Wie heeft dit ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sweetselina

Wie heeft dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 08:28

Ik zelf ben 24 jaar en mijn vriend is 26. We zijn al dik 5 jaar samen, in november hebben we een huis gekocht en sinds april wonen we samen (nouja, samen, mijn vriend werkt bij een baggermaatschappij en is heel veel weg).

Nu ben ik al 'veel verder' dan mijn vriend, om het even zo te zeggen. Ik zou heel erg graag willen trouwen met hem en had 3 jaar geleden al aan kinderen willen beginnen, maar hij is daar nog niet aan toe. Hij wil wel trouwen en kinderen maar nu nog niet. Baal daar zo van, maar kan het van hem natuurlijk wel begrijpen. Kan hem niet dwingen, i.i.g. Hebben jullie dat ook of is het net andersom? Zit er zelfs over te denken om mijn vriend ten huwelijk te vragen, maar heb geen idee wat hij daarvan vind. Misschien push ik hem wel te veel, maar bij elk huwelijk of bij elke zwangerschap van andere voel ik zo een steek van jaloezie (ik denk i.i.g. dat het jaloezie is). Weet niet echt wat ik ermee aan moet.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:08

Dat is wel vervelend zeg! Misschien eens met je vriend erover praten wat jij denkt, en hoe jij je erover voelt?

Mijn vriend en ik wonen 'samen' bij zijn ouders, en wij willen allebei graag ons eigen huisje enzo! Hij wil het liefste eerst samenwonen, en ik trouwen (Wij zijn gelovig, dus echt samenwonen zit er niet in) Wij zijn nu dus hard aan het sparen voor de bruiloft! We hebben gezegd dat we trouwen zodra het geld er is! Dus dan kan volgend jaar zijn, maar ook over 2 jaar pas!

Equidea

Re: Wie heeft dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:10

Bij ons is het andersom, ik ben 18, vriend is 20 en ziet kinderen al helemaal zitten (wat natuurlijk nog wel even gaat wachten ;)).
Wij wonen overigens samen en denken wel samen aan trouwen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:12

Ik denk dat je je vriend niet moet gaan pushen als hij aangeeft er nog niet klaar voor te zijn.
Als je weer zo'n steek van jaloezie voelt, bedenk je dan dat jullie gelukkig zijn met elkaar en dat jullie een hele toekomst voor je hebben. Zoveel mensen hebben geen fijne relatie, probeer er dankbaar voor te zijn dat jullie dat wel hebben ( niet dat je dat niet bent hoor, kan ik niet beoordelen vanaf hier, maar het is wel een manier om je jaloersheid te relativeren en weg te denken ) en bedenk je dat jullie nog heel wat te wachten staat, onder andere een bruiloft en kinderen. Jullie tijd komt heus nog wel, als jullie er allebei klaar voor zijn.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:36

Weet dat ik hem niet moet gaan pushen, maar het is zo moeilijk om er niet aan te denken. Op de 1 of andere manier zijn er allemaal mensen om ons heen die trouwen en kinderen krijgen.
En dat wil ik ook! (haha, klinkt lekker verwend).

Wij zijn zeker heel gelukkig en zoals het nu is is het ook prima, maar wil graag zijn naam dragen. We hebben zeker nog een hele toekomst voor ons! het is zo dubbel.

Mijn vriend weet dat ik er allang aan toe ben, maar hij is dat gewoon nog niet. Dus dat respecteer ik, maar heb het er wel heel erg moeilijk mee.

Komt misschien ook omdat hij zo veel weg is, dat ik heel graag wil trouwen en kinderen wil. Een extra bevestiging dat hij echt voor mij kiest. Het is misschien ook wel mijn onzekerheid.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:48

Ik kan me wel voorstellen dat je wat onzeker bent, helemaal omdat hij veel weg is. Dan krijg je ook de tijd om meer te gaan piekeren.
Om eerlijk te zijn weet ik zo ook geen manier om dat op te lossen. Zelf ben ik ook altijd heel onzeker geweest over dat soort dingen in relaties. Gelukkig is bij mij ineens de knop om gegaan en weet ik nu dat ik hem niet kwijt raak. Maar kan mijn vinger er niet op leggen wanneer en waarom dat is gebeurd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:48

Als het om het laatste gaat, jou onzekerheid, zou ik zeker nog wachten en eerst daar eens over praten en aan werken ;)
Ik wil ook trouwen en kinderen krijgen, maar ben nog geen 23, we wonen nog niet samen we zijn nog niet zolang bij elkaar en dus logisch dat het niet gebeurt. Vrouwen hebben nou eenmaal meestal veel eerder die kriebels dan mannen ;) Geef je hormonen de schuld, vrouwen willen nou eenmaal eerder huisje boompje beestje dan mannen ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:49

Ik snap wel een beetje wat je bedoeld. Ik ben 20 en mijn vriend 26, we wonen samen en zijn bijna een jaar bij elkaar.
Ondanks dat ik nog zo jong ben zou ik binnenkort al een kindje willen, omdat ik gewoon zeker weet dat ik dat met hem wil en omdat het hartstikke goed gaat tussen ons. Maar, ik weet dat hij er nog even mee wil wachten.. en ik ga in September nog 3 jaar studeren.
Dus het kan nu gewoon nog niet...
Komt misschien raar over voor jullie dat ik nou al op zo'n jonge leeftijd een kindje zou willen, maar dat heeft met het een en het ander te maken uit mijn verleden (abortus bij mijn ex heeft daar denk ik heel erg veel mee te maken).
Natuurlijk wacht ik nog totdat ik ben afgestudeerd en een vaste baan heb maar ik snap je gevoel zeker.

Ik zou het gewoon af en toe ter sprake brengen, niet altijd perse over jullie maar gewoon in het algemeen over trouwen en kinderen.
Laat hem iig ook weten dat jij er al aan toe bent en er niet zolang meer mee wilt wachten.
Als die het echt nog niet wilt zou je je erbij neer moeten leggen want het is nou eenmaal een beslissing die jullie samen nemen natuurlijk.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:03

Ik weet ook wel zeker dat ik hem niet kwijt raak! Wij horen bij elkaar en zullen ook bij elkaar blijven, maar het is gewoon het verlangen ernaar.

Ik wilde altijd al jong kinderen en dat heb ik ook gezegd toen we net samen waren, maar het duurt nu allemaal zo lang (oke ben 24 jaar, ben nog lang niet oud) maar voor ik het weet ben ik 30 en heb ik nog geen kinderen.

Vind het zeker een beslissing voor ons samen en zou er al helemaal niet voor bij hem weggaan. Deze relatie betekend heel erg veel voor mij.

Zit inderdaad veel thuis te piekeren en dat helpt ook niet echt mee. Kan er niet goed tegen dat hij weg is. Zit momenteel veel thuis ivm pheiffer en nog een virus waar je moe van wordt, dus voel me ook niet goed in mijn vel. Een kind op het moment is dus ook helemaal niet verstandig. Moet eerst beter worden!

Maar wil ook graag trouwen voor we aan kinderen beginnen en als dat nog een paar jaar duurt, dan duurt een kindje nog langer. Als het uberhaubt lukt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:05

Ja ik snap je frustratie wel een beetje. Maar als je nu even de andere kant op denkt, als je terugkijkt naar wat er bijvoorbeeld de afgelopen vier jaar gebeurd is. Dat is waarschijnlijk ook heel veel.
Dus zes jaar is een lange tijd, waarin er veel kan gebeuren en je nog tijd zat hebt om te trouwen en kinderen te krijgen!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:12

Haha, ja daar heb je gelijk in. Huisje, verbouwing, mijn vriend een nieuwe baan, ik een nieuwe baan, ik ziek. Er is dus zeker veel gebeurt! Bedankt, daar had ik niet aan gedacht!!!!!!!

Hebben ook tijd zat, maar kan niet wachten tot het zo ver is.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:15

Misschien dat je wel af en toe erover kan praten met je vriend. Als jij het graag wil en hij geeft aan er nog niet klaar voor te zijn, misschien is het dan wel goed om hem een beetje te laten wennen aan het idee.
Ik zou gewoon eens een bruidsjurken tijdschrift kopen, mooie jurk uitzoeken en dan aanwijzen en zeggen; Denk je dat die me zou staan?
Maar goed, ik ben ook niet bepaald van de subtiele hints haha.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:21

Even heel zakelijk hier op reageren, maar hebben jullie wel samenlevingscontract getekend?
Dat is ook soortje bindend, dus heeft hij hier al mee aangegeven dat hij voor je gaat. (dit even richting je onzekerheid)
Hebben jullie dat nog niet gedaan; waarom dan niet gaan trouwen ipv samenlevingscontract?

Lijkt me overigens we erg lastig, als je best verschillende gedachten over deze belangrijke zaken hebt!
Ik ben 27, ben eind dit jaar 10 jaar samen, maar ben ook en niet getrouwd en nog geen kinderen. Komen er ooit wel(hoop ik) maar zijn er allebei nog niet klaar voor.

Probeer idd wel met elkaar er over te praten, maar laat het niet de hoofdmoot worden. Dat is zonde, denk ik!

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:30

Samanlevingscontract hebben we al afgesloten toen we het huis kochten. Dacht toen ook wel wat aan trouwen, maar op de 1 of andere manier is het gevoel de laatste maanden een stuk sterker geworden.

Dat van dat magazine vind ik wel humor, maar of hij het waardeerd. }>
En denk dat ik mij er alleen maar gek mee maak.
Rijden weleens langs een bruidszaak en hij kijkt dan ook gewoon mee. This dus niet dat hij niet wil, maar op de 1 of andere manier denkt
hij dat als hij mij vraagt dat we dan binnen 1 maand moeten trouwen. Ik denk zelf aan 10-09-10 of 20-03-11, dus dat duurt nog super lang.
Tijd zat om verder te sparen.

Maar ik zal mij er maar bij neerleggen en geduldig wachten :o :o :o

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:39

Als je maar niet stiekem de pil vergeet, condoom door prikt of iets dergelijks :+ daar hoor je ook nog wel eens van en lijkt me niet zo goed voor de relatie. NIet dat ik verwacht dat jij dat doet hoor :Y)

Ik denk de laatste tijd wel een beetje aan samenwonen maar heb ook een vriend die nog niet echt daar aan toe is. En ik snap ook wel dat je van zoiets onzeker kan worden, heb ik ook wel maar als je er te moeilijk over gaat doen zit je straks helemaal zonder vriend..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:45

Ik snap je gevoel zeker maar dan moet je denken:
Kan ik mijn kindje een stabiele thuis bieden? Heb je genoeg geld? Heb je een baan? Hebben jullie al een vast ritme wat betreft het huishouden?

Ik woon al een jaar samen met vriendlief, hij is ook nog eens 11jaar ouder. Ik wil ook dolgraag een kind en trouwen.
Maar dan denk ik aan het feit dat ik komende 5jaar vast nog zal studeren, ik graag een paardje wil. Ik wil eerst genoeg geld verdienen en dat we ons lekker in ons vel voelen én dan pas een kind :j

TS, kan je niet babysitten? Of zal dat je gevoel nog meer aanwakkeren? Ik doe dat met een kleuter van 4jaar, dit dempt mijn moedergevoelens een beetje omdat ik toch al een soort 'zoon' heb.(Hij is alles voor mij)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:46

Haha, nee zomaar de pil vergeten oid zal ik nooit doen. Vind dat je samen voor zo een wondertje moet gaan. Als het gebeurt, gebeurt het maar dan echt per ongeluk. Gelukkig weet mijn vriend ook dat ik dat nooit zou doen.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:49

Ik heb een neefje van 1,5 jaar, daar ben ik gek mee. Dus daar leef ik me op uit, maar dat is toch anders.

We hebben een woning, allebei een baan. Ik doe het huishouden (vriend is nu weer voor 7 weken weg namelijk en is dan 2 weken thuis en gaat dan weer 7 weken weg) en ik heb al een paardje van bijna 2 jaar. Maar met een kindje wil ik wachten tot ik weer helemaal beter ben. Ben al een jaar aan het klooien dus daat zal nog wel even duren. Wil nu eerst het liefste trouwen of eindelijk verloven, dan trouwen en dan kinderen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:55

Ik heb altijd gezegd dat ik jong kinderen wil, maar ook heb ik altijd gezegd dat ik wil trouwen voor ik kinderen wil.
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar samen dus dat is niet lang en ik heb zoiets van, voor mij hoeft het nog niet. Maar de droom is er nog wel. Mijn vriend wilt absoluut niet trouwen dus dat zit er niet in.
Ergens vind ik dat heel erg jammer, maar ik kan niet alleen maar uitgaan van wat ik wil. Als hij niet wil dan is het zo :)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:56

Dat is ook zo. Hij is er nog niet aan toe, dus zal ik geduld moeten hebben.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:59

Om het nog even over een andere boeg te gooien:
Ik wil zelfs helemaal geen kinderen en mijn vriend wil het heel graag.
Ik ben best bereid tot een compromis, normaal gesproken dan. Maar over kinderen moet je geen compromis sluiten. Ik ga niet zeggen van, nou jij wil het graag dus ik neem kinderen. Ook al sta je er niet achter. Het is toch je hele leven dat je omgooit.
Gelukkig wil mijn vriend liever geen kinderen met mij, dan wel kinderen met iemand anders. Maar goed, het is dus al fijn voor jullie dat jullie er wel hetzelfde over denken bedoel ik maar ;)

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 17:05

We denken gelukkig wel hetzelfde. Alleen wil hij het nu nog niet maar over een tijdje.