sorry als het hier niet goed staat.
Maar mijn vraag is,
als je iets verhit / rosterd, zonder olie/boter of wat dan ook er aan toe te voegen,
blijven de caloriën, vetten, Kcal toch het zelfde?
mvg
Sanne.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

verootjoo schreef:nee volgens mij niet.
Kaas bv krijgt meer calorieën als het gesmolten is, dacht ik.
Apple schreef:verootjoo schreef:nee volgens mij niet.
Welnee. Een tosti ham/kaas heeft minder calorieen dan een dubbele boterham ham/kaas. Gewoon omdat de vetten uit de kaas lopen.
Horseswoman? Worteltjes? Die kun je toch gewoon koken? Daar heb je toch helemaal geen vet bij nodig?
Frouk schreef:Ja calorieen verbrand je niet door het koken. Wat in het product zit aan calo's veranderd niet tijdens het bereiden
Apple schreef:verootjoo schreef:nee volgens mij niet.
Welnee. Een tosti ham/kaas heeft minder calorieen dan een dubbele boterham ham/kaas. Gewoon omdat de vetten uit de kaas lopen.

Apple schreef:Als je helemaal geen vet toe voegt dan hou je toch nog steeds vet over in de pan? Dat is dan toch vet wat je niet binnen krijgt? En wat je niet binnenkrijgt ben je ook kwijt aan calorieën.
ik grill meestal mn vlees en als het echt heel vet is snij ik van te voren de grootste randen er al vanaf, zodat ik iig nog een klein beetje over hou voor de smaak en de structuur van mn vlees
benangelique schreef:verootjoo schreef:nee volgens mij niet.
complete onzin; je voegt toch niets toe aan het product? de samenstelling blijft toch gelijk, alleen de vorm niet?
HorsesWoman schreef:Ik houd niet van gekookte worteltjes,
ik rooster ze altijd.
Maar was je vlees ofzo bakt,
dan bak je idd toch dat vet weg.
En als je kaas smelt, loopt een beetje vet er ook meestal uit.