Plakkies!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Plakkies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:04

Ik zag gisteren in een flits de reclame op tv en de naam is uiteraard blijven hangen :D

Plakkies!

Super toffe slippers, ontworpen door Jan Jansen i.s.m. de TU Delft en KidsRight.
Gemaakt van o.a. autobanden.
En de opbrengst gaat naar het goede doel, KidsRight.

Ik vind ze helemaal leuk en heb besteld bij de Bijenkorf.

Afbeelding

Afbeelding

De Plakkies site (welke ook al briljant is, al is het alleen al om het Afrikaans :D )
http://www.plakkies.co.za/

Bijenkorf https://www.debijenkorf.nl/p,shop.brows ... d,plakkies

edit: even wat gewijzigd, thanx Zw-tje ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-06-09 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Re: Plakkies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:18

Ik herken ze idd van die reclame, vind ze zo leuk! Ze zien er echt gaaf uit, zeker die bruine. Moet ook maar eens gaan nadenken over het aanschaffen van een paar :D

Weet iemand of ze lekker zitten/lopen?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:20

Ik heb de reclame niet gezien :)
Ik vind het idee leuk, maar zou ze zelf niet kopen..

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:23

ze zitten lekker, maar ze zijn wel vrij smal! Mijn voeten zijn aan de voorkant blijkbaar te breed, zodat ik erg tegen de rand aanzit.
ze zijn een stuk smaller dan bv birkenstock.
Bij de schoenenwinkel 'dr Adams' en bij 'America Today' hebben ze ze ook (ook 39,95)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:26

ze hebben ze ook bij the stone bij mij in de buurt.. heb er inderdaad ook even naar staan kijken.. maar weet nog niet of ik ze ga kopen :P

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:30

Even miepen hoor, het is Afrikaans, niet Zuid Afrikaans ;)

Ik vind ze ook erg leuk, het zijn een soort Birkenstocks, maar dan maatschappelijk verantwoord. Ik heb ze al even snel gepast bij Sacha, maar vond ze ook redelijk smal/krap zitten. Misschien moest ik toch een maat groter hebben, maar op dat moment zaten ze niet heel comfortabel.

Ze zijn wel baie leuk :j

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:31

maatschappelijk verantwoord, ja. orotpedisch verantwoord? absoluut niet!

mijn ouders hebben een ortopedisch schoenmakerij. ze hebben mj al jarenlang gewaarschuwd over de gevolgen van slecht schoeisel en zodra ik met mams deze reclame zag, ging ze door het lint. Mensen, denk eens aan je voeten. gaan die scheef staan of vergroeien, dan krijg je uiteindelijk overal last van.. het is geweldig dat de opbrengst naar een goed doel gaat, maar ik denk toch dat je erst aan de prijs van een goed lichaam moet denken. er zit geen steun in, geen goed voetbed en ze zijn blijkbaar gebaseerd op slechte leesten en pasvormen. ik zeg absoluut niet dat je ze niet moet kopen, maar dat je eerst bij je zelf na moet gaan of het verstandig is.

Denk heel goed na of het je waard is om de opbrengst naar een goed doel te laten gaan en zelf je lichaam te verpesten..
Ik persoonlijk zou ze absoluut niet kopen namelijk. ik geef liever zelf geld met goede voeten, dan geld geven via schoenen die mijn voeten verpesten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:33

Hoe ze zitten, geen idee.
Als ze niet lekker zitten, verkoop ik ze wel weer :D
Ik heb zelf die met witte bandjes en blauwe zool en voor vriendinnetje de witte bandjes met grijze zool besteld.

En de Bijenkorf doet ook van voor 4 uur besteld, morgen in huis... Dus als het goed is kan ik morgen vertellen hoe ze zitten :D
(dat ze dus wat smal zijn vind ik op zich wel lekker, die birkenstocks zijn mij dus te lomp en te breed )

Haha ZwartWitje, miepen mag hoor :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:34

@ anouk_Leroy: en waaraan ligt het dan dat zo zo vreselijk slecht zijn voor je voeten?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:36

@ Anouk_Leroy... ik denk dat geen enkele slipper als orthopedisch verantwoord kan worden bestempeld :P behalve misschien die van birkenstock :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:37

Jeetje Anouk, dat ze niet orthopedisch verantwoord zijn... tja.
Gaat je moeder dan ook door het lint als ze langs een schoenenreus, dolcis, van haren of de hennes loopt?
Je kan ook een beetje overdrijven...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:37

Anouk_Leroy, ik begrijp je punt, maar liggen er niet miljoenen schoenen in de winkels (ik denk aan bijvoorbeeld aan dit of dit) die duidelijk nog veel slechter zijn voor je voeten dan Plakkies? Mogen we die dan ook allemaal niet meer kopen? :)

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:38

Het voetbed. het is plat. geen vorm voor je voet, geen vering in de onderkant. Kijk even kritisch naar je eigen voet. is je voet geheel plat? nee, daar zit vorm in, en op bepaalde punten staat altijd druk. Je druk ounten zijn punten waar je het meerdere van je gewicht op zet. worden die niet goed ondersteunt, dan kun je erg last krijgen van doorgezakte voeten. Overigens is dit niet alleen zo bij deze slippers. Kijk maar eens heel kiritisch naar schoenen bij bijvoorbeeld Van Haren of andere schoenwinkels.
Kijk goed naar het voetbed voor je schoenen koopt. Voel ook of het stevig is! Zit het lekker als je hem voor het eerst aan hebt, wil dat niet zeggen dat het goed is voor je voeten! zit het lekker, wil dat ook niet zeggen dat dat zo blijft. Vaker niet dan wel zelfs!

@ degene boven mij,
Lees even goed. Ik zeg ook niet dat je ze niet mag kopen! dat is absoluut aan jezelf!
Ik zeg dat je kritisch moet kijken voor je wat koopt. en daar bedoel ik niet mee dat je alleen kritisch moet kijken naar de prijs ;)

Ze zien er leuk uit, het idee erachter vind ik top, maar persoonlijk zou ik dat niet doen.
En nee, mijn moeder flipt niet als we langs andere schoenenwinkels lopen, maar ze weet wel heel goed waar ze het over heeft. en tja, die tic van mijn ouders heb ik dus overgenomen.
Dat wil alleen niet zeggen dat ik jullie de les wil lezen of wat dan ook, ik wil jullie waarschuwen voor dingen die ik zelf voorbij heb zien komen.
En geloof me, soms is dat niet al te fijn als je naar voeten kijkt die mijn ouders hebben moeten behandelen..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:52

hmm, maar er zit nog wel een klein beetje vorm in die zool, en die zool ziet er een stuk meeverender uit dan alle andere platte slippers die ik heb gezien.. dus in dat opzicht zou je toch beter deze kunnen kopen dan van die platte plankjes met een touwtje eraan voor 2 euro bij de HM/blokker/hema/weet ik veel ?

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:56

dat is waar, ja. Daar heb je gelijk in.van die flip-flops zijn als het ware gewoon stukjes plastic met touwtje. Wat de beste slippers zijn, zijn inderdaad de Birckenstock.* Mijn ouders verkopen die zelfs zelf. Een zool kan er echter niet meeverend uitzien, maar moet meeverend aanvoelen ;)

* Waarom? kijk maar eens naar de zool en het voetbed, zet ze maar eens naast gewone flip-flops en dan zie je het vanzelf. Birckenstock is gevormd, er zitten anti-slip randjes onder, en het voetbed heeft netjes de ondersteuning voor je drukpunten ;)

(mag ik overigens even zeggen dat mensen hier te snel lezen, dingen missen en veeeeeel te snel aanvallen? ik heb al drie keer moeten zeggen dat ik NIET zeg dat je ze niet moet kopen, maar op moet letten WAT je koopt.. *zucht*)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:59

ja oke, maar als ik dit zie: http://www.fashionfinds.nl/images/veryb ... qVnO0J.JPG

en dan deze plakkies.. zien die plakkies er toch wel meer meeverend uit (jeetje, is dat een nederlandse zin?:P) dan die platte dingen hierboven..

(ik vind mijn birkenstocks trouwens helemaal niet mee verend..vind die zool echt keihard^^)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:03

Sorry Anouk, ik bedoelde mijn vraag ('mogen we die dan ook niet kopen?') niet zo, ik begrijp wel dat je ons wilt waarschuwen. Ik heb dan niet zo'n verstand van voeten, maar denk net als Zwitsal; als ik dan toch slippers/sandalen wil dragen, draag ik voor het comfort en de gezondheid van mijn voeten liever deze (of mijn Birkenstocks) dan zo'n houten plankje met wat touwtjes om het geheel aan je voeten te binden ;)

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:07

ja uiteraard! van jou begreep ik het ook wel! je zegt dat je mijn punt begrijpt, en dat komt een heel stuk vriendelijker over dan bijvoorbeeld iemand die meteen roept dat mijn moeder overdrijft (of ik, want uit zijn/haar bericht was ook niet op te maken wie er bedoeld werd..) of dat ik niet moet zeuren of ies dergelijks.. dat vind ik altijd zo jammer van forums.. het is soms te makkelijk om te zeggen wat je denkt zonder te nuanceren of uberhaubt de hele context van een ander zijn bericht te begrijpen... maargoed, terug ontopic? :P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:11

Maar ik loop bijvoorbeeld heel veel op blote voeten. Is dat dan ook slecht? Want dan heb je toch ook geen ondersteuning, de grond is (meestal) ook gewoon plat. Gewoon interesse hoor, want ik vraag me dan af wat het verschil is tussen op blote voeten lopen en een plat slippertje bijvoorbeeld.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:12

Vind het een beetje onzin, als ik op blote voeten loop veert er ook niks mee, maar het is niet ongezond

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:22

nee? al eens last gehad van likdoorns? eeltplekken die je moet wegschrapen omdat het anders zeer doet?
Blote voeten is ook niet goed voor je. Ik kreeg ook altijd op mn kop als ik op sokken door het huis liep..
Je voeten kunnen er enorm van doorzakken, en dat kan resulteren in platvoeten. is niet fijn!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:28

Op blote voeten lopen is goed voor de doorbloeding ;) Ik loop erg vaak op blote voeten. En dus ook rustig op plankjes :D Juist op schoenen met een voorgevormd voetbed kan ik niet lopen. Logisch ook, niet elke voet is hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:41

ik vind ze er ook helemaal niet plat uit zien eerlijk gezegd, ik vind dat je zelf ook erg fel reageert Anouk_leroy... Heb je ze wel eens in het echt gezien? Want ik snap niet dat je hier meer problemen me hebt dan met het merendeel van de andere schoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:44

Hmm loop ook zo vaak op blote voeten en geen eelt en likdoorn of wat dan ook.
Maar goed, het gaat een beetje off-topic denk ik zo :)
Niet dat ik je punt niet begrijp hoor Anouk, maar de winkels liggen vol met niet orthopedisch verantwoorde schoenen. En als de meeste mensen een keuze moeten maken tussen mooi/trendy of verantwoord... tja dan kiest het gros toch voor het eerste.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:45

Ben ik nou weer de enige die er geen "warm pluizig" gevoel bij krijgt?? :')