Welke netbook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Welke netbook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 08:58

Ik wil graag een netbook kopen, maar er zijn er zo veel dat ik t even niet meer weet. Ik wil max. €400 besteden, en wil het gebruiken tijdens mijn reis, en tijdens studie. Het moet een filmpje kunnen afspelen (koop er een cd-rom spelertje los bij), ik moet er foto's op kunnen zetten, het moet een lange batterij duur hebben, en het moet lekker mobiel zijn zonder dat het té klein word.

mijn oog is gevallen op de Samsung n10, en n110 (vernieuwde versie), en de Asus eee 1000H.

Welke gebruiken jullie? En wat is jullie advies?

8nnemiek

Re: Welke netbook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:09

Ik denk dat het heel persoonlijk is.
Ik heb een acer one, 8,9 inch, met linux, en ik ben er helemaal weg van :) Ik zou er geen met windows willen, linux is een stuk sneller, makkelijker, en super veilig want je hebt nooit last van virussen enzo. Maar er zijn ook veel mensen die absoluut niet met linux overweg kunnen.
Voor mij is de maat 8,9 inch perfect. Lekker makkelijk mee te nemen, hij past zo in mijn tas, weegt ook niet te veel. En het toetsenbord en scherm is net groot genoeg om zonder problemen een uur erachter te werken.
Die van mij heeft twee slots voor SD kaartjes, waarmee ik dus de kaartjes uit mijn fotocamera, telefoon én mp3-speler kan gebruiken, en ook nog een kaartje vol kan zetten met films voor onderweg. Allemaal lekker makkelijk mee te nemen.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 09:12

:d ik ben dus een van die mensen die dus absoluut niet met linux overweg kan. Ik heb het een half jaar gehad, en internet werkte niet zoals het hoorde, en nog wat kleine dingen. Daarnaast heeft de acer maar een 3cell batterij, en ik wil een 6cell, want dan kan ik er veeeeel langer mee werken. Haha dat is oko wel het enige technische wat ik heb begrepen hoor :P

Maar bedankt voor je advies :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 00:21

ik heb een toshiba NB100 Heerlijk klein ding en makkelijk mee te nemen overal naar toe, Hijs is ook erg ligt. Ik heb er een mobiel abonnement bij du kan ook nog eens overal interetten. Er draait windows xp op! Hij bevalt me super!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 01:06

Verkijk je er niet op, die ukkies hebben echt maar een beperkte opslag en batterijduur. Je moet er niet te veel mee willen.

Ik heb een Compaq Mini 700 (10.2"). Batterij gaat 2.5 uur mee. Werkt net iets fijner dan een 8 of 9", hoewel ik Word-documenten wel op 110 of 120% zet om lekker te kunnen werken.

Maar goed, ik heb het dingetje 'voor erbij' dus zo erg is zo'n klein schermpje niet als je in de trein zit te werken of ff je mail wilt doen op locatie. Echt werken doe ik wel op mijn desktop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:08

ik geb deze idd ook niet als enige. We hebben thuis ook nog 2 gewone pc's en dit netbookje dan. Ik heb hem thuis gewoon aan de lader liggen standaard. Deze gaat 7 uur standby. Actief er mee bezig kan 2,5 uur zonder de lader dus.
Ik heb hem puur om overal op internet te kunnen omdat ik ook veel via de mail doe. en je kan hem meenenem je bedje in hahahaha

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:18

Ik heb de samsung nc10... met xp!
Batt gaat lang mee, en ik ben errug tevreden!!