Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.sokje87 schreef:Beetje wasverzachter erbij is wel lekker.
. Door de wasverzachter nemen ze bij het afdrogen minder vocht op
.

Marilla schreef:Mijn oma belde net en die zei dat mijn moeder wel altijd wasverzachter gebruikt, dus dat heb ik gedaan.
De was zit erin, ik ben benieuwd of het goed gaat. Maar zoveel kan er toch niet fout gaan als er op te hoge toeren wordt gewassen ofzo toch?
Moelie schreef:.. Zoveel bacterieen zitten er niet op neem ik aan, aangezien je schoon bent als je je afdroogt na het douchen![]()
Ik doe ze maar heel af en toe eens op 60 graden...
.
.)
.
!
Sterre schreef:Moelie schreef:.. Zoveel bacterieen zitten er niet op neem ik aan, aangezien je schoon bent als je je afdroogt na het douchen![]()
Ik doe ze maar heel af en toe eens op 60 graden...
De bacterien komen ook niet van jezelf, maar ontwikkelen zich nadat je je er mee hebt afgedroogd.
Als je iedere dag een schone handdoek neemt zal dit ongetwijfeld minder zijn (ik gebruik mijn handdoek iig altijd 2 dagen en de derde dag gebruik ik hem nog een keer om mijn haren mee af te drogen na het wassen).
Als je de handdoeken na het wassen in de droger doet, is het al helemaal niet nodig om wasverzachter te gebruiken.
(Mijn wastips komen trouwens van mijn schoonvader, die vroeger thuis een grote wasserij hadden.)
Als ik keukendoekjes (aanrecht, hand- en theedoeken) en de kleine handdoekjes van het toilet was, doe ik dat 1 x per week op 90°.
Ik wil graag zeker weten dat deze dingen ook écht schoon zijn!
Ondergoed en sokken was ik op 60° en de t-shirts, blousen, overhemden e.d. op 30 of 40°.
keuken doeken wassen we inderdaad wel warmer, maar die gele doekjes etc, die gooi ik altijd gewoon weg als ik ze niet meer fris vind ruiken