En dan heb je een gat in de tuin...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

En dan heb je een gat in de tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:58

...met een mannetje erin!

Ik zal de situatie eerst even een beetje uitleggen: Ik ben momenteel onderhuurder van een prachtig oud molenaarshuis. De eigenaar van het huis is een vastgoedbedrijf dat het verhuurd aan een stichting. Die gebruiken een klein gedeelte ervan en verhuren de rest weer door aan mij en mijn huisgenootjes. Je zult wel begrijpen dat communicatie tussen al deze partijen wel eens wat stroef verloopt.

Dat bleek maar weer vorige week, want toen ik terugkwam van mijn paard had ik ineens een heel groot gat in de tuin met een mannetje erin dat mij zeer vriendelijk goeiemorgen wenste. Toch maar even voorzichtig gevraagd hoe dat gat in de tuin kwam en wat hij erin deed. Blijkbaar was hij ingehuurd om de boomwortels weg te halen die tegen de buitenmuur aan duwden. En blijkbaar was deze informatie aan iedereen doorgegeven, behalve aan de bewoners van het huis...

Maar goed. Je kunt je wel kwaad maken, maar ze doen tenminste iets aan het onderhoud...

Helaas voor mij en mijn huisgenootjes waren het mannetje en zijn collega's wel bijzonder vriendelijk, maar niet heel erg professioneel. Om de haverklap stonden zij aan de deur. Eerst om te vragen of wij een bijl hadden (die hebben we nog ook, om hout te hakken voor de kachel :D ), vervolgens om te melden dat hij de TV-kabel had doorgehakt, en tenslotte om te vragen of we ook een pleister hadden, aangezien hij bijna zijn vinger eraf had gehakt.
Gelukkig hoefde het mannetje niet veel langer met ons bijltje te hakken, want dan was het waarschijnlijk niet goed met hem afgelopen :+ . Op een avond zag ik door het raam twee andere mannetjes die in ons gat stonden te staren. Mijn huisgenootje vroeg zich zeer terecht af of ze misschien zelfmoord wilden plegen, dus om deze tragedie af te wenden hebben we ze maar even binnen gevraagd. Het bleek dat de heren de volgende dappere zielen waren die in ons gat af zouden gaan dalen. De hoek van het huis zou worden gestut tegen het verzakken. Het huis is namelijk over een boomwortel heen gezakt en als het ware gebroken waardoor een hoekje veel harder is gezakt dan de rest. Een raamkozijn zit behoorlijk scheef en dat zouden ze gaan rechtmaken. Laat dat nou net het raam van mijn slaapkamer zijn...
Afijn, om een lang verhaal kort te maken, ze zouden na het weekend beginnen. Wel een beetje vroeg... Nou, dat heb ik geweten!
Om zeven uur vanmorgen werd ik gewekt door een hard gebrom. Dat gebrom bleek afkomstig van een graafmachine die van ons gat een ware krater aan het maken was... En hij was praktisch onder mijn bed aan het graven! Nog even omdraaien en doorslapen ging bepaald niet meer, dus maar mijn bed uit gekomen. En nog geen vijf minuten later ging de deurbel. Geen van mijn huisgenootjes was in een geschikte staat om open te doen, dus ik maar een vest over mijn pyjama heen aangetrokken en op blote voetjes zonder contactlenzen in de deur opengedaan.
Of ik even de meterkast wilde wijzen, want hij groef liever de leidingen niet stuk... Dus meneer even meegetroond naar de keuken, waar hij zowaar een keukenkast opentrok voor ik hem kon vertellen dat de meterkast een deurtje verder in de bijkeuken zat.
Afijn, ik kan nu dus met mijn auto de oprit niet op, bijna de garage niet meer in, ik heb een krater onder mijn slaapkamerraam en morgen om zeven uur weer drie vrolijke mannetjes met een graafmachine onder mijn bed...

De soap van het gat wordt ongetwijfeld vervolgd!

Even ter illustratie:
Het rechter raam op de benedenverdieping word rechtgemaakt en de hele hoek van het huis gestut.
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... DC0967.jpg
dit zie ik uit mijn slaapkamer:
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... DC1059.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... DC1060.jpg
En mijn bed staat vlak achter het raam!
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... DC1061.jpg

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:03

Dit meen je toch niet %)
Wat een idioten zijn het 8)7
Ik hoop voor je dat het snel voorbij is

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:06

hahahahaha! Briljant geschreven! _O-

Al die 'mannetjes' :')

maar wel vervelend, een gat onder je bed en een huis dat doormidden breekt :j

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:07

Meen ik serieus... Elke dag is weer een grote verassing hier! Na over de eerste schok heen te zijn is het best grappg eigenlijk, maar ik kan niet ontkennen dat ik flink pissig was...
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 15-06-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:08

Je vertelt het wel heel leuk :D :D Die boom is ook wel flink aan de maat inderdaad, kan me voorstellen dat de wortels voor wat problemen zorgen.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:09

Oeh ik had op het oude adres van die buren die ieder weekend om 7 of 8u 's ochtends begonnen met boren en zagen en doen en dan serieus om 11u stopten.
Hallo? Begin dan iets later!

Sterkte met deze hele verbouwing enneuh, vroeg naar bed jij ;).

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:12

fijn,,, :o,
zulke mensjes,, |(
strax zak je met bed en al door de vloer in het gat??
in je pyjama,, brrr moet er niet aan denken,,
wel een beetje dom dat iereeen er wat vanaf weet behalve jullie,,
hoelaat willen ze erover doen dan??

succes met slapen,

xSiep

Re: En dan heb je een gat in de tuin...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:17

Haha sorry maar ik heb echt dubbel gelegen om je verhaal :')
Wat schrijf je leuk! :))

Sterkte ermee hoor! :(:) Enig idee hoelang het gaat duren?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:20

Apple schreef:
Je vertelt het wel heel leuk :D :D Die boom is ook wel flink aan de maat inderdaad, kan me voorstellen dat de wortels voor wat problemen zorgen.

Dat klopt, de bomen zijn 150 jaar oud en ze zijn enorm. De wortels die eruit komen lijken zelf wel op bomen...

nou ja, ik moet morgen toch vroeg mijn bed uit...

zo ziet de tuin er nu uit:
http://i6.photobucket.com/albums/y232/F ... DC1063.jpg
Je ziet de garage op de achtergrond. Daar kunnen we nu dus echt niet meer in en uit!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:21

Wat een verhaal zeg! Maar zo te zien wel nodig. :j Succes nog even. Heb ook tijden met een stel bouwvakkers om me heen geleefd die 's ochtend's 7u vrolijk begonnen te timmeren etc. :+

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:23

Het is zeker nodig. je zou het keukenraam moeten zien... dat is naar drie kanten scheef! Mar het huis staat er al sinds 1890 en er is een hele wijk omheen gebouwd, dus erg gek is het niet...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:24

je hebt een leuke schrijfstijl!

de mannetjes doen duw wel wat werk, maar niet helemaal in overleg. balen zeg!
wel spannend zo je bed... :+

ik zou vanochtend om 7 uur gewekt worden door 2 dakdekker-mannetjes, dus ik sta frisgewassen en gladgestreken aangekleed en wel naast mijn bed mijn hub wakker te porren tot mannetje 1 belt; mannetje 2 is ziek dus ze moeten een dag later komen...

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:26

Het stikt wel van de mannetjes overal zeg! zou het een epidemie zijn?

mexicaanse mannetjes!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:05

Maar, je hebt wel een schattig huisje!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:09

Dankjewel! Het is ook echt een buitenkansje dat ik er kan wonen. Het is echt prachtig. Ik heb zelfs een bedstee in mijn kamer!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:09

Jij moet schrijfster worden, dan koop ik al je boeken! :') Ik heb dubbel gelegen om je verhaal!

Maar het is natuurlijk dat 3 van die vrolijke mannetjes je mooie huisje aan het uitgraven zijn.. Sterkte ermee en hopen dat het snel voorbij is!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:47

mexicaanse mannetjes :')

ik zou wel de grens trekken bij toiletbezoek hoor... geen mannetjes op je toilet!

ieuw!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 21:53

Nee, dat doen we maar niet... Aangezien ik dit stukje heb uitgeprint en op de WC heb gehangen voor mijn huisgenootjes!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:58

Haha mooi verhaal, ik kan me voorstellen dat je niet heel gelukkig ermee bent!

Sterkte morgenochtend, hopen dat je bed niet in die krater eindigt!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:08

Nee, dat hoop ik ook niet... Misschien dat ik maar in de bedstee ga pitten vannacht, dat is veiliger. Een beetje krapjes, maar wel veilig!
En no way dat ik morgen de deur opendoe als ze om vijf over zeven aanbellen! Ze wachten maar ff...

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:19

Ik vind wel dat ze de punt van het huis nu ernstig weinig ondersteunen! (doe nog weleens een bodemsanering uitvoeren en dan veroorzaken we ook zulke kraters, maar dan staat er wel wat meer stutmateriaal.... (en meetsystemen)).

Hoop voor je dat het snel klaar is!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:22

Tja... Ik heb er helemaal geen verstand van...

Nu durf ik helemaal niet meer in mijn bed te slapen! Het is te hopen dat deze mannetjes wel weten wat ze doen, in tegenstelling tot het 'boomwortel-hak-mannetje'.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:28

Heten de mannetjes toevallig Buurman & Buurman :=
Daar lijkt het wel een beetje op.
Sterkte voor jou, je huis en de oude boom. ;)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:29

Nee, het waren Marokkaanse mannetjes. Wat is buurman in het Marrokaans?

(ik durf nu eigenlijk mijn bed niet in te gaan, dus blijf ik hier maar nutteloze dingen posten...)

mmm... Moet het er maar op wagen denk ik... Morgen weer om 7 uur een graafmachine naast mijn oor tenslotte. Welterusten!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 06:43

Haha wel leuk geschreven en wat een idioten zeg ;)

Maar TS: Als ik je een tip mag geven he? Kijk aub uit zo hier op het forum ivm je onder huurt en dat mag in nederland absoluut niet. Als je daar maar goed over denkt want straks zit er een verkeerde tussen hier en dan ben jij en je huisgenootjes de klos en degene die aan jullie onder verhuurt is helemaal de klos dan.