Nachtwerk, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel tijd besteed jij gemiddeld per dag aan je paard?

Minder dan 10 minuten
Geen stemmen
Meer dan 10 minuten
Geen stemmen
Meer dan 20 minuten
Geen stemmen
Meer dan 30 minuten
Geen stemmen
Meer dan 40 minuten
Geen stemmen
Meer dan 50 minuten
Geen stemmen
Meer dan een uur
Geen stemmen
Meer dan twee uur
7 (100%)

Totaal aantal stemmen: 7

LecyTinker

Nachtwerk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:36

Vroeg me eens af hoe het leven van de meeste bokkers eruit zag. Het grootste deel heeft een paard of een verzorgpaard of zou er graag eentje willen of heeft deze weg moeten doen omdat het niet meer ging qua tijd.
Hoe ziet jou leven eruit qua werk, studie en andere tijdvretende bezigheden?

Ik werk in de nacht en heb dus vaak overdag genoeg tijd voor mijn paard en honden, maar merk ook wel dat ik veel te weinig slaap krijg en dat wanneer je graag in de avond nog een leuk tv programma zou willen kijken, je dat niet kan doen omdat je wel een paar uurtjes moet slapen voordat je weer in de auto stapt.

Hoe verdeel jij je tijd en wat doe je voor beroep of studie en hoeveel tijd neemt dat in beslag?

Maddox

Re: Nachtwerk, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:22

Ik denk dat je titel een beetje anders moet brengen om te meten hoeveel mensen hun tijd in delen. En misschien ook de pol, als mensen een eigen paard hebben denk ik dat "minder dan 10 minuten" en tussen de "10 en 20 minuten" dan geen optie zijn :P

Reken maar eerder vanaf uren ;)

Mijn situatie, ik heb geen eigen paard maar ik denk dat "later" als ik klaar ben met mijn opleiding ik tussen 8.00 a 18.00 aan het werk ben en dan de avond vrij ben voor "mijn paard" doordeweeks. In de weekenden verschilt het ivm vrije tijd.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:25

Ik ben doordeweeks gemiddeld zo'n 2½ à 3 uur op stal, in de weekenden nagenoeg de hele dag.
Ik doe een HBO opleiding en werk daarnaast ook nog een aantal uurtjes doordeweeks.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:27

En dan zit je nog een paar uur achter bokt he liz :P haha.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:36

Maddox schreef:
Ik denk dat je titel een beetje anders moet brengen om te meten hoeveel mensen hun tijd in delen. En misschien ook de pol, als mensen een eigen paard hebben denk ik dat "minder dan 10 minuten" en tussen de "10 en 20 minuten" dan geen optie zijn :P

Reken maar eerder vanaf uren ;)

Mijn situatie, ik heb geen eigen paard maar ik denk dat "later" als ik klaar ben met mijn opleiding ik tussen 8.00 a 18.00 aan het werk ben en dan de avond vrij ben voor "mijn paard" doordeweeks. In de weekenden verschilt het ivm vrije tijd.

Ik zal de titel veranderen...Maar qua tijden... Ik heb soms dagen dat ik echt maar 10 minuten bij mijn paard ben omdat ik alleen kom voeren.
Er zijn ook mensen die bijvoorbeeld een verzorg pony hebben of maar 1 uur in de week paardrijden, dan kom je op een gemiddelde van minder dan 10 minuten per dag uit.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:37

hmm, zeg wel dat ik de titel verander, maar geen idee hoe!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:44

Ik werk sinds januari 28 uur (voorheen 32 uur) als psychiatrisch verpleegkundige. Werk dus in wisselende diensten, ochtenddiensten (van 7.30 tot 16.00) middagdiensten (van 15.00 -23.00 uur of van 14.00 -22.00 uur) en nachtdiensten (van 22.45 - 7.45 uur)
Heb mijn paard aan huis staan. Ze gaat elke dag (zomer en winter) minimaal 4-5 uur de wei op.
Als ik middagdiensten heb, dan rijd ik 's ochtends, op mijn vrije dagen ook, nachtdiensten hoef ik gelukkig niet al te vaak te draaien (dan rijd ik niet want ik kan overdag nauwelijks slapen en dan ben ik dus zombie :(:) ) Na mijn vroege diensten rijd ik normaal gesproken ook niet.
Maar gemiddeld rijd ik dus zo'n 4-6 dagen per week. (heb soms een reeks van 6 á 7 dagen achtereen vrij van mijn werk als ik een aantal dagen achtereen gewerkt heb.
Ik poets/verzorg mijn paard uitgebreid voor en na het rijden en ca 3 kwartier/1uur rijden.Verder spendeer ik mijn tijd aan vriend, hond, huishouden sporten (sinds kort Zumba en fitness) fotograferen , pc (oa bokken, foto's bewerken, site van goede vriendin bijhouden enz.....) en tv kijken.
Kom eigenlijk wat uren te kort per dag.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:57

ik doe een MBO opleiding paardenhouderij.

Daarbij heb ik zelf 1 sportpaard, 1 sportpony en 2 pony's waar ik thuis les op geef en 1 shet.

Daarnaast rij ik ook paarden bij van andere, 2 jonge paarden, 1 springpaard en regelmatig als iemand niet kan bellen ze mij.

Ook ben ik regelmatig op mijn stagebedrijf, buiten mijn stagetijden, ongeveer 3 á 4 keer in de week. Daar rij/longeer etc ik meestal 4 paarden. En in het weekend mee op wedstrijd.

Ook geef ik les zo'n 6 uur in de week (en val vaak in als iemand niet kan).

Ik heb het altijd redelijk druk, en kan eigenlijk nooit echt met vriendinnen een hele dag weg. Op zich wel jammer, maar ik hou van wat ik doe, namelijk; paarden.

Heb thuis 10 stallen, mijn ouders betalen het, maar het is helemaal mijn verantwoordelijkheid. Dus voeren/mesten/stal bijhouden/ paarden buiten- en binnen zetten/ wei bijhouden/ bak slepen noem het allemaal maar op.

Dus 7 dagen in de week ben ik in de paarden, en doe er minimaal 3 per dag. Dus school schiet er wel eens bij in:o hihi. Ik kan nooit mijn week inplannen, ik kijk altijd per dag hoe ik het doe, dus ik sta rond 7 uur op om te voeren en vanuit daar kijk ik wat ik als eerste ga doen.