Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 12:40

Tjonge, ik krijg een beetje de sch/t van de Boerenbond Pletsmolen.

Het begon een paar weken geleden met onderdelen voor de automatische drinkbakken van de paarden. Elke winter vriest er wel iets van een drinkbak kapot en dan halen we even een nieuwe vlotter en klaar is kees.
Dit keer zegt mijn man: zal ik maar meteen een zakje van 3 stuks kopen. Ik zeg: dat is goed.
Blijkt echter het zakje opengescheurd en 1 stuk eruit gehaald te zijn. Prijs wat er op stond was echter voor 3 stuks.
Omdat we nog meer nodig hadden en meteen een louncheset kochten (wat toch best wel indruk maakte), hebben we er verder bij het afrekenen niet op gelet. Thuis aangekomen zagen we dus de volledige prijs voor 3 stuks in rekening gebracht.
Ik zeg: dat moeten we dan maar even melden als we de loucheset ophalen.

Week later louncheset opgehaald. Man is dat natuurlijk helemaal vergeten om dat te melden, want hij heeft het even tussen zijn werkzaamheden door gehaald.....komt hij thuis....zit er een tuinhaard ter waarde van € 600 bij de louncheset. Die was helemaal niet voor ons bedoeld!

De leuning van een stoel van de loucheset zat niet vast. Die hebben we zelf maar vast gezet. Voor een louncheset van € 1000 vond ik dat echter wel heel slecht dat daar helemaal geen kwaliteitscontrole op heeft plaatsgevonden. Dat spul komt zo vanuit Vietnam en de klant moet het zich maar opsoppen (zelf nakijken dus). Ja, ik had er mee terug kunnen gaan, maar dan kon ik wéér 2 keer op en neer rijden.

Woensdag die tuinhaard van €600 dus teruggebracht (kreeg een rozenstruik ter waarde van € 0,75 als bedankje) en van de gelegenheid maar meteen gebruik gemaakt om wat Renske Vers voeding voor de hond mee te nemen. Ze hadden niet alles op voorraad (ik wilde Lam hebben en dat was op) dus zou dat opnieuw besteld worden. Ik bestelde 14 doosjes, zodat ik het een week kon uitproberen.
Ik kom thuis, kijk op de verpakking van de Renske vis...."Te gebruiken tot eind april 09".....nee he....verlopen, al bijna 2 maanden zelfs!

Nou ja, ik moet toch terug voor die 14 pakjes Renske Lam.
Kom ik nu net bij de Boerenbond hebben ze maar 10 pakjes LAM besteld!! :(
Ik werd niet goed! Rij ik daar extra 10 km voor om dat op te halen. En ik moest ook nog die pakjes vis omruilen! Dus nu kan ik maar 5 dagen uitproberen. Tjeesus zeg! Kan nou werkelijk niks goed gaan daar?
Ik heb woensdag wel 3 keer gezegd , ik wil er 14 hebben, minimaal 14 bestellen he!
Als je toch weet dat iemand al een bestelling heeft lopen, dan koop je toch minimaal een paar pakjes extra!

Mij zien ze er voorlopig niet meer! Ik ga wel naar Aveve in Beek. Daar spaar je tenminste ook nog eens voor korting met je klantenkaart.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:42

Dat zijn idd wel heel veel blunders bij 1 klant :(:)

Amanda_T

Re: Hoe vaak kan het misgaan bij één winkel (Boerenbond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:16

Ik vind dat de Boerenbond inderdaad nogal laks is met dat soort dingen. Kwaliteit van de spullen laat vaak te mensen over, klantvriendelijkheid hebben ze vaak nog niet van gehoord en er gaat vaak iets mis bij het afrekenen qua prijs etc. Altijd goed opletten daar!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:27

hier in nh ook niet echt zo super meer bij Welkoop/boerenbond. Heb nu al paar keer iets terug moeten brengen wegens te slechte kwaliteit. En iid voer wat over de datum is, en dan zijn ze bij terugbrengen nog verbaasd ook.... Toppunt was een tijdschakelaar voor in de stal en in huis, heb er dus 6! gehad die allemaal niet werkten. Laatst is mn moeder met nr 6 terug gegaan en toen deden ze ook nog eens partijtje moeilijk, en omdat hij niet meer in de verpakking zat konden ze niet checken of ie bij hun vandaan kwam!! *komen echt al jaren in die zaak* dus fijn vertrouwen he. Heb ook wel eens gevraagd waarom ze die rommel verkopen, maar dat vonden ze volgens mij vreemde vraag....

Ik rij tegenwoordig ook wel even om....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:05

Als het die winkel is wat ik denk dat het is nou daar heb ik eens een voerbak wat je over de rand van een stal kan hangen gekocht. Die was binnen een dag kapot, wij erheen en laten zien: het paard had er te hard met de neus in geduwd....pardon??? Kreeg er dus niets voor vergoed.

Ik had daar al heel veel voer en afrasteringsmateriaal etc gekocht, over vele jaren....daarna natuurlijk niet meer!!
Als je zo met een heel goede klant omgaat.....not done :(
Vond de eigenaar zelf wel altijd al een botte boer, dat meisje wat er lang in stond die was wel altijd vriendelijk.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:35

Dat ligt dan aan het filiaal waar je komt. Mijn vriend is bedrijfsleider bij de BoerenBond. Daar word je zeker niet zo behandeld als wat je hier schrijft, ook niet door zijn personeel. Een fout maken kan natuurlijk altijd, maar bij de winkel waar hij werkt worden fouten netjes opgelost.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:57

Emeraldo schreef:
Dat ligt dan aan het filiaal waar je komt.

Ja dat moge duidelijk zijn, ik ken bijv. ook een aveve in Kerkrade, super service, altijd vriendelijk...zo kan het dus ook ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:57

Sja dat van die loungeset kan ik snappen, we kunnen echt niet elke doos na aankomst checken, en helaas snapt een transporteur niet altijd hoe delicaat die spullen zijn. Normaal krijg je het meteen vergoed als je teruggaat, denk dat dat bij boerenbond ook zo is?
Dat niet alles er is, hoort er ook bij, een goed stockbeheer is niet makkelijk, en niet elke leverancier levert zomaar uit.
Maar de vervaldatumdingen en alles bij elkaar is wel erg slordig natuurlijk, zou er ook wel klaar mee zijn (en de haard had ik wrs gehouden := ).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:29

dat is wel hele slechte service zeg!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:30

Ik zou trouwens vragen om op zijn minst je kms te vergoeden of zo? Ze mogen wel een commerciële geste doen bij zo'n fouten.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:32

Bij onze boerenbond is dat heel anders.. Daar zijn ze juist heel vriendelijk en meedenkend :S Als er eens iets fout gaat, wordt dat ook dik weer goed gemaakt..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 17:33

Sja elke winkel heeft ook zijn eigen cultuur en beheer en soms gaat dat fout, maar soms heb je ook gewoon dikke pech...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:30

Bij de BoerenBond hier in de buurt heb ik ook nooit problemen. Zijn zeer behulpzaam, en ze weten zelfs altijd al wat ik nodig heb als ze me binnen zien komen. Maar dat is dan misschien ook wel de kleinschaligheid. Ik kom dan altijd voor de muesli, en zodra ik mijn voet over de drempel zet loopt er al iemand met me mee om de zak op het steekwagentje te leggen :).

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:52

Hier bij de welkoop gaat het ook altijd prima, houden dingen voor je vast of lope nidd mee dat soort kleine dingnetjes maar wel erg prettig winkelen zo.

Ik jou geval had ik ie haard lekker gehouden, een roosje van 3 hele kwartjes guttegut kon het eraf!

Die andere dingen vind ik ronduit slordig, om over dat voer wat over de datum is nog maar te zwijgen!!!!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 18:52

ik denk dat het per filiaal verschilt. heb hier nooit problemen en heb al regelmatig lastige dingen besteld, die ze keurig voor me opzoeken en bestellen.
bellen netjes als het binnen is [waar nog veel winkels iets van kunnen leren] en het personeel is gewoon vriendelijk.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:00

Dat is altijd zo dat het per filiaal verschilt, er werken natuurlijk ook overal andere mensen ;)
Maar wel heel vervelend dat het bij jou al zo vaak is fout gegaan! Dan is het logisch dat je ook geen vertrouwen meer hebt in die winkel :S

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 12:17

poes schreef:
Sja dat van die loungeset kan ik snappen, we kunnen echt niet elke doos na aankomst checken, en helaas snapt een transporteur niet altijd hoe delicaat die spullen zijn. Normaal krijg je het meteen vergoed als je teruggaat, denk dat dat bij boerenbond ook zo is?
Dat niet alles er is, hoort er ook bij, een goed stockbeheer is niet makkelijk, en niet elke leverancier levert zomaar uit.
Maar de vervaldatumdingen en alles bij elkaar is wel erg slordig natuurlijk, zou er ook wel klaar mee zijn (en de haard had ik wrs gehouden := ).

Ik snap dat dus niet van die louncheset. Het is geen brood wat je koopt! Het is een artikel van 1000 piek!! Dat mag op zijn minst wel even worden nagekeken en niet zo van de boot uit Vietnam bij de klant worden afgeleverd. Dit euvel waar ik het over heb, had niks met het transport te maken. De stoel was gewoonweg niet afgemaakt :( . Het was dus een lounchestoel met een houten plank op de leuning. Die plank zat niet vast. De schroeven lagen los in de doos. Er zat een gaatje in het hout. Dit hebben we dichtgesmeerd met vloeibaar hout. Toen we de schroeven in de plank wilden draaien, bleek dat de plank niet ver genoeg ingezaagd was. Hij paste niet langs de leuning. Hebben we hem ook nog maar op de juiste maat gezaagd :roll: . En toen we eenmaal de plank wilden vastschroeven, toen bleken de schroeven dus te lang te zijn, waardoor mijn man dus door de plank heen schroefde. Wisten we meteen waarom er dus al een gaatje in de plank had gezeten. Dat hadden ze in Vietnam dus ook al gedaan. :roll: Gelukkig hadden wij niet zo ver doorgeschroefd, omdat ik het zag gebeuren, maar ja, het hout was wel een beetje versplinterd waar de schroef net uit het hout kwam. Konden we weer schuren.
Dit was dus echt een fout in de productie. Deze stoel had nooit op transport mogen gaan.

Wat betreft voorraadbeheer wat moeilijk is: ik heb nota bene zaterdagmorgen nog gebeld naar de BB om te vragen of ze mijn bestelling binnen hadden gekregen! Dan hadden ze me ook meteen kunnen zeggen dat ze maar 10 doosjes binnen hadden gekregen!

Nou ja, een haard van € 600 zelf houden, vind ik wel een beetje overdreven. Misschien als het zo'n vuurpot was geweest van een paar tientjes, maar niet zo iets kostbaars.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:25

Altijd als ik iets haal bij de Welkoop (Boerenbond) sta ik er een half uur omdat de kaartjes eraf zijn.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:17

Komt mij bekend voor :(:)
Ik winkel tegenwoordig ergens anders... :D :D

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:50

Ik heb bij Welkoop gewerkt, maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Producten kort aan datum werden afgeprijst.

Overigens kan je bij welkoop ook sparen voor korting?

Ik snap je frustraties iig zeker wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:00

Ik heb wel goede ervaringen met BB kom er ook regelmatig, maar vroeger was de BB lekker goedkoop, nu zelfs vaak duurder dan bij een ander, dus altijd eerst even goed prijzen vergelijken...

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:37

God dat klinkt echt als prutserij en nog het ergste is dat de Boerenbond júist wil staan voor zijn goede service, kennis, klantgerichtheid en vriendelijkheid!

Ik ben nu sinds een jaar assistent bedrijfsleider (in meerdere filialen ivm opleiding) en als ik 1 ding moet opnoemen wat bij ons boven alles moet staan is het: DE KLANT!
Helaas maak ik dat uit jou verhaal niet op.

Oke, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Sommige vind ik heel vreemd (een haard meegeven? Je controleerd toch de verkoopbon als er iets opgehaald wordt en op de doos staat wat erin zit, niet erg ingewikkeld imo...) en andere kan ik begrijpen (je lounge set bv, al zou je direct een andere gekregen hebben/probleem voor je opgelost worden met zo'n onafgewerkte stoel!).

Zonde dat ze het voor jou zo verpest hebben....

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:53

Ik zou ze over de mail en goede klacht doen.. Naar het hoofdkantoor.. Persoonlijk vind ik echt dat dit soort dingen niet kunnen. Zeker fout op fout op fout.. Dus laat ze het maar voelen door je mail in behandeling te nemen bij de overkoepelende toestand van de BB/ Welkoop..
Ik doe vaker mijn beklacht.. Ik denk de laatste 2 jaar wel een keer of 7.. altijd positieve reacties terug, meestal nog iets van een goedmakertje (wat van mij niet hoeft, maar wel een leuk gebaar is) toevallig een maand geleden nog bij Laplace het kwaliteit restaurant (zoals ze zich zelf profileren) van de V&D. Had samen met een vriend een broodje gem. kip gekocht op weg naar de auto en ik had dus in mijn broodje een stuk door het midden gesneden afval, incl. bloed, spier en bot. Netjes een mail verzonden dat ik nooit meer een broodje kip haal bij hun en dat er vast een andere klant de andere helft van het afval had.
Ik kreeg keurig een brief per post,dat ze het personeel zullen aanscherpen op het kwaliteitscontrole en dat ik van harte ben uitgenodigd om een bak koffie naar keus te halen, er zaten 6!!! bonnen bij.. Aardig toch! Ik voel me begrepen en hun kunnen zich richten op aanscherpen, 2 vliegen in een klap

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:38

Productiefout in de stoel had idd moeten opgemerkt worden. Maja, goedkoop produceren (en dus ook goedkoper kopen dan wanneer we het hier maken) heeft zijn nadelen... wel niet fijn.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 00:58

Mwoah ik vind 1000 euro niet goedkoop voor een loungeset....natuurlijk zijn er duurdere maar het is zeker geen afdankertje lijkt mij zo.

TS ik zou toch even een lijst met al je klachten maken en opsturen via de mail, wellicht dat ze dan wat veranderingen door gaan voeren want dit is wel een gigantische lijst zeg.