[SPOED] Flash ActionScript 2.0 Experts gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appieee

[SPOED] Flash ActionScript 2.0 Experts gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 23:18

Ik zit met een probleem, moet een opdracht in leveren voor school morgen (dus ik ben lekker optijd), maar hoop stiekem dat er nog een enkeling hier zo laat rondzwerft om mij te kunnen helpen. Het is de bedoeling dat we een digitaal portfolio opbouwen en met mijn idee heb ik het mezelf veels te lastig gemaakt gezien het aantal lesjes dat we pas gehad hebben.

Zal het even illustreren met wat foto's. De bedoeling is dus dat de onderstaande foto het beeld blijft. Wat er ook gebeurt, deze pagina verandert niet of wordt niet omgezet in een andere pagina. De buttons die je ziet zijn eigenlijk movieclips, omdat het de bedoeling is dat ze over de lijntjes gaan bewegen. Volgens mijn docent kan dit niet met buttons. Hierbij dus meteen vraag een, want hij heeft het wel voor gedaan maar ik ben het weer vergeten:
1. Hoe kan ik van mijn buttons (movieclips) een motion tween? Of is er een simpelere manier om dit te bereiken?
De hoofdpagina:

Afbeelding

Als je over de button gaat, gebeurt er dus dit, dan komt er dus een tekstje bij te staan en wordt hij iets groter. Nu wil ik graag dat als ik in de over of de hit state van de button ben dat ook de bijbehorende tekst in het menu groter wordt en in het geval van de over state dezelfde actie geeft als wanneer ik op de button zou klikken. Daarbij dus vraag 2. Hoe koppel ik twee buttons aan elkaar zodat ze precies tegelijk reageren?

Afbeelding

En dan mijn laatste vraag: Kan ik makkelijk een simplevieuwer-achtig iets maken in mijn bestand? Dus dat als je op de button klikt er een wit schermpje opkomt waar een afbeelding in staat? Ik hoorde van iemand dat dit heel simpel moet zijn en dat daar een code voor is.

Wat een vragen op de late avond zal je denken!
Verwacht eigenlijk dat ik helemaal geen reactie krijg, maar elke kleine tip is dus al mooi meegenomen. Morgen voor het inleveren heb ik ook nog wel tijd om er iets aan te doen, maar alles wat ik vanavond/vannacht kan doen is mooi meegenomen :D.

Bedankt voor je tijd in elk geval!