Niet alleen kunnen zijn/ je eenzaam voelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Niet alleen kunnen zijn/ je eenzaam voelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 21:27

Wie heeft daar nog meer last van?
Na een periode van 6 maanden samen wonen woon ik weer alleen, het huis is zo vreselijk stil....elke minuut heb ik de neiging om m'n vriend te bellen, te mailen, naar z'n huis toe te lopen.
Vooral savonds is het erg.. als het donker word.. als er geen lawaai meer is op straat..
Soms doe ik de t.v. aan alleen maar om geluiden om me heen te horen.
Vaak voel ik me zo alleen dat ik geen reden meer kan bedenken om uit bed te komen....
Ik slik al anti-depressiva maar dat helpt maar een klein beetje.. na elke kleine tegenslag kan ik al een paar dagen in bed liggen van ellende..
Dan zie ik geen reden om te leven en weet ik me geen raad meer met mezelf.
Ik word er gek van, want ik wil zo graag gewoon vrolijk wakker worden en bezig zijn de hele dag en dat ik savonds thuis kom en me gewoon prima voel..
De twee kittens die ik gekregen heb van een vriendin werken wel een beetje als afleiding...
Maar het leven is soms zo zwaar en moeilijk dat ik van gekkegheid niet meer weet of ik links,rechts,rechtdoor of achteruit moet...

Anoniem

Re: Niet alleen kunnen zijn/ je eenzaam voelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:31

Waarom woon je weer alleen, als ik vragen mag?

Snap dat je het moeilijk vind, klinkt erg herkenbaar! Probeer veel met vriendinnen af te spreken anders, gezellig filmpje kijken, dagje weg, ergens wat te gaan werken.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:33

ja inderdaad lekker veel afspreken mischien wat kaarsjes aan om het gezellig in huis te maken

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:33

een huisdier?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:38

Meid wat naar dat je je zo eenzaam voelt. Ik had een paar jaar samen gewoond met iemand toen het uitging. Ik wilde ook steeds de weg van de minste weerstand kiezen en naar zijn huis gaan, bellen, etc. Uiteindelijk geprobeerd een doel te zoeken in mijn leven en me daar op te richten. Sta terug in bed kruipen niet toe :n . Op deze momenten moet je streng zijn voor jezelf. Bij een depressie is het moeilijk de leuke kanten van het leven in te zien. Probeer positieve mensen op te zoeken en wees lief voor jezelf maar ga niet terug naar bed!!!

Werk je?

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:38

die heeft ze al 2 kittens

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 21:42

Het samenwonen ging niet zoals we het hadden gewild, was veel ruzie en we werden er alletwee niet gelukkig van.
We zijn nog wel bij elkaar maar geven elkaar nu even de ruimte om na te denken etc.

Ik probeer ook wel een beetje een doel te vinden.. maar soms is dat zo moeilijk..soms geniet ik ook nergens van en ga ik in bed liggen in de hoop dat ik in slaap val.. dan hoef ik nergens aan te denken..

Heb gelukkig wel wat vriendinnen waar ik mee kan praten.. alleen ja het is vooral savons als ik moet gaan slapen enzo dat ik moet huilen en niet meer weet wat ik moet doen.. maarja ik zal toch moeten leren om alleen te slapen weer..
Het zal toch weer een beetje routine moeten worden...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:44

Heb je niet een broertje, zusje of vriendin die tijdelijk even gezellig bij je komt logeren?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 21:53

Tsja jullie doen dit om jullie relatie te redden, althans daar komt het zo'n beetje op neer, dat is een goed doel joh.
En je kan dan alles en iedereen mobiliseren en bij je laten slapen maar je zal er gewoon aan moeten wennen, je zal er achter moeten komen waarom je je eenzaam voelt als je alleen bent, je hebt je katjes, je huisje en jezelf, je hoeft niet eenzaam te zijn als je alleen bent en alleen zijn is zo erg niet.

Probeer er voor jezelf achter te komen waarom je het zo erg vindt en werk daaraan.
Ben zelf van mening dat iedereen in staat moet zijn alleen te zijn zonder zich rot te voelen *alhoewel iedereen zo zijn dipjes heeft ;)* en dat dat in een relatie alleen maar ten goede komt.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 17:00

Ja, het is wel de bedoeling als ik weer alleen woon dat het dan beter gaat tussen mij en mijn vriend..
Maarja zal denk ik ook moeten wennen aan het weer alleen zijn..
Soms heb ik echt momenten dat ik even niet meer weet wat ik moet.. maar nu ben ik ook alleen en voel ik me redelijk goed..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:09

Ik herken je gevoel heel erg. Niet omdat ik ineens alleen woon, dat woon ik al jaren. Maar mijn relatie is kapot gegaan en voel me nu vergelijkbaar met wat je in je openingspost verteld.

Het is natuurlijk wennen na samen wonen om alleen te wonen, maar van de andere kant, je hebt je vriend nog wel. Probeer daarvan te genieten. En genieten van de leuke momenten.

Ik heb het vooral dat ik me in de ochtend heel erg rot voel, niet uit bed wil etc. Zodra ik eenmaal bezig ben en even tussen de mensen gaat dit steeds beter. Voor de avond probeer ik altijd wel wat gepland te hebben en het eigenlijk zo laat mogelijk te maken zodat ik als ik thuis kom, wel slaap...

Wil niet zeggen dat het werkt, of het verstandig is maar wel een manier om de eerste tijd door te komen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:15

ik zit in een soortgelijke situatie
na samenwonen woon ik sinds 2 weken weer alleen
je moet weer een nieuwe dagbestedeing zoeken, jezelf bezig houden
vrienden op bezoek uitnodigen, gaan sporten, iets ondernemen
al sje alleen maar zielig thuis blijft zitten, ga je je alleen maar ellendiger voelen

ik heb verlaringsangst en krijg zelfs paniek aanvallen, zolang ik bezig blijf valt dit gelukkig mee
Ook heb ik vrienden die me sàvons gezeldschap houden en een hondje, katten en paarden waar ik mee kan knuffelen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:47

Ik kan mn hele leven al heel slecht alleen zijn.. Niet gezond, maar ik weet niet beter. Wat ik probeer is zoveel mogenlijk afleiding te zoeken, door bv te gaan sporten of een leuke hobby te vinden die je bv ook binnen kunt uitoefenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:21

herken dat gevoel wel.
ik woon al jaren op mezelf,samenwonen ging ook voor geen meter...ik kan niet met en zonder iemand in mn huis lijkt wel.
Hoewel,in principe kan ik wel goed zonder,want ik red mezelf uitstekend.
Probeer afleiding te zoeken inderdaad.
Of een beetje een dagritme/weekritme vinden.
Vaste dagen sporten,vaste dag wat boodschapjes,vaste dag naar de bieb,elke avond een wandelingetje(ik noem maarzo wat he...)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:49

werk je niet? Hoe kun je zomaar een aantal dagen in bed liggen?

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:06

Toch fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben die zich soms zo voelt.
Wil iedereen die zich ook zo voelt ook veel sterkte wensen!
Ik doe dagbesteding en ben 100% afgekeurd dus leef helaas van een uitkering.
Wel doe ik nu een thuisstudie waar ik op dit moment ook moeilijk de motivatie voor kan vinden...
Ik probeer ook wel afleiding te zoeken door af te spreken met vriendinnen en bezig te blijven in huis en buitenshuis..
Maarja soms is uit bed komen erg moeilijk omdat ik dan echt nergens zin in heb..
Nu is me vriend net nog even langs geweest en voel ik me iets beter.. maar het duurt nog wel even voordat het lukt om te slapen... dusja lang leve het internet dan maar....