Iemand Nederland laten zien, maar wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Iemand Nederland laten zien, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:40

Ik krijg binnenkort iemand over vanuit Groot Britannië voor een lang weekend. Nou hebben we het erover gehad dat ik hem Nederland maar eens moest laten zien..
Maar ik heb dus geen idee van waar ik hem mee naar toe moet nemen.
Ik woon zelf in Kampen ( midden van nederland ) en we zullen een auto beschikbaar hebben. Nu is mijn vraag dus: Heeft iemand een suggestie waar we heen kunnen gaan?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:43

Haha, dit meen je niet. Kun je helemaal niets zelf bedenken?

Wat dacht je van een dagje Amsterdam, en dan bijv. een rondvaart door de grachten? :D

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:45

Madurodam, dan heb je gelijk alle belangrijke monumenten van NL op 1 plek! En uiteraard Amsterdam! Of de kleine plaatsjes, zoals Marken, Volendam etc. En de molens in Kinderdijk, haha, een hoop dus, te veel te doen in te weinig tijd wrsch!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:46

Ik meen het zeer zeker wel. En idd zet ik dit neer omdat ik geen idee heb waarheen.
(anders had ik het ook heus niet gepost :P )

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:47

Best ernstig, hihihi... ;)

Je kunt ook eventueel naar Den Haag en dan combineren met Scheveningen. Al vind ik persoonlijk de stranden in Zeeland mooier (Vrouwenpolder en dan naar Veere, superleuk plaatsje, of Vlissingen) maar da's denk ik te ver voor jullie. :-)

Nikka

Re: Iemand Nederland laten zien, maar wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:52

Volendam, Amsterdam (rondvaart, Anne Frankhuis, wallen) Madurodam, Giethoorn.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:55

Allereerst starten in Hanzestad Kampen natuurlijk, misschien even langs de koggen? Dan door naar Giethoorn en natuurgebied de Weerribben. Daarna doorrijden in de riching van Sneek en via de Friese meren weer terug keren naar huis.

De volgende dag kun je naar de kaasmarkt in Alkmaar en dan doorrijden naar de Keukenhof in Lisse. Evt. nog even uitwaaien op het strand van Noordwijk.

Zo laat je in vogelvlucht al 2 totaal verschillende hoeken van nederland zien.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:05

Als je een alles in een dagje wil kan je in Alkmaar beginnen, door naar Volendam, via de Beemster (werelderfgoed) en afsluiten in Amsterdam. Maar dan heb je het denk ik wel gehad :D

Kaasmarkt in Alkmaar is alleen op vrijdagmorgen, hou daar wel rekening mee

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:06

gewoon naar madurodam.. ben je er in 1 dag vanaf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:08

Ik zou 2 uitersten nemen maar wel typisch Nederlands. Amsterdam en een vlak typisch nederlands polderlandschap of heide. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-06-09 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:08

Mijn vroegere italiaanse vriendje vond de Zaanse Schans helemaal het einde!!

Echt hij was helemaal door het dolle heen toen we daar naar toe gingen...

En Volendam is natuurlijk ook op en top Hollandsch.
Of Urk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:09

Zaanse Schans het einde? :)) Haha ik woon daar vlakbij, ben dr mee doodgegooid op school altijd, vréselijk. :P Ach, je moet ervan houden..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:10

Komt hij uit een grote stad?
De meeste mensen die hier in de buurt komen, weten niet wat ze overkomt haha. Amsterdam is meteen zo, eehm, vol gebouwd. Wel mooi om te zien, maar misschien ook leuk om met hem langs een gebied te rijden waar bijna geen bebouwing is? Maar toch iets leuks te doen is?
Ik weet het niet. :=

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:16

Molens bij Kinderdijk!!
Iedere keer als ik daar langs rij, sta ik weer ademloos te kijken zo mooi is het.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:16

Kampen zelf is trouwens ook al mooi en interessant! Je zou kunnen kijken of je een leuke wandeling door het stadje kunt maken, er zijn erg mooie straatjes. (Bv een van de wandelingen van deze site: http://www.stadkampen.nl/nl/activiteiten/wandelen.html )

Andere ideeen:
- vaartoch of fietstocht Belterwiede / Giethoorn, dat is allemaal aardig in de buurt http://www.vvvgiethoorn.nl/ (Dit geeft wel echt een indruk van het bijzondere hollandse landschap - voor zover ik weet heb je weinig vergelijkbare plekken in Groot Brittanie.)
- openluchtmuseum Arnhem ( http://www.openluchtmuseum.nl/ ) Vond ik beslist een leuk uitje: allemaal ouderwetse boederijen, een oerhollands dorpje maar ook gewoon lekker buiten zijn in de natuur :j
- Amsterdam met de geijkte toeristische attracties (grachten, rondvaart, Wallen, Anne Frankhuis, terrasje - dit kan ook heel goed op zondag
- Paleis 't Loo met museum in Apeldoorn: http://www.paleishetloo.nl/templates/ma ... &iLangId=1
Nog een plek om ideetjes op te doen: http://www.lekkerweg.nl/nl/

En geniet er van dat je zonder schroom lekker toeristische dingen kunt doen, het is namelijk soms hartstikke leuk om je eigen land en ook je eigen omgeving zo te leren kennen :j Kijk dus op de sites van de VVV wat er zoal te zien is, en kijk maar eens wat het is.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:25

Ik heb enkele jaren geleden gasten uit Nieuw-Zeeland gehad en die vonden het Openluchtmuseum in Arnhem helemaal geweldig. In Nieuw-Zeeland hebben ze een vrij recente geschiedenis en zijn gebouwen uit 1900 erg antiek. Ze konden het erg waarderen om te zien hoe de mensen voor die tijd leefden en je krijgt er meteen een goed beeld van de verschillende streken in Nederland. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf uit het oosten van het land kom en helemaal niets heb met Amsterdam, Kinderdijk, de polder of Zaanse schans. Daarnaast ben ik erg op de natuur gericht, dus ik zou buitenlanders eerder meenemen naar bijvoorbeeld de hunnebedden in Drenthe en dan meteen toeristje gaan spelen in bijvoorbeeld Orvelte. Of naar Zuid-Limburg om over de heuvels te touren en bijvoorbeeld een mijn te bezoeken. Naast Amsterdam (vergeet het rijksmuseum niet!) vind ik Den Haag ook een erg mooie stad met strand om een Brit mee naar toe te nemen, mocht je toch graag een stad willen bezoeken.
De Weerribben of de Veluwe zijn ook de moeite waard, in de Weerribben kun je leuk kanoën en over de Veluwe zou je kunnen fietsen, hoe Hollands wil je het hebben...
Het ligt er maar net aan waar julie interesses liggen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 18:51

flink wat opties dus :D het openluchtmuseum klinkt wel goed. En een tour door kampen was al wel het plan wonn dr toch dus waarom niet :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:48

Over fietsen gesproken; wel even checken of hij dat kan! Volgensmij zijn Britten niet zulke fanatieke fietsers als wij (of ze kunnen het helemaal niet XD )

Ik zou langs het strand gaan en Madurodam bezoeken. Met wat geluk kan dat op 1 dagje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:20

Vergeet de Deltawerken niet. En de hunebedden natuurlijk.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:20

fietsen is geen optie, maar dat heeft meer met mij te maken :)

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:23

Eet een hapje, of pik een terrasje in Enkhuizen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:25

Toevallig, ik woon ook in Kampen :))
Kun je hem het kleinste huisje van Kampen niet laten zien? En de haven, de brug naar Ijsselmuiden...

En ik zou ook naar A'dam gaan, en misschien Alkmaar voor de kaasmarkt :))

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:34

geen idee waar dat huisje staat eerlijk gezegt :P woon hier nu een jaartje maar kom zelf niet veel buiten de deur :)
ik woon aan de voorstraat dus vlakbij de haven en de brug :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:52

coffeeshop, de wallen, seksmuseum, kroegjes.. heb je meteen alle vooroodelen over nederland erin:P

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:33

fjordnina schreef:
De volgende dag kun je naar de kaasmarkt in Alkmaar en dan doorrijden naar de Keukenhof in Lisse. Evt. nog even uitwaaien op het strand van Noordwijk.

Zo laat je in vogelvlucht al 2 totaal verschillende hoeken van nederland zien.

Bij de Keukenhof kun je dan het toegangshek bewonderen, die is altijd maar geopend tot de bollen uitgebloeid zijn - half mei ;)