ik ben op het moment erg aan het twijfelen wat ik moet gaan doen komend jaar.
Zelfstudie is een van mijn opties.
Zijn er mensen die dit doen? En hoe bevalt dat? Hebben jullie de zelfdisipline om echt aan de studie te gaan of valt dit eigenlijk toch tegen en schiet het er bij in?
Ik ben overigens 20.
Alvast bedankt!
elady
Geplaatst: 12-06-09 15:16
Ik heb het 3 maanden gedaan (gewichtsconsulenten), maar ben afgehaakt. Ik heb zelf niet de discipline om door te zetten helaas.
Ik ga HBO volgen op een school, dan heb ik toch die stok achter de deur
Vriendlief volgt alleen een cursus om zijn reken en taalniveau weer goed te krijgen wegens een leerachterstand. Maar het valt hem tegen, hij mist ook de zelfdiscipline. Dus ik schop hem regelmatig aan het werk. Zou niets voor mij zijn... ben liever onder de mensen. Bovendien moet je bij de erkende hbo opleidingen alsnog stage lopen. Heb dan liever persoonlijke begeleiding van iemand die ik direct kan opzoeken op de faculteit.
Eleionomae
Geplaatst: 12-06-09 16:20
Ik doe de hbo docent opleiding geschiedenis via het LOI, maar in samenwerking met Windesheim in Zwolle. Heb verder erg weinig met het LOI te maken, behalve dat de manier van werken het zelfde is. Ik volg geen college's maar doe alles zelf, enkel tentamens maak ik in Zwolle op school en ik loop wel stages, al moet ik die zelf zien te vinden. Ik vind het heel fijn dat ik mijn eigen tijden in kan delen en van niemand afhankelijk ben, maar je moet wel discipline hebben en goed op jezelf kunnen zijn want je hebt weinig tot geen contact met andere studenten. Als je goed plant moet je een heel eind kunnen komen heb via deze manier LOI wel veel contact met de Windesheim docenten, kan ze altijd mailen of bellen en moet zeggen dat ik nu meer contact heb met de docenten dan toen ik nog daadwerkelijk naar school ging (hbo pedagogiek)
OK.. ik zou dan Verzorgende BBL niveau 3 gaan doen. En 1 zaterdag inde maand naar school gebouw om de theorie in praktijk te brengen e.d. dat ik best de zelfdisipline heb om smiddags aan het werk voor de opleiding te gaan. Maar goed, ik hoor in de omgeving dus dat veel mensen hier moeite mee hebben en twijfel dus. Ik dacht dus dat als je 1 dag in de maand naar school moet het best stimulerend is om thuis aan de gang te gaan..
Pff moeilijk hoor.. wacht nog even andere ervaringen af in het topic..
ik doe horeca via de LOI maar ik mis echt die schop onder m'n kont zeg maar.. dus ik heb er eigelijk al heel lang niet meer ingekeken. Toen wilde ik het opzeggen blijkt dat je DRIE maanden opzegtermijn hebt!
Anoniem
Geplaatst: 15-06-09 14:43
Ik ben begonnen met praktijkdiploma boekhouden via LOI, moeilijk om de tijd te vinden, heb het eigenlijk te druk, maar ik vind het wel fijn dat ik mijn studie kan verdelen binnen mijn eigen tijd. Mooi studie materiaal, goed verzorgd alles.