SDHC card

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

SDHC card

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:04

Ja simpele vraag voor sommige,
past een SDHC card op een Canon EOS 450D ? een SD card past er zoiezo in, maar die SDHC passen alleen
in bepaalde apparaten dus ik weet daar niet zoveel van af...

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:20

Gaat de Canon 450D op een Sd? Ik dacht alleen op een CF? Ik zal even in de canon archieven hier op werk kijken..

Ah, het archief zegt dit:
Canon heeft erg lang vastgehouden aan de CompactFlash geheugenkaart voor de kleinste camera. Dat was vooral gemakkelijk als je van een instapmodel wilde doorgroeien naar een duurder model. Of als je de instapper als tweede camera wilde gebruiken. Bij de Canon EOS 450D is Canon toch overgegaan naar de Secure Digital / SDHC.

Imo niet zo handig, CF biedt imo betere kwaliteit. Maar antwoord op jouw vraag wordt zo gegeven, het is inderdaad mogelijk. Voor mij in ieder geval de reden om mijn 400D niet te vervangen voor een 450.

Rennie89

Re: SDHC card

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:29

bedankt! Ja ik vind het ook jammer da et geen compact flash is, want ik heb al een 16GB kaart die ik voor mijn olympus gebruik. Maar dan ga ik maar een 8GB SDHC kaartje bestellen, dat is dus iets hogere kwaliteit dan een SD kaart heb ik begrepen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:31

Jep kwaliteit en vooral de snelheid van de kaart is een stuk beter. Daarom snap ik ook niet dat ze van CF afgestapt zijn bij de instapmodellen reflex bij canon.. CF biedt een veel hogere snelheid voor fotoverwerking waardoor je camera dus sneller klaar is. Dat staat ook in de canonreports die ik hier op mn werk heb.. gek wel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:32

heel gek ja! Maar SD cards schijnen wel het meest gebruikt te worden in het algemeen onder camera''s, mobiel etc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:34

Klopt ja, voornamelijk bij de compactcamera's omdat daar niet zulke prestaties van gevraagd worden als van een SLR. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:36

Uhu dat is waar! Maar ik ben wel blij met de 450D, ik heb nog steeds de Olympus hoor, maar de canon is wel goedkoper ook wat betreft lenzen, en dat scheelt hoor! Meestal rond de 200 euro! Maar wel idd jammer dan van die kaartjes :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:40

Maar mocht je dan ooit de overstap maken naar een iets geavanceerder model (denk aan de 40D of de 50D) dan heb je de lenzen van Canon al, en ook de CF kaarten :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 15:42

Ja dat klopt helemaal! Ik hou zoiezo die flash card wel, 16 GB is egt heeeerlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:47

Zestien gig is inderdaad een heerlijke bijkomst. Ik heb er een aantal van 4 gig liggen, wel wat duurdere maar komt omdat ze een stuk sneller zijn dan een normale CF kaart :)