Kassieres die niet terug tellen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essiie

Kassieres die niet terug tellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:54

Vinden jullie dat vervelend? Of maakt het jullie vrij weinig uit?
Zeggen jullie er wat van als een kassiere niet terug telt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:01

ik heb meestal zelf van te voren al door geteld dus mij maakt het niets uit :) Ben zelf ook een poosje werkzaam geweest in een winkel en kan het inmiddels sneller als de gemiddelde kassiere :+ Toch vind ik het wel stom dat sommige kassieres het gewoon uberhaupt niet kunnen. dat je dan zegt dat je geld te weinig hebt terug gekeken en dat ze dan minimaal 1 tot 2 minuten nodig hebben om tot de goede bedragen te komen :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:03

Ik heb liever wel dat caissières terug tellen omdat ik het dan gelijk kan controleren. Maar als het niet gebeurd zeg ik er niets van en tel het zelf na.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:05

ik ben dan geen supermarktcassiere.. maar heb wel een kassa in de winkel waar ik werk.. :P
maar ik tel ook niet terug omdat ik het gewoon NIET KAN :o
in de periode dat ik aan het terug tellen ben, had ik al 3 andere klanten kunnen helpen :P

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:05

Maakt me eigenlijk niet zo veel uit... Grote(re) bedragen pin ik toch altijd. Dan is het niet eens aan de orde. Alleen bedragen van minder dan 10 euro betaal ik meestal contant, bedenk ik me nu, want meestal heb ik niet eens meer als dat contant op zak... Als ik wisselgeld terug krijg kijk ik wel altijd snel even wat ik in mijn hand heb.

Bij sommige supermarkten mogen de cassieres, meen ik, niet meer terug tellen. Dan is de volgende persoon net wat sneller aan de beurt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:09

LimaMambo schreef:
ik ben dan geen supermarktcassiere.. maar heb wel een kassa in de winkel waar ik werk.. :P
in de periode dat ik aan het terug tellen ben, had ik al 3 andere klanten kunnen helpen :P

terwijl het zo simpel is..
Ik bedoel stel iets is 7.75
die persoon betaald met 20, dan is het 25 cent, 8 euro + 2 euro is 10 euro +10 is 20 euro...
dus krijgt die persoon 12.25 terug.

Ik snap niet waarom mensen dat nou niet kunnen :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:10

Het maakt me helemaal niet uit of er terug geteld wordt, zie zelf wel of ik genoeg heb terug gehad of niet. Toen ik nog achter de kassa zat telde ik altijd alles terug, vind er niks moeilijks aan :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:11

Wat ik wel vervelend vond als caissière zijnde, is dat als je terug telt vaak wel klanten hebt die er alleen maar van in de war raken. Ze snappen dan niets van het terug tellen en juist omdat je het dan laat zien klopt het volgens hen ineens niet meer. En dan 2 minuten later; 'ohzo, ohja'. Terwijl dat wanneer je het geld gewoon in hun hand zou stoppen ze het nergens over hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:11

Frouk schreef:
LimaMambo schreef:

die persoon betaald met 20, dan is het 25 cent, 8 euro + 2 euro is 10 euro +10 is 20 euro...

ja je kan het me honderd keer uitleggen.. en uiteindelijk snap ik het wel hoor maar het duurt alleen een uur :P

ach ja.. heb weer andere talenten :o

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:13

Nog erger is het als ze alles in 1 keer teruggeven, dus de muntjes bovenop het briefgeld en liefst het bonnetje er ook nog bij.
Dat kan je bijna niet aanpakken zonder het te laten vallen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:13

Ik mag het zowel op het werk als op stage niet, duurt te lang en je noemt en toont gewoon het bedrag dat de klant terugkrijgt, meestal geen groot bedrag want dat doe je met de kaart.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:14

Ik snap het niet, dus nee kan me er niet aan ergeren.

Klant-onvriendelijke kassieres vind ik veel vervelender.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:23

Ik erger me er meestal wel aan.

Ik betaal eigenlijk bijna alles voor prive aankopen contant. Het is heus niet zo moeilijk om de muntjes even in de juiste volgorde in me hand te leggen.

En briefjes en kleingeld tegelijk in iemands hand proppen kan echt niet hoor. Dat is voor een klant heel onhandig en staat nog lomp ook... Zo van, snel weg nou dan kan ik weer verder.

Als je het goed doet is het net zo snel en als je goed duidelijk telt snapt ook iedereen het haast wel. Doe het altijd als ik mensen geld moet terug geven (en iedereen betaald bij ons contant, dus dat is best wel wat).

Bovendien als je slim bent kun je aan de hand van de zelfde methode makkelijk kleingeld bij vragen.

EngeltjeS

Re: Kassieres die niet terug tellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:32

ik vind het zelf ook vervelend hoor, zeg er weinig van.
meestal pin ik ook daarom ;)

waar ik werk tel ik altijd terug ;) vind ik prettiger werken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:08

Frouk schreef:
LimaMambo schreef:

Omdat niet iedereen rekenkundig dat inzicht heeft.. Heeft niks te maken met dom of wat ook. De ene kan gewoon beter rekenen en de ander kan beter schrijven en weer een ander is technisch beter onderlegd..

@TS, ik snap het probleem niet wat er erg aan is dat iemand niet terugtelt.. :n Het is maar waar je je druk om maakt :+

Red_Savage

Re: Kassieres die niet terug tellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:12

Mij maakt het ook helemaal niets uit. Alsof je zelf niet even na kan tellen. :+
Daarbij zou ik het ook niet doen. Ik kan dat echt, maar dan ook écht niet. :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:16

Wat is er nou moeilijk aan terugtellen?
Als je dat al niet kan richting klant, hoor je niet thuis bij een kassa!
Ik vind het dus wel dom als je niet kan terugtellen naar wat de klant geeft.
De klant kan controleren wat je terug geeft, maar mag ervan uit gaan dat jij het juiste terug geeft.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:16

Ik tel altijd terug, ze kun je jezelf betrappen op een eventuele fout.
Ook voor de klant is het dan duidelijker.
Ik heb er een hekel aan als ik een handvol munten zo in mijn handen geduwd krijg en wat briefgeld erachter zo van hier heb je het.
Maar sommige kassieres blijken dit moeilijk te vinden :Z

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:17

Ik vind het wel fijn als ze het doen, maar niet erg als ze het niet doen. Bij ons in de winkel is het wel verplicht. Het wordt je gewoon rustig geleerd, en er zijn meisjes bij die het niet kunnen, echt niet kunnen. Die komen dan ook niet in aanmerking voor kassa werk..

ik doe het zelf bij de klanten altijd.. Het is zoo makkelijk en het gaat gewoon automatisch!!
Laatst bijgewerkt door Elmira op 13-06-09 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:17

MarvanTom schreef:
De klant kan controleren wat je terug geeft, maar mag ervan uit gaan dat jij het juiste terug geeft.

fijn dat je me dus dom vind.. :+
dus omdat ik beter ben in talen dan in rekenen, vind je mij dom.. omdat ik niet kan terug rekenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:18

Frouk schreef:
LimaMambo schreef:

Tsja ik ben ook niet zo vlot met rekenen. Ik zal je sterker vertellen ik heb op school ooit 1 keer een voldoende voor wiskunde gehaald en de rest was altijd slecht. Zo simpel ligt het dus helaas niet.
Blij mij heeft het een aantal weken geduurd vordat ik het snapte en ook geld kon bijvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:19

LimaMambo schreef:
MarvanTom schreef:

fijn dat je me dus dom vind.. :+
dus omdat ik beter ben in talen dan in rekenen, vind je mij dom.. omdat ik niet kan terug rekenen?

Ik krijg nu ook sterk het gevoel dat mensen mij dom vinden omdat ik zo`n moeite heb met wiskunde.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:19

Ik denk dat het weinig met wiskunde te maken heeft. Ik heb altijd 3en en 4en gehad op mijn wiskunde A12 van de Havo, ik heb in het vierde en vijfde jaar géén voldoendes gehaald. Terug tellen geen probleem..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:20

Hmm ik vind 't niet vervelend omdat ik maar al te goed snap dat sommige mensen het óf niet kunnen of anders op z'n minst onwijs moeilijk vinden. Ik zelf kán het wel met veel pijn, moeite en vooral tijd maar dan beter niet (ik werk trouwens niet in een supermarkt maar heb eerder in de bediening gewerkt) maargoed bij mij is er een zéér grote kans dat ik discalculie heb ook al heb ik die stikker nooit daadwerkelijk opgeplakt gekregen. Maar het is voor sommige gewoon onwijs moeilijk en waarom zou je die tijd verliezen met terugtellen terwijl 't ook gewoon op je kassa staat?

Trouwens voor mij kunnen ze 't gewoon laten want als ze dat terugtellen doen dan snap ik er nog nooit een hol van. Dus al geven ze me een paar euro te weinig terug geloof ik 't nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:21

Elmira schreef:
Ik denk dat het weinig met wiskunde te maken heeft. Ik heb altijd 3en en 4en gehad op mijn wiskunde A12 van de Havo, ik heb in het vierde en vijfde jaar géén voldoendes gehaald. Terug tellen geen probleem..

Rekenen dan want ook daar had ik met moeite net een voldoende.
Maar enniewee terugtellen moet iedereen dus maar kunnen? want anders zijn ze dom?