Jan en alleman zit met zijn tengels aan mijn tuin....grr

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Jan en alleman zit met zijn tengels aan mijn tuin....grr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:34

Om gek van te worden _-:(

Ik zit te werken en ben met iets bezig waar ik mijn gedachten goed bij moet houden, anders gaat het mis.
Mijn bureaustoel staat naast het raam. Hoor ik plots geritsel.
Ik kijk door het raam, roep een keer, eee af met je jatten (hihi ik kan altijd zo heerlijk reageren)

Ik heb een rotstuin. Grote rotsen met plantjes erin en de rest is kleiner grind met planten.
Voor de zoveelste keer was er weer iemand steentjes aan het graaien.
Ze schrikken zich telkens het apenzuur als ik eeee roep, maar dan toch, waarom zoiezo al de beslissing nemen om bij een ander steentjes uit de tuin te plukken?
(het zijn telkens kindjes)

Dat niet alleen, want in mijn andere tuin heb ik steeds katten die de boel onderste boven gooien.
Graven gaten, poepen en plassen, maken een bergje.
Pikken de tomaten, aarbeien, bonen etc.
Leuk is anders en hiervoor heb ik al koffiedrap geprobeerd, grote sateprikkers, heb zelfs al met emmers water achter die krengen aan gezeten, maar het helpt allemaal niet.
Ik laat verdorie mijn hond toch ook niet bij hem in de tuin de boel mollesteren?

Ik snap dat niet hoor. Wat is er nu zo interessant aan mijn tuinen, dat ik er verdorie zowat permanente bewaking in moet zetten?
Ben ik de enige met dit probleem?
Wat doen jullie ermee/eraan?

Nikka

Re: Jan en alleman zit met zijn tengels aan mijn tuin....grr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:39

Je hebt van die dingen die er een waterstraal op zetten als er iets beweegt. Misschien een idee? Misschien niet voor de kindjes maar wel voor de katten.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:48

Volgens mij zijn katten ook echt gek op grind en dan vooral om er lekker in te spitten na het poepen of plassen, ik heb zelf ook 1 stukje tuin met grind en ook daar ligt het regelmatig vol(al zie je het meestal niet snel maar ruik je het zo lekker als de zon de hele dag brand).Ik heb er uiteindelijk maar vrede mee want ik ga me geen overdreven kosten op de hals halen om die beestjes te weren, en ook heb ik geen tijd om de hele dag gewapend met super soakers in de aanslag te zitten.

Kindertjes heb ik geen last van maar eerder brutale buurtbewoners.....zo had ik laatst 2 van die grote zandzakken besteld, nog geen uur na aankomst stond er al iemand voor de deur of hij even 2 kruiwagentjes mocht pakken omdat hij aan het bestraten was......uh nee die heb ik zelf nodig. De volgende morgen was er flink wat zand weg....dus meneer is s'nachts waarschijnlijk terug gekomen.

Zo geld het zelfde voor hout,tegels en palen....als ik ff niet oplet is het al verdwenen en staat een buurtbewoner vrolijk zijn gratis nieuwe tuintje aan te leggen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:50

Nikka schreef:
Je hebt van die dingen die er een waterstraal op zetten als er iets beweegt. Misschien een idee? Misschien niet voor de kindjes maar wel voor de katten.

Net zo goed voor die kindjes ;)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:01

stroom draadje.. tis wel even wat om aan te leggen maar op een hoogt van 10 tot 20 cm zou kunnen.
en je heb van dat spul wat katten niet lkr vinden..
wat dat was weet ik ffe niet..
en voor de kinderen..
ehm.. ja..ben niet zoon kindervriend :p
niet altijd .. schep voor hun hoofd ofzo..
ik zou t niet weten..
we hebben hier een school 5 huizen verderop en ik ben dus serieus (want wij hebben ook leuke pakgraag grint)
Ben dus serieus op gaan letten.
en dan was er zoon kind die grint pakte en dan ineens de deur open en shreeuwen wat doe jij daar!! :p
en een hele leuke jankende en geschrokke reactie krijg je dan terug maar geen last meer van gehad ..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:09

Ik weet dat ik vroeger ook altijd met het grind van de buren speelde, waarom ik zou het echt niet weten. Maar toen vond ik het leuk. En met de katten, ja ik denk dat je daar weinig aan kan doen. Mischien schrikdraar erom heen zetten, mogelijk dat de kinderen er dan ook afblijven }>

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:18

wendyashley schreef:
Volgens mij zijn katten ook echt gek op grind

Nee wacht....dat is niet dezelfde tuin :')
De kinderen zitten met hun jatten steeds in de creme grindrotstuin, de katten in de moestuin(die ik nu dus ook aan het ombouwen ben tot grindtuin) en onze hond probeerd dan steeds of ik het niet zie dat hij zijn pootjes in de grijze grindtuin zet :+
crossmonster schreef:

Ja precies, zo'n kreng ben ik dus ook he. Heerlijk :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:25

Tja, erg vervelend he, al die brutale mensen.

Daarom doe ik het zo, voortuin, alleen maar straatstenen, en hekken aan de zijkanten, achtertuin helemaal omheind met hoog hek, dan kan niemand zomaar perongeluk een steentje of wat dan ook pikken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:34

Ragdollcat schreef:
helemaal omheind met hoog hek

En een enorm zeil erover om de katten buiten te houden _O-

Ik heb maar een heel klein stukje tuin hoor, de rest is allemaal betegeld.
Maar om nu helemaal nergens een plantje te hebben staan is ook zo ongezellig en kaal.
Daarbij komt, waarom zou ik plantloos moeten gaan leven om hen weg te houden.
Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:14

hehe ik heb eens gehoord dat iemand zijn plas in de tuin gooide i.v.m katten
maar ze kwamen een tijd niet meer terug :P

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:19

Hey dit lijkt op mijn topic, vandaag ook al de stapblokjes weer opnieuw in het grind gegraven odat het zo leuk is om ze eruit te plukken, gebeurd helaas overdag als ik aan het werk ben en de dader?
Die ligt op het kerkhof.

Strontziek wordt je van eht gebrek aan respect voor andermans spullen.

Succes

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:20

holly schreef:
crossmonster schreef:

Ja precies, zo'n kreng ben ik dus ook he. Heerlijk :D

Ik ook, ik moest het vroeger eens in mijn hoofd halen om zoiets te doen zeg! Snap niet dat die ouders die kinderen dat niet leren. Ik heb dan ook niet zoveel moeite met wat zwaarder geschut richting kinderen :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:28

Klein dun schrikdraadje ben ik ook voor }> Een op 20cm en een op 50cm bv...mooi om de katten/honden tegen te houden en...de kindertjes.
Vergeet niet een bordje te plaatsen met "pas op,schrikdraad" kun je zelf maken :D ....kan niemand zeggen dat je niet hebt gewaarschuwd :o

Sterkte hoor...ik snap ook niet waar mensen het lef vandaan halen,ik durfde dat nooit vroeger :P .Wat niet van jouw is moet je met je tengels af blijven en katten hou je maar fijn in je eigen tuin :(

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:34

Maar met katten is het een moeilijk verhaal, over het algemeen gaan die toch hun eigen gang. Ik kan mijn katten echt niet bij de buren weg houden, die luisteren echt niet naar me als ik zeg dat ze daar niet heen mogen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:37

zorro schreef:
Maar met katten is het een moeilijk verhaal, over het algemeen gaan die toch hun eigen gang. Ik kan mijn katten echt niet bij de buren weg houden, die luisteren echt niet naar me als ik zeg dat ze daar niet heen mogen.

Elke ochtend herhalen dat ze NIET in de tuin van de buren mogen schijten helpt wel hoor.
Doe ik ook altijd.....na de zin Ook al verpesten hun kindertjes mijn tuin.....
Echt...als je katten beter luisteren dan de kinderen is het pas ECHT slecht :D

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:48

Mijn mama heeft een periode gehad dat ze vanalles pikte uit voortuinen :+ .
Maar dat was dan van struiken waar ze een stukje van 10 cm af sneeds om te stekken... En dan alleen als er niemand open deed om er achter te kunnen vragen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:53

zorro schreef:

Toch vreemd dat mijn zus het wel voor elkaar krijgt om ze in haar eigen tuin te houden >;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:27

Inderdaad, jij hebt katten, jij zorgt dat ze niet bij de buren komen. Scheitziek word ik ervan. En ja, ook bij honden vind ik het vervelend, en nu hebben we ook nog konijnen rondhuppelen langs het kanaal omdat de eigenaresse het te veel moeite vindt om ze te vangen. Beesten hoor in een hok, binnen, buiten en dan komen als je ze roept (en dus bijblijven) of aan de lijn. Dan maak je maar van je tuin een groot hok als toch wil dat ze buiten komen.

TS, watersproeiers of stroomdraadje. Wel even bordje ophangen voor de ouders.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:13

Over de kindjes: ik wil het niet goed praten, maar kinderen willen gewoon met het grind spélen. Stenen, groot of klein, oefenen op de meeste kinderen een bijna onweerstaanbare aantrekkingskracht uit. Ze willen ze aanraken, voelen, oppakken, kijken, gooien,...
Nu leer ik mijn dochtertjes ook wel dat er een verschil is tussen stenen in de natuur en stenen in voortuinen. Maar dat is voor jonge kinderen niet gemakkelijk te begrijpen en ook als oplettende ouder reageer je soms te laat en hebben ze hun zakken vol steentjes die beslist niet uit de natuur komen.
Nogmaals, ik wil het niet goedpraten, maar een beetje begrip schaadt niet.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:21

Tinky12 schreef:
zorro schreef:

Toch vreemd dat mijn zus het wel voor elkaar krijgt om ze in haar eigen tuin te houden >;)

Niet gelijk denken dat ik een vreselijk mens ben met buren die scheitziek van mijn katten worden hoor! ;) Mijn buren wonen 200 meter bij mij vandaan en de katten komen er nooit, die gaan de andere kant op het veld in, en daar vind je de eerste kilometer geen huis :D Ik heb dus zelf nooit moeite moeten doen om mijn katten ergens weg te houden. Ik denk niet dat ze zich er nu ook maar iets van aantrekken als ik ze zoiets zou moeten leren, maar dat ligt dan misschien ook aan de vrijheid die ze nu hebben..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:26

mijn buurmeisje van vijf ging laatst bloemetjes voor me plukken. schattig!!!!

tot ze met de bloemetjes uit buurvrouws tuin aan kwam zetten.. ;)
toen ik haar vertelde dat ik het heel lief vond van haar, maar ze eigenlijk geen bloemetjes mag pakken uit andermans tuin, had ze het simpele antwoord:
'oh, dat doe ik wel vaker hoor.'

:+

( later bleek dat haar al een paar keer was gevraagd de bloemetjes te laten staan..)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:40

Milo: :D Kijk, dat bedoel ik nu. Heel vervelend voor de buurvrouw en als het echt de spuigaten uitloopt zijn excuses en een eventuele schadevergoeding (of een bosje bloemen O:) ) zeker aangebracht. Maar kinderen hebben vaak gewoon het besef nog niet en doen dat zeer zeker niet om de buurvrouw te pesten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:56

Schrikdraad. Tegen de kinderen en tegen de katten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:17

Vjestagirl schreef:
Schrikdraad. Tegen de kinderen en tegen de katten

Mijn idee.
Of met een supersoaker achter de ramen gaan liggen.

Ik ben gek op katten, maar zou ook geen zin hebben in andermans kattenstront in mijn tuin.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:17

Ik ben gek op katten en heb een hekel aan kinderen. Maar iets anders gaat toch niet werken