06-09 14:03
Dat kan toch via Publiser? Heb het welleens gehoord. Kan alleen even niet voor de zekerheid kijken heb dat programma hier niet.
Parce
Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-09 20:26
Super, bedankt meiden voor de tips! Hier kan ik zeker wel wat mee