Hoe fiets opknappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Hoe fiets opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:49

Ik heb een 'nieuwe' fiets gekocht, aangezien mijn huidige omafiets op instorten staat. Nu is mijn 'nieuwe' fiets een heel oud model (maar wel oersteving) en helaas bruin..
En aangezien ik totaal niet van bruin hou, wil ik hem toch graag een ander kleurtje geven (waarschijnlijk zwart). Ik heb alleen geen idee hoe je dat handig aanpakt.
Spuiten geeft een beter resultaat, maar er zitten zoveel zilver/glazende schroefjes en plaatjes etc op die ik dan allemaal moet afplakken. Wat dat betreft lijkt verven me makkelijker (en we hebben nog ijzerverf staan).
Moet ik die fiets eerst schuren of kan ik er (na ontvetten) zo over oude laag heen met verf/spuitbus?
Andere tips voor opknappen zijn ook welkom. (verlichting, remmen, versnelling etc werk allemaal, dus hoeft niet vervangen te worden)

Kristie

Re: Hoe fiets opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:50

Je kunt hem ook bruin laten en hem helemaal oppimpen met een leuke bel, spookies, een toeter, fietstassen :Y).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:52

Schuren is handig :) dan pakt de verf beter :)
Ik heb mijn fiets geschuurd, behandeld met antiroest (mn pa had een of ander blikje staan) en m vervolgens gewoon in meubelverf gezet. Roze met groen, wat ik nog had staan van mn kleding kast en nachtkastje. Zit er inmiddels al weer 2 jaar op en ziet er nog steeds best wel goed uit :) Voor de mooi heb ik bij de action nog doorzichtige spuitlak gekocht en daarvan 2 lagen over de verf heen gespoten :) dan krijg je ook niet dat je verf kan afgeven :)

Afbeelding

Anoniem

Re: Hoe fiets opknappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:46

[LZP] Fiets spuiten? Hier staan wat tips om hem eventueel op een goeie manier een kleurtje te geven.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:57

Kristie schreef:
Je kunt hem ook bruin laten en hem helemaal oppimpen met een leuke bel, spookies, een toeter, fietstassen :Y).

Uhm ik ben 20 :7 Zie dat toch niet zo zitten ;)

@ Frouk, wat een coole fiets!
Ik heb vanmiddag toch maar een een glanzend zwarte spuitbus gekocht, en dus alles maar afplakken.. Van een handige bekende gehoord dat dat toch veel beter word