Gisterenavond hadden mijn vriend en ik iets leuks. Proberen uit te rekenen hoeveel kilometer je rijd en hoeveel meter je per seconde aflegt.
Ik heb dit trouwens bewust niet bij school, studie en werk geplaatst omdat het niet gaat over school.
Nu zijn we op een gegeven moment beiden maar naar bed gegaan en toen ik vanmorgen wakker werd moest ik er gelijk weer aan denken, ik kom in de keuken en mijn vriend heeft een briefje geschreven met hoe ik het nu moet uitrekenen. En nog snap ik er helemaal niets van.
Ik heb geprobeerd een tabel te maken met hoeveel kilometer per uur je rijd, daaronder het aantal minuten en een tabel van minuten naar seconden.
zoals ik jaren terug op school heb geleerd dat het handig is om tabellen te maken.
Nu ben ik er volgens mij uit dat een uur 3600 seconden heeft of 60 minuten.
Stel je rijd 70 kilometer per uur.
Hoe reken je dan uit hoeveel meter je per seconde rijd:
Is dat die 70 delen door 3600? Want dan kom ik op een redelijk raar getal uit.
70 delen door 60 minuten is het volgens mij niet, ook dan kom ik op een nog wat raarder getal uit.

Dit is al weer zo lang geleden voor mij, ik hoop dat iemand mij een verhelderend antwoord kan geven, want het zit mij niet lekker.
Via google heb ik gezocht hoe de lengtes en tijd in elkaar steken, maar daar werd ik helemaal niet wijzer van.