het zit zo
ik zit op 3vwo en wil zeker zeker zeker iets met paarden doen dat is me allang duidelijk!
en universitaire paarden opleidingen (zoals paard en sport) zijn er niet in universitair niveau. tenminste niet dat ik weet. ik vind het dan ook super jammer dat ik een hbo of zelfs eerst een mbo opleiding moet doen maar ja wat kan je eraan doen. ik wil ook absoluut geen dierenarts ofzo worden ik kan daar gewoon niet tegen ik weet wel dat je de dieren dan helpt maar ik kan het gewoon niet aanzien als een paard of dier pijn heeft. dan krijg ik zo'n brok in mijn keel die iedereen wel eens heeft gehad dusssssss... het aller aller aller liefste dat ik wil is hoog in de springsport komen en dan echt hoog of voor een olympische springruiter werken als groom ofzo. in iedergeval in de springsport! ik wil graag jullie advies horen misschien hebben jullie zelf ervaringen met opleidingen of zeggen jullie van die opleiding is super als je ver wilt komen en die is wat minder. ik zou ook graag willen horen waarom jullie die opleiding specifieke opleiding hebben gekozen en hoe jullie die opleiding vinden of hadden gevonden en hoe je het hebt afgerond. alle informatie is welkom!

en de reden dat ik een opleiding zo graag wil is omdat er nog zo veel valt te leren! ik weet nog lang niet alles! maar ik zal eens gaan kijken of paard en management iets voor mij is, maar paard en sport is ook meer gericht op het echte rijden en dat trekt mij zo aan!