Leuke dingen op het werk!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Leuke dingen op het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:13

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:17

het leukste op mn werk is toch wel mn collega, waarmee ik inmiddels een half jaar samen ben :+:

haha maar echt grappig enzo is toch echt wel een van mijn collega's: ton. 50+, een beetje zo'n boer die de wegkwijt is, altijd hele foute grapjes, maar een super lieve gozer.. hij komt nog net niet op klompen, en zomers komt hij af en toe naar het werk op de traktor ipv met de auto
(ik werk overigens op een vrij groot kantoor waar veel mensen in pak rondlopen, iedereen kent ton dan ook een beetje als de afdelings-gek :+)

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:25

Patiënt belt op en zegt: ik heb zo'n pijn bij het hoesten en wil graag even mijn longen laten zien aan de huisarts.
ik: hoe had u dat gedacht, dat wordt een bloederige bedoeling, of bedoelt u dat u wilt laten luisteren naar uw longen.

Patiënt komt helemaal in paniek binnen rennen, roepend dat er geen bloed meer naar haar handen stroomd. Haar handen worden helemaal blauw, maar het gekke is dat het geen pijn doet en ik heb ook nog gewoon gevoel in mijn vingers.
Na enig onderzoek bleek de blauwe waas op haar handen met wat alcohol dodelijk simpel weg te poetsen.
Ze had die dag een nieuwe donkerblauwe spijkerbroek aangetrokken en veel met haar handen in de zakken gezeten.

Wil ik bij een oudere man zijn oren uitspuiten. Dus pak ik een spuit met water en een bakje en houd het tegen zijn rechter oor. Zeg ik: kunt u het vast houden dan begin ik met het ( rechter) oor uit te spuiten. Waarop de man het bakje vastpakt, en het van zijn rechter oor naar linker oor verplaatst. Ik zeg: nee, ik begin met het rechter oor, dus het bakje moet deze kant op.
Zegt de man: ja, dan moet ik het bakje toch aan mijn linkeroor houden??
Hij dacht dat het water dwars door zijn hoofd zou stromen en aan het andere oor er weer uit zou komen.

Jitske

Re: Leuke dingen op het werk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:28

haha geweldige mensen kom jij tegen schorppie!
zo'n spijkerbroek heb ik overigens ook, als ik buiten zit blijven mensen dan ook maar aan me vragen of ik het koud heb :+

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:29

WIj hebben op het werk een boek vol.
Elke keer als we grappige patientenmededelingen hebben of van de artsen en assistentes, dan schrijven we het op in het boekje.
En hij begint al redelijk vol te worden met echt allemaal geweldige verhaaltjes.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:32

offtopic...die broeken moet je vooral NIET aandoen als het regent :+..dan zijn heel je benen blauw..

Ik heb op mijn werk altijd wel erg veel lol. Wij lachen om alles..
Vrijdag gaat mijn baas trouwen en zijn (toekomstige) vrouw werkt ook bij ons. Die hebben we op de laatste werkdag voor het trouwen in een heidi en peter pak gestopt..Klanten dachten dat hun voor de demo's fungeerden en keken nergens van op..

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:33

Moet ik bij een man 76 een cardio risicoprofiel maken. Dit bestaat uit een klein aantal onderzoekjes en vragen om vast te stellen hoe veel risico hij loopt op een hart of vaatziekte.

Deze man, 76 jaar dus, kwam binnen lopen een beetje krom met zijn wandelstok. Het liep allemaal niet meer zo hard. Na de onderzoekjes gedaan te hebben en een aantal vragen te hebben gesteld kom ik bij de vraag:
Meneer lukt het u om elke dag minimaal een half uur beweging te hebben?
Krijg ik als antwoord: nou dat weet ik niet, ik ben vanmorgen wel boven op de vrouw geweest, maar dat doen we ook niet meer elke dag.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:35

ik heb ook veel lol op mijn werk!
niemand is der heel erg serieus ofzo dat is wel het fijne eraan!
ik zat een keer te zingen met iemand van me werk voor de grap met de radio mee, toen kwam mijn baas eraan, haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:38

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:38

Hier is altijd een man die danst (op het plein voor het kantoor) en dat zonder muziek. Het ziet er echt heel komisch uit. tegenwoordig draagt hij ook een mondkapje tegen de mexicaanse griep :')

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:45

Een keer tijdens een nachtdienst op de huisartsenpost was ik even ingedommeld en gaat de telefoon,

Ik schrik op en neem de telefoon op met: goedenacht, u spreekt met de assistente van het advocatenkantoor....( ipv huisartsenpost)
Patiënt krijgt een verschrikkelijke lachtbui, toen hij bij leek te komen en ik me verontschuldigde en zei: tjah... waar het hart vol van zit loopt de mond van over, begon hij opnieuw verschrikkelijk te lachen.
Nadat hij redelijk uitgelachen was vertelde hij dat hij nu geen dokter meer nodig had en hing op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:50

*kruipt weer terug op haar bureaustoel na het lezen van de verhalen van Schorppie*

*hikt nog een keer na*

Ik doe nooit stomme dingen op mijn werk :D
Naja ik heb toen ik nog op het uitzendbureau werkte iemand van de directie in willen schrijven omdat ik 'm niet herkende. Verder niets :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:54

Op mijn werk komen er dagelijks duizenden mensen tegelijk over de vloer en vaak hebben deze hoofdpijn o.i.d. Op elke afdeling is een EHBO-doos aanwezig, maar geen paracetamol meer, deze zijn alleen nog bij de EHBO-posten verkrijgbaar.
Ikzelf heb altijd een grote voorraad in mijn tas zitten. Dus krijg vaak hele dankbare reacties als ik gasten eentje of meer aanbied. Vorige week werd ik door manlief die hem kwam halen en daarna nog even door vrouwlief die hoofdpijn had uitgebreid bedankt. Met nog een euro fooi en dat is best veel voor een klein koffiewinkeltje. :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:59

Schorppie, jij zou die ankedotes moeten gaan samenvatten in een kort boek ofzo, geweldig!! Ik zou een koper zijn :D

Ik werk zelf trouwens in het onderwijs (middelbaar), hoor dagelijks de meest leuke, vertederende en ook schaamtelijke opmerkingen van leerlingen ;)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:02

Sonja schreef:
*kruipt weer terug op haar bureaustoel na het lezen van de verhalen van Schorppie*

*hikt nog een keer na*

Ik doe nooit stomme dingen op mijn werk :D
Naja ik heb toen ik nog op het uitzendbureau werkte iemand van de directie in willen schrijven omdat ik 'm niet herkende. Verder niets :D

Oh ja, of de vriend/vriendin van collega's wil ook nog wel eens gebeuren hier :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:06

Collega (33) die naast me zit vertelde me dat hij zin had om de handstand te doen; "dan moet je dat doen" was mijn antwoord en voordat ik het wist stond ie midden op de afdeling ondersteboven..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:07

De meewerkers (geestelijk gehandicapten) die hier werken.
Ik ben inmiddels al 4 keer ten huwelijk gevraagd. :7

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:18

Ik werk bij een aannemingsbedrijf als, kort door de bocht, veiligheidscoordinator. Zo nu en dan breng ik een bezoek aan onze lopende projecten.
Toen ik een woning binnenkwam om te bezichtigen tijdens een grote renovatie die tot 7-hoog in de steigers stond en ik daar dus als vrouw-in-de-bouw met helm en veiligheidsschoenen rondliep, vloog een vrouw compléét uit haar dak...
Zo geweldig vond ze het om een vrouw 'van hogerop' op de werkvloer te zien en dat ik zo betrokken ben etc. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:21

Hihi ja dat is leuk Imago.
Ik heb een tijdje in de glashandel gezeten en heb wel eens een oudere en mannelijke collega meegehad als assistent om een project in te meten.
Grappig effect als je op de bouw komt en er worden meteen allemaal jolige opmerkingen richting man gemaakt dat 'ie dat goed doet, met z'n assistente op pad, en jij geeft de papieren aan hem en gaat aan het werk :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:52

Bij ons in de supermarkt is het vaak wel een vrolijke bende. Ik ben vaak liedjes aan het zingen en gekke dansjes aan het doen op de afdeling.
En eigenlijk best grappig, maakt niet uit wat ik doe mn baas pikt alles van mij :+

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:55

Oh over liedjes gesproken. Toen ik nog in een winkel werkte ging ik altijd Bassie en Adriaan liedjes zingen met de filiaalmanager :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:59

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:45

Een cliënt van me ( verst. beperkt) vult de vakken bij AH.

De mozarella was vorige week "mosselkaas" en de komijnenkaas werd "konijnen kaas" :D :D

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:17

LZP -> STW

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:21

Goof schreef:
Schorppie, jij zou die ankedotes moeten gaan samenvatten in een kort boek ofzo, geweldig!! Ik zou een koper zijn :D

Ik werk zelf trouwens in het onderwijs (middelbaar), hoor dagelijks de meest leuke, vertederende en ook schaamtelijke opmerkingen van leerlingen ;)

Er is al zo'n boekje van de meldkamer. Heet 112 geloof ik. Staat ook vol met zulke verhalen wat ze op de meldkamer meemaken en wat mensen vertellen. Ik heb hem wel gelezen en hij was erg lachwekkend.