Ervaringen als au-pair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Ervaringen als au-pair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:00

Ik zit eraan te denken om dit jaar in September als au-pair naar Engeland of Schotland o.i.d te gaan.
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen als au-pair zijnde en waar ze heen zijn geweest en hoe het daar was?
Misschien dat iemand me ook nog iets kan aanraden,of tips kan geven over wat wel of niet te doen?
Ik ben eigenlijk ook nog opzoek naar goede au-pair bureaus..

Babeth

Re: Ervaringen als au-pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:10

Ik ben bezig geweest met een au pair baan in amerika, heb echter geen visum gekregen daarvoor.
Je zou je aan kunnen melden bij www.aupair.nl, is een hele goede site die ook alles met je regelt als je een gezin vind.

Nanne

Re: Ervaringen als au-pair

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:22

Hoi!

Ik ben op het moment ook bezig om als au pair weg te gaan. Naar Engeland.

Ik heb mezelf ingeschreven op www.aupairworld.net en heb met verschillende gezinnen contacten.

Je hebt voor Engeland iig geen verblijfsvergunning nodig, je mag ip twee jaar in Engeland verblijven. Langer dan twee jaar moet je wel vergunningen aanvragen.

Verder kan je echt een hele hoop vinden via Google.

Succes! ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:36

Ik heb een poos in Nottingham en later in Chatham als au pair gezeten, dat was erg leuk en ik heb het er uitstekend naar mijn zin gehad. :) Wat wil je weten? ;)

Ik ben bij vrienden terechtgekomen, dus niet via een au pair-bureau.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:44

Ik ga volgend jaar ook als au-pair werken! Het hele schooljaar. :)
Ik ga via http://www.aupairinteractive.com/, zou het ook iedereen aanraden die organisatie. :) Maar als je in Engeland (Londen) wilt is er volgensmij ook een gratis bureau, die van mij kost wel weer geld. Maar ze doen ook veel voor je, helpen met papieren, zoeken een gezin etc. Je gaat daar ook heen voor een gesprekje enzo, dat je je wensen beetje kan toelichten en dan schrijven zij iets wat hun indruk van jou is voor het gezin waar je heengaat en gezinnen in het buitenland worden vooraf ook gescreend.
Ik had eerst een gezin in Locarno, Italiaanse deel van Zwitserland. Maar dat gaat niet meer door, dus ze zijn nu weer aan het zoeken voor me. Waarschijnlijk ga ik naar Spanje nu, maar heb aangegeven dat als er leuke gezinnen zijn in Italië of Frankrijk me dat ook leuk lijkt.
Die vrouw van het bureau is ook heel aardig en behulpzaam. En als je bij een gezin zit en het klikt niet dan zoekt zij ook weer een nieuw gezin voor je enzo. En ze zijn aangesloten bij de NAPO, een organisatie van Nederlandse aupair bureaus dus krijgt iig nooit dat je op een lelijk zolderkamertje komt/te weinig betaalt/vreemde mensen etc. Op bijv http://www.aupairworld.net/ heb je dit niet volgensmij, dan moet je zelf alle afspraken enzo maken.