Geblindeerde ramen in deur of geblindeerde deur.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Geblindeerde ramen in deur of geblindeerde deur.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 00:46

Ja, ik weet het, misschien niet helemaal de juiste plaats want zo technisch is het niet, maar ik weet niet echt waar ik het anders moet plaatsen.

Goed, even een begeleidend verhaaltje, ik heb een huurwoning, een appartement en ik woon heel dicht bij mijn werk (restaurant) heel veel mensen weten waar ik woon en sommigen komen af en toe eens aankloppen terwijl ik daar hélemaal niet op zit te wachten, maar omdat ik de 'dochter van de baas' ben word ik niet geacht de mensen te weigeren, natuurlijk kan ik dat wel doen, maar om de lieve vrede te bewaren kan ik dat maar beter laten.

Nou heb ik ook nog een kat die ik binnen en buiten wil kunnen laten zonder problemen, dus: Kattenluikje, maar omdat dit een huurhuis is (gaat trouwens om de voordeur) mag ik de deur niet veranderen, ik mag hem wel opslaan en een eigen deur erin zetten, maar ik mag niet zo even een kattenluikje in deze deur zetten.

Dus: 1 + 1 = 2, ik wil een nieuwe deur, maarja, waarom dan een geblindeerde deur? Ik wil van binnen naar buiten kunnen kijken, maar niet andersom, dit zodat ik kan zie wie er voor de deur staat, nou zullen jullie denken, waarom is zon oogje niet een optie? Simpel: Het is een oud huis en de planken kraken ontiegelijk dus iemand die voor de deur staat zal mij gegarandeert horen lopen, terwijl ik de deur kan zien van bijna overal uit mijn huis, ik wil dus gewoon op mijn luie reet kunnen blijven zitten terwijl ik kijk wie mij nou weer lastig komt vallen en of ik de deur voor die persoon open wil doen of niet.

Nou ben ik dus op zoek naar een deur met een geblindeerd ruitje, (bijna de breedte van de deur tot en van hoofd- tot heuphoogte) Maar nou vraag ik mij af, ís dit te krijgen, zo jaar, wáár en is dit erg prijzig? (Prijsvoorbeelden zijn zéér welkom!)

Ik hoor het graag!

Groetjes Tessa.

Paardenmeis1

Re: Geblindeerde ramen in deur of geblindeerde deur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:09

Volgens mij kan je van die folie kopen bij de Gamma ofzo? Informeer daar eens :j

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:14

of je zou eens moeten kijken bij een auto zaak.
of ze van dat folie hebben voor op auto ruiten.

Dat is vaak naar 1 kant toe helemaal geblindeerd en de andere kant op kun je er door heen kijken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 09:18

http://manprotection.nl/

Dit is volgens mij wel een erg duidelijke site. Ziet er ook professioneel uit. Misschien dat je daar contact mee op kan nemen.

Wij hadden bij het vorige bedrijf de ramen ook geblindeerd. Was absoluut niet door te kijken van buiten en van binnen zag je er niets van. Ideaal, helpt ook tegen zon/hitte ed.

Verder folie voor autoruiten, dit is al genoemd. Verkrijgbaar bij de Hallfords en anders even google gebruiken.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 09:22

ok ok thanks, makkelijker als ik had verwacht!! thanks!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:24

die autofolie werkt alleen niet in het donker, als jij je lampen aan hebt binnen kunnen de mensen buiten jou alsnog zien zitten ;) dus dan zul je een gordijn aan de binnenkant van je deur moeten hangen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:58

Ik zou gewoon kijken voor een speciale ruit, zodat je zeker weet dat het direct goed gebeurd is, en dat je niet half-half zichtbaar bent. Je hebt zelfs ramen die je zelf doorzichtig/niet doorzichtig kan maken. http://www.glas.nl/alles-over-glas/asso ... privalite/

Succes ermee, het lijkt me vervelend om elke keer mensen aan de deur te hebben!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:01

Die autofolie kun je heel goedkoop bij de Action kopen, dan kun je er een gewone deur inzetten, om het nog donkerder de maken, zou je er voor kunnen kiezen om een gordijn erachter de plaatsen idd.
Maar je kunt ook een rolgordijntje nemen ter grootte van het raam in de deur, dan zien ze je ook niet lopen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:02

Liezel1 schreef:
Die autofolie kun je heel goedkoop bij de Action kopen, dan kun je er een gewone deur inzetten, om het nog donkerder de maken, zou je er voor kunnen kiezen om een gordijn erachter de plaatsen idd.
Maar je kunt ook een rolgordijntje nemen ter grootte van het raam in de deur, dan zien ze je ook niet lopen.

Nadeel van een rolgordijntje is dat de TS dan dus niet kan zien wie er voor de deur staat. En of ze wel of niet open wil doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:04

Dat is waar.... zover had ik nog niet gedacht.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:33

luxaflex met de goede kant naar beneden gedraaid helpt anders ook wel. Alleen moet je wel weten wat voor schoenen je normale bezoek draagt om ze daaraan te herkennen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:57

Wat dacht je van een simpel cameraatje bij de deur aangesloten op je beeldscherm/TV zie je duidelijk wie er voor de deur staat.