Ten eerste als het hier toch niet goed staat sorry, zat te twijfelen tussen hier en LZP.
Mijn probleem,
Mijn moeder heeft sinds kort een Sim-only abbonnement bij Vodafone. Alleen is haar rekening echt gigantisch hoog!!! In het contract staat 7 euro nog wat voor 500belminuten en .... sms-jes.
Nou was laatst haar rekening al rond de 100 euro tot 2x toe, en afgelopen maand 120 euro. Ik heb de automatische afschrijving gestorneerd. Haar vriendin heeft het zelfde. Beide bellen ze niet buiten hun bundel maar op de specificatie staat een of ander apart nummer. Daar betaald ze gewoon 45euro bel kosten voor, terwijl ze dat echt niet belt, en 45 euro sms kosten. Ze heeft heel lang van die erotische sms jes gehad, maar die gelijk gewist en nooit geantwoord. Voor 30 april is ze nog naar de winkel geweest, daar zei de verkoper dat je voor het ontvangen van die sms ook betaald of zo. Dus dat heeft hij voor haar geblokkerd. Die smsjes krijgt ze niet meer, maar nog steeds zo'n hoge rekening van het bellen en sms en.
Wie heeft er tips? Wat kunnen we doen? Of wie heeft dit ook? Mijn moeder heeft al naar Rader etc. geschreven maar die doen niets met een klacht. Mijn moeder heeft nu al voor ongeveer 300euro aan telefoon kosten waar zij niets aan kan doen....
HELP
zonnebloem18
Geplaatst: 12-06-09 13:13
Bij Sim-only Vodafone het abonnement van 7,50 zitten maar 50 minuten of smsjes dus met 25 minuten bellen en 25 smsjes (voorbeeld) is dat tegoed al op. 500 minuten zit pas bij een abonnement van 30 euro, zou het contract nog maar eens goed doorlezen.
Maar als je kijkt naar de rekeningen zie je bij de gewone nummers die mijn moeder heeft gebeld en de sms jes dat het gratis is omdat het in het abonnement zit.
Vervolgens staan er dit soort nummers; TFNMT150 en Psms dienst voor de SMS en dit met bellen Mobillion a 1.26€ per keer!! En wij hebben dus geen flauw idee hoe dit komt, omdat mijn moeder echt alleen haar buren en vrienden binnen nederland belt. Daarbij staan ze op dezelfde datum bijvoorbeeld 3x met een minuut ertussen....