AArrgggg ! Geluid verbouwing nieuwbouw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Nola_xx

AArrgggg ! Geluid verbouwing nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:53

Hooi!

Werd ik vanochtend om 7 uur weer wakker gemaakt door de verbouwing van de nieuwbouw.
Je kent dat geluid wel van die palen die in de grond worden geslagen en het geluid gaat om de sec. een heel uur lang..
Ik word er echt helemaal gek van!
Je gaat toch niet in de ochtend met dat vreselijk geluid aan de gang.
Ik weet ook wel dat we die nieuwbouw miss nodig hebben, maar toch vind ik het een vreselijk geluid
Hebben jullie dat ook weleens?
:(
Groetjes Stephanie

lindatje

Re: AArrgggg ! Geluid verbouwing nieuwbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:10

Wij hebben thuis 2,5 jaar in een verbouwing gezeten. Ik liep toen thuis met pfeiffer en werd dus ook elke dag om 7 uur mijn bedje uit geboord, getimmerd of gezaagd. Heel vervelend, maar niks aan te doen. Je kan alleen maar hopen dat het snel klaar is ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:14

er zijn nu eenmaal regels voor het bouwen en heien :) vanaf 7 uur mogen ze vaak heien en dat doen ze ook :) buurtbewoners of niet

snap dat je er gek van wordt, maar probeer je je er niet al te druk over te maken, wordt het alleen maar erger van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:23

Haha ja herkenbaar hoor. Bij ons begonnen de stratemakers de boel aan te drillen om 07.00 uur. Ik ging toen precies de deur uit, maar er zijn genoeg buurtbewoners die dan nog lekker in hun bedje liggen. Manlief lag er ook nog in trouwens, die is ook lekker wakkergedrild :=

Ach, het kan altijd erger. Je zal net uit de nachtdienst komen en DAN moeten slapen met die herrie aan je hoofd...

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:27

Sonja schreef:
Je zal net uit de nachtdienst komen en DAN moeten slapen met die herrie aan je hoofd...

Nou dat lijkt me idd verschrikkelijk :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:32

Ja, ik snap je punt. Als je zelf zo vroeg op moet, maakt het niet zo uit, maar als je een keer door de weeks wil uitslapen (lees: later wakker worden dan 7.00 's ochtends) lukt dat dus niet :( Maar helaas is er weinig aan te doen, aangezien ze een 'geluidsoverschreidings vergunning' hebben van de gemeente (althans, bij ons in de gemeente zie ik de aanvragen altijd in het gemeente-krantje staan.

Een collega van mij heeft ook een nieuwbouw app. in R'veer. Hij woont er net en kan niet kiezen wat voor gordijnen hij neemt. De bouwvakkers kunnen zo zijn huis inkijken als ze in de volgende toren aan het werk zijn. Hij moet dus zorgen dat hij voor de bouwvakkers beginnen zijn kleren aanheeft :D

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:35

meestal laten de aannemers van te voren wel een schrijven rondgaan waar de overlastwerkzaamheden in vermeld staan. Als dit niet zo is, even een briefje naar de aannemer, dat je het voor een volgende keer op rpijs zou stellen vooraf op de hoogte gesteld te worden.

Enne 1 geluk, heiwerk duurt meestal geen maanden ;)

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 11:02

Indd, het werk komt waarschijnlijk uit R´veer bij het dongemond waar ik dan een paar huizen verder sta of daar in Geertruidenberg die nieuwbouw.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:03

Ben ik even blij dat ik hartstikke doof ben.
Maar ik ken het wel, toen ik nog op basisschool zat, in een heel gehorig gebouw (oftewel je kan heel goed voelen als iemand in lokaal ernaast van tafel af springt).
Gaan ze 2 weken lang de hele dag door (lees, precies van 9 uur tot 3 uur) heien naast mijn school.

Nou dat heeft mijn juf wel geweten, niemand kon concentreren.. Hele tijd boeenkk...... halve minuut stilte en dan weer boeenkkk..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:03

Je word vooraf op de hoogte gesteld door de 'bekendmakingen van de gemeente'. Eerst bij 'aangevraagde vergunningen' en ong. 6 weken later bij 'verleende vergunningen'.

Echter, het is wel zo netjes van de aannemer om even een brief in de buurt te verspreiden. Ikzelf heb ook een nieuwbouwhuis maar wat een klootzakken zijn aannemers zeg. Ik ben al negen maanden aan het steggelen over lekkages / nieuwe ramen en het is nog niet opgelost. Gelukkig heb ik nogsteeds mijn 5% depot niet aan die gasten uitbetaald!

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:18

wij wonen in een nieuwbouwwijk en tja daar gebeurt het aan de lopende hand... maar dat wisten we toen we er gingen wonen...
al zit er enorm verschil tussen de bouwvakkers... sommigen zijn heel sociaal en houden rekening met de bewoners anderen hebben overal schijt aan..

waar ik me het meest aan erger is dat iedereen gewoon door de wijk heen scheurt... er wonen nu echt wel mensen met dieren en kinderen maar daar staan ze niet bij stil...
traktoren, vrachtwagens en bulldozers het maakt niet uit allemaal vol gas

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:22

Herken het helemaal! Een week of twee geleden werd hier ook volop geheid, er moesten 400 palen de grond in voor een nieuwbouwprojectje. Erg leuk als je een late dienst hebt en dus denkt uit te kunnen slapen :(

Ook leuk: op de voetbalvelden bij ons achter in de straat wordt kunstgras aangelegd maar daarvoor moeten ze eerst weet ik hoeveel zand aanstampen dus rijdt er nu vanaf een uurtje of 7.00 een shoveltje steeds van achter naar voor. Gevolg is dat je iedere zoveel seconden piep piep piep hoort. Ook gezellig.....zitten we nog steeds in de herrie. Ik kan er heel slecht tegen als ik steeds repeterende geluiden hoor zoals boren, breken, heien, piepjes. Ben misschien een zeikerd of overgevoelig maar word er echt helemaal gestoord van. Gelukkig ga ik vrijdag op vakantie, kan ik weer even bijkomen van de stress.

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:23

Love_Nola_xx schreef:
Indd, het werk komt waarschijnlijk uit R´veer bij het dongemond waar ik dan een paar huizen verder sta of daar in Geertruidenberg die nieuwbouw.

Bij ons is het niet (Geertruidenberg), daar word nu niet meer geheid. Dus het zal de Dongemond wel zijn. Ook heb ik t niet gehoord, en Dongemond is hier wel een stukkie vandaan, dus vandaar dat ik daar mn conclusie maak. Ook toen ik net naar de SuperdeBoer reed heb ik geen heistelling gezien.
(zou wat zijn, eindelijk een dag vrij en dan nog lastiggevallen worden door een heistelling :Y) )

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:39

Tegenwoordig als er naast een school geboud wordt moeten zeeen andere methode dan het hei-en toepassen ;) ivm degeluidoverlast. Maar dat verschild ook weer per gemeente.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:19

Vorige huis lag in Ypenburgh, en daar waren ze toen volop nog aan het bouwen, dus ja, ben er helaas heel erg bekend mee.
Na een paar weken slaap je er smorgens touwens gewoon doorheen :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 00:32

Mijn vorige woning lag in het centrum hier. Ik woon sinds 1 mei bij mijn vriend, maar het laatste jaar in mijn eigen appartement heb ik ook echt alles voor mijn kiezen gehad.
Het begon met de sloop en nieuwbouw op die plek van het pand tegenover mijn pand. Dolle pret! :D Gevolgd door verbouwingen in alle 3 de winkels beneden mijn appartement. En niet tegelijk, nee als er 1 klaar was begon de volgende. Aangezien het een oud houten pand is trilde dus ook echt alles mee van alle boren, kettingzagen en weet ik wat nog meer. Was blij als het weekend was, dan was het even rustig.
Het banketstaaf is inderdaad dat ik toch werk tot zo'n 1 uur 's nachts ongeveer. Eer je slaapt is het 3 uur, en dan wordt je daar niet vrolijk van.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:07

Wij wonen in een nieuwbouwwijk dus zitten nog middenin alle geluiden. Al moet ik zeggen dat het me enorm meevalt. Ik heb nu meer last van onze eigen verbouwing ;)

Mijn vriend werkt veel nachtdiensten en voor hem was het soms ook echt heel vervelend. Gelukkig kon hij er op een gegeven moment wel doorheen slapen, mede dankzij de gordijnen die wij hebben. Die zijn compleet lichtdicht en dus is het pikkedonker in de kamer. Dat helpt dan toch op een of andere manier..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:08

Klopt, licht dichte gordijnen zijn echt een aanrader voor mensen die overdag slapen. Ik had ze zelf ook in mijn vorige appartement. Helaas heeft vriendlief van die doorschijn gordijnen. En niet een beetje doorschijn! :D Dus heb ik maar een slaapmasker aangeschaft.... Ik weet het, het is geen gezicht. Gelukkig slaap ik zelf als ik hem op heb! :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:13

Enig nadeel voor mij is dat ik dus ook niet meer wakker wordt met die gordijnen. Dus als ik geen wekker zet in het weekend wordt ik rustig om 2 uur 's middags wakker :+
Maar goed sorry, even offtopic ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 01:19

Hahaha! Dat ken ik. Dat heb ik ook met dat masker hoor! Ik zet dan ook altijd een wekker. Want ik lig ook zo tot ver in de middag in bed als ik dat niet doe! :D

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 08:42

Nu begint het weer en ik ben echt heel blij dat ze daar niet mee bezig waren toen de examens bezig waren. Dan had ik echt een probleem!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:47

Ik heb er ook regelmatig last van. Komt omdat wij vlakbij industrie-terrein Moerdijk wonen. Daar word dus constant gebouwd aan nieuwe bedrijven. Tussen ons en het industrieterrein zit ook nog eens een vrijwel open vlakte, dus dat galmt lekker door. Eerst kon ik me er mateloos aan irriteren, tegenwoordig valt het me juist steeds vaker op, als het na een tijd van bouw, ineens weer stil is...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:22