nou word ie helemaal mooi!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

nou word ie helemaal mooi!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 16:28

kom thuis van mijn werk, ligt er een kaart van de TNT in de brievenbus..

er staat op dat ik 1,76 te weinig porto op een envelop naar het buitenland (belgie) heb gedaan.. :(
en dat terwijl ik op HUN SITE heb gekeken naar hoeveel er op moest :( en er zelf nog 1 extra postzegel op heb geplakt voor het geval dat! :(

ze zijn echt helemaal koekkoek daar!
eerst zorgen ze ervoor dat er binnen 4 weken een aantal poststukken verdwijnen (nooit meer terug gezien) .. en nu vragen ze me doodleuk of ik ff bij wil gaan betalen voor iets dat niet terrecht is!!

ik verrek het ook om te betalen! het is maar 1,76 maar ik vind het een principe kwestie!

zal ze maandag even een gezellig telefoontje bezorgen! ppfffff

zo.. dat ben ik kwijt..

Brainless

Re: nou word ie helemaal mooi!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:33

Is het al wel bij de ontvanger bezorgt?
Dan kun je aan hun vragen of ze de envelop/doos willen opsturen zodat je bewijs hebt dat je genoeg zegels erop hebt gedaan.

Let ook op, als je niet op tijd met bewijzen komt en te laat betaald er straks incassokosten bij komen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 16:34

geen idee of het al bezorgd is..
er staat op het kaartje: onttvangt u alleen dit kaartje? dan heeft u een poststuk met onvoldoende frankering naar het buitenland verzonden

er staat verder ook op dat ze het wel afleveren bij het goede adres.. maar ik moet alleen de extra kosten betalen..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:30

gewoon weg gooien en je hoort er nooit meer wat van :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:41

alja schreef:

Niet helemaal, vroeger schreven ze deze handmatig uit, nu gaat het via de computer.
Dan krijg je nog 1 of 2 herinneringen en daarna wordt het incassobureau ingeschakeld.

ps was je brief/pakketje niet zwaarder dan verwacht?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:46

incassobureau voor 1,76? belachelijk ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:47

sorry ik zou het gewoon betalen heb je er ook geen gezeik meer van. Het is natuurlijk dan niet helemaal eerlijk maar zo ernstig is het toch ook weer niet en anders even bellen.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:56

Maar hoeveel had je er dan opgeplakt eigenlijk? En hoe zwaar was de brief? Wij hebben soms ook brieven op het postkantoor die thuis wel door de brievenbus passen, maar op het kantoor net niet. (bussen thuis zijn vaak iets ruimer gehouden helaas) Dus dat zou dan ook nog kunnen natuurlijk...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 17:57

Brainless schreef:
alja schreef:

Niet helemaal, vroeger schreven ze deze handmatig uit, nu gaat het via de computer.
Dan krijg je nog 1 of 2 herinneringen en daarna wordt het incassobureau ingeschakeld.

ps was je brief/pakketje niet zwaarder dan verwacht?

nee.. heb een brievenweegschaal hier en heb het gewogen en ook nog eens 1 extra zegel erbij voor de zekerheid

kan natuurlijk altijd zeggen dat ik dat ding heb terug gestuurd (je kan namelijk je boete met postzegels betalen) maar dat ze het zelf zijn kwijt geraakt :P

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 17:58

maessie schreef:
Maar hoeveel had je er dan opgeplakt eigenlijk? En hoe zwaar was de brief? Wij hebben soms ook brieven op het postkantoor die thuis wel door de brievenbus passen, maar op het kantoor net niet. (bussen thuis zijn vaak iets ruimer gehouden helaas) Dus dat zou dan ook nog kunnen natuurlijk...

het was een envelop ter grootte van een half A-4tje
en daar zat een armbandje in en het woog bij elkaar 30 gram

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:03

Ik heb eens iets soortgelijks gehad, was alleen wel in NL zelf, maar ik wist zeker dat ik voldoende gefrankeerd heb en zelfs een zegel extra erop heb geplakt! Nu begin ik dus te twijfelen of die zegels wel goed plakken, als ik zelf een klein beetje moeite doe zou ik ze er zo af kunnen halen. Het gaat bij mij om kartonnen verpakkingen, maar zegels horen niet los te kunnen gaan!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:06

Muzefee schreef:
Ik heb eens iets soortgelijks gehad, was alleen wel in NL zelf, maar ik wist zeker dat ik voldoende gefrankeerd heb en zelfs een zegel extra erop heb geplakt! Nu begin ik dus te twijfelen of die zegels wel goed plakken, als ik zelf een klein beetje moeite doe zou ik ze er zo af kunnen halen. Het gaat bij mij om kartonnen verpakkingen, maar zegels horen niet los te kunnen gaan!

ik heb de envelop ook met plakband dicht geplakt JUIST omdat ze daar zo slordig met post omgaan..
toevallig vd week ook een envelop thuis gekregen, helemaal open gescheurd.. in een envelop van de tnt.. met sorry bla bla

maar soms zit er ook een gedeelte van de postzegel op het plakband, maar zeker ook een groot deel op de envelop zelf

en ik kan me niet voorstellen dat er 4 postzegels (1,76) van 1 envelop af zijn gevallen..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:09

Grrr praat me niet van die achterlijke TNT.

Belachelijk wat vorige week op het nieuws was!
Dat ze duizenden poststukken per week , tienduizenden zelfs, kwijtraakten.
Niet normaal !

Ik stuurde in eind januari een leuke kaart naar een goede vriendin.

Die kreeg ze deze week eindelijk binnen. :+

Leuk als je rouwkaarten verstuurd..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:11

Rouwkaarten moeten ook via een speciale bus verzonden worden en afgegeven bij de postkantoor of begravenisondernemer die met je de begravenis regelt.

Heb nu voor het eerst meegemaakt dat ze een pakketje door de brievenbus zijn kwijtgeraakt, baal er nog flink van.

30 gram is echt geen 1,76 qua portokosten dus dat klopt al helemaal niet. Denk alleen dat als je erover belt zij zeggen dat je toch moet betalen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:53

LimaMambo schreef:
maessie schreef:

TNT post hanteerd een brievenbus mal waardoor je brief heen moet.
Wanneer deze niet past word het een pakketje. Kan dus best zijn dat hij niet door de mal paste en dat je daarom meer moet betalen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:58

Dan zou je er pakketpostkosten voor moeten betalen; 6,75
Een armbandje kan zeker wel door de brievenbus.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:03

Lijkt mij ook, maar soms slaan ze bij de TNT nog wel eens de plan mis. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:04

Wietsje92 schreef:
incassobureau voor 1,76? belachelijk ;)

Ik had het voor 5 cent.. ook weggegooid.. kreeg twee herinneringen en toen heb ik het maar betaald :=

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:05

Pff.. ik wordt er ook gek van!

Vorig jaar een leuke kaart verstuurd naar een vriendin, vriendin heeft hem nooit gehad. :n Ik heb het een keer gehad met een pakketje, wat was ik kwaad zeg! :( Het was een cadeautje...

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:05

SdaphneS schreef:
LimaMambo schreef:

Wanneer deze niet past word het een pakketje. Kan dus best zijn dat hij niet door de mal paste en dat je daarom meer moet betalen.

Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk voor een A5-envelop met alleen een armbandje erin hoor....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:25

SdaphneS schreef:

Als het hetzelfde pakketje is als ik heb gehad past ie absoluut door die mal

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:26

SdaphneS schreef:

de envelop was hoogstens een halve cm dik dus dat kon makkelijk door een brievenbus :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 21:26

Polly schreef:
SdaphneS schreef:

Als het hetzelfde pakketje is als ik heb gehad past ie absoluut door die mal

ja is dezelfde :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:29

ik heb ooit ook zo'n brief gehad en mijn vader zei toen dat ik ze gewoon moest negeren, ik heb nog een brief gekregen en daarna inderdaat niks meer vangehoord.weet niet of jij het zelfde kan doen. maar ik heb het niet hoeven te betalen. dus ik zou miss ook nog even afwachten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:35

ik had vorige week ook zo'n kaart in de bus,ook voor 1,76. Op de kaart is niet echt duidelijk of het gaat om iets wat je hebt verstuurd of ontvangen. In mijn geval had ik niets verstuurd, dat wist ik zeker ;)
De adressering op het bericht klopte niet, het adres wel maar ipv onze naam stond er een bedrijfsnaam. Dus...maar eens naar de klantenservice van TNT gebeld (via hun website gevonden), was eerst al op het postkantoor geweest maar daar kunnen ze het niet nakijken. Blijkbaar wordt de post gescanned en kunnen ze kijken naar wat voor post het is geweest. Dit bleek dus een envelop te zijn van een bedrijf (zelfde naam zoals het tnt bericht aan ons geadresseerd was) naar iemand in Belgie. Had dus helemaal niks met ons te maken. 2x fout dus....we waren niet de zender en niet de ontvanger.
Ik zou er maar eens een telefoontje aan wagen.